Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بیماران سرطانی از مصرف خودسرانه گیاهان دارویی پرهیز كنند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گياهان دارويي
Konu Başlığı بیماران سرطانی از مصرف خودسرانه گیاهان دارویی پرهیز كنند
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

سلامت نیوز : متخصص داروسازی سنتی و گیاهان دارویی گفت: بیماران سرطانی به ویژه بیمارانی كه تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند از مصرف سرخود گیاهان دارویی و یا پیروی بی رویه از یك رژیم غذایی خاص، پرهیز كنند.

امید صادق پور ه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیماران سرطانی، نسبت به دارو حساس هستند، هرگونه مصرف خودسرانه دارو یا گرفتن رژیم غذایی می تواند ، صدمات جبران ناپذیری به سلامت آنان وارد كند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه داد: بیماران سرطانی به دلیل نوع بیماری شان ، مقدار زیادی دارو به مدت طولانی مدت مصرف می كنند. بنابراین باید مراقب تداخل دارویی و عوارض آن باشند.

متخصص داروسازی سنتی و گیاهان دارویی ادامه داد: شیمی درمانی عوارض گوناگونی برای بیماران سرطانی ایجاد می كند، این بیماران به استفاده از داروهای گیاهی و مكمل یا گرفتن رژیم غذایی غنی ، رغبت زیادی دارند تا عوارض بیماری خود را كاهش دهند.

صادق پور با یادآوری اینكه استفاده از خوراكی های مناسب مانند بادام و مغز آجیل و گوشت گوسفند برای بیماران سرطانی مناسب است در عین حال گفت: استفاده زیاد حد از برخی مواد مغذی مانند عسل هم می تواند برای بیماران سرطانی، عوارضی ایجاد كند.

وی یادآورشد: بیماران سرطانی باید در حداعتدال مصرف موادغذایی را رعایت كنند و هرگونه رژیم غذایی یا استفاده از داروهای مكمل و گیاهی را با تجویز پزشك متخصص، انجام دهند.

متخصص داروسازی سنتی و گیاهان دارویی به بیماران سرطانی توصیه كرد: كمتر از غذاهایی مانند سوسیس و كالباس، استفاده كنند.
 
بالا پایین