Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

عوامل خطرساز سکته قلبی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı قلب و عروق
Konu Başlığı عوامل خطرساز سکته قلبی
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

عوامل خطرسازی که نمی توانید تغییری در آنها ایجاد کنید:
افزایش سن: تقریبا 4 نفر از 5 نفری که بیماری های عروقی فوت می نمایند، 65 سال یا بیشتر سن دارند. در سنین بالاتر، زنانی که حمله قلبی دارند، دو برابر بیشتر از مردان دچار مرگ می شوند.
جنس مذکر: مردان در معرض خطر بیشتری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند و در سنین پایین تر به این بیماری دچار می شوند. این میزان نزد زنان حتی پس از یائسگی (هنگامی که میزان مرگ زنان به دلیل بیماری قلبی افزایش می یابد) به اندازه مردان نیست.
توارث (شامل نژاد): بچه هایی که والدین آنها دچار بیماری های قلبی هستند، احتمال بیشتری برای بیماری قلبی آنان وجود دارد.عوامل خطرساز اصلی که می توانید آنها را تغییر دهید:
مصرف دخانیات: خطر بیماری های قلبی در افراد سیگاری، دو تا چهار برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است. کشیدن سیگار، بزرگترین عامل خطر برای ایست ناگهانی قلبی است. سیگاری هایی که دچار حمله قلبی می شوند نیز با احتمال بالاتر مرگ روبه رو هستند. تماس افراد غیر سیگاری با دود سیگار هم ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.
بالابودن سطح کلسترول خون: خطر بیماری عروقی قلب با افزایش کلسترول بالا می رود. هنگامی که دیگر عوامل خطر ساز نیز وجود دارند، این خطر هم بیشتر مط شود. میزان کلسترول همچنین تحت تاثیر سن، جنس، توارث و تغذیه قرار می گیرد.
افزایش فشارخون: افزایش فشارخون، کار قلب را زیاد می کند و موجب بزرگی قلب و ضعف آن در طول زمان می شود. همچنین این مساله، خطر حمله قلبی، نارسایی کلیه و نارسایی احتقاقی قلب را افزایش می دهد. هنگامی که افزایش فشارخون با چاقط، کشیدن سیگار و دیابت همراه باشد، خطر سکته قلبی و مغزی افزایش بیشتری می یابد.
چاقی و افزایش وزن: چاقی با افزایش کلسترول و تری گلیسریدو تحرک کم و... همراه است. بسیاری از افرادچاق نمی توانند شرایط خود را تغییر دهند، اما با کاهش وزن حدود 5 تا 10 کیلوگرم می توان به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کرد.
دیابت: این بیماری، به طور جدی خطر بیماری قلبی - عروقی را حتی (با تحت کنترل داشتن میزان قندخون) افزایش می دهد.بیش از 80 درصد بیماران مبتلا به دیابت به شکلی از بیماری های قلبی عروقی تلف می شوند. اگر دیابت دارید، مهم است که هر عامل خطرسازی را تحت نظر و کنترل داشته باشید.
استرس (فشار روانی): برخی از دانشمندان، بین خطر بیماری های قلبی و وضعیت استرس شخصی، عادات رفتاری و اجتماعی- اقتصادی او ارتباط معنی داری قائل هستند. این عوامل ممکن است تاثیری بر عوامل خطر ساز شناخته شده داشته باشد.
 
بالا پایین