Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خريد داروي گياهي از عطاري*ها دليل بر سلامت آنها نيست

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گياهان دارويي
Konu Başlığı خريد داروي گياهي از عطاري*ها دليل بر سلامت آنها نيست
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

ک پزشک متخصص گياهان دارويي نسبت به استفاده خودسرانه و سنتي از داروهاي گياهي هشدار داد و گفت: با توجه به اينکه ماده موثر گياهان دارويي در شرايط جغرافيايي مختلف تغيير مي*يابد، مصرف ناآگاهانه آنها مي*تواند عوارض مختلفي را به*دنبال داشته باشد. دکتر عليرضا يزدي*نژاد در گفت*وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا - منطقه زنجان، افزود: بسياري از افراد گياهان دارويي را خود از طبيعت جمع*آوري مي*کنند که اين امر نيز چندان توصيه نمي*شود چرا که مشابهات سمي گياهان دارويي بسيار بوده و در برخي موارد تشخيص آنها بسيار مشکل است.
وي تصريح کرد: خريداري داروهاي گياهي از عطاري*ها دليل بر سلامت آنها نيست و نمي*توان صرف اينکه در عطاري به فروش مي*رسد نسبت به سلامت آنها اطمينان پيدا کرد.
يزدي*نژاد استفاده از قرص*ها و شربت*هاي استاندارد شده در داروخانه*ها را يکي از روش*هاي توصيه شده در مصرف گياهان دارويي عنوان کرد و اظهار داشت: در تهيه اين داروها از عصاره صددرصد گياهي استفاده مي*شود *ولي با ترکيب با موادي مانند حلال*ها، کمک حلال*ها و مواد نگهدارنده ترکيب صد*در*صد گياهي دستخوش تغييراتي شده و ديگر نمي*توان گفت اين قرص*ها و شربت*ها کاملا گياهي هستند.
اين پزشک متخصص گياهان دارويي افزود: بر خلاف آنچه در راهنماي مصرف برخي از اين داروها نوشته شده، استفاده از داروهاي گياهي براي زنان باردار و شيرده و افرادي که سابقه بيماري*هاي چون ديابت و فشار خون دارند بلامانع نيست و بايد توسط پزشک صورت *گيرد.
يزدي*نژاد با اشاره به استفاده از مواد قندي غليظ *کننده به جاي مواد نگهدارنده در داروهاي گياهي استاندارد شده ، ابراز کرد: اين ترکيبات قندي موجب احتياط مصرف در زنان باردار و بيماران ديابتي مي*شود.
 
بالا پایین