Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چند راهکار برای حضور ایمن در حاشیه سد*ها و رودخانه*ها

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار اجتماعی
Konu Başlığı چند راهکار برای حضور ایمن در حاشیه سد*ها و رودخانه*ها
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

معاون پیشگیری سازمان آتش*نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توصیه*ها و هشدارهای ایمنی را در خصوص حضور در حاشیه رودخانه*ها و دریاچه*ها به شهروندان و مسافرانی که به این مناطق سفر می*کنند، ارائه کرد.


مهندس محمود قدیری با بیان اینکه احداث هر گونه بنا در حریم رودخانه، سد و دریاچه، بدون بسترسازی و دریافت مجوز کتبی غیرمجاز است، گفت: باید از ریختن هر گونه ضایعات و زباله در آبهای جاری پرهیز شود.



محمود قدیری

وی با تاکید براینکه حفاظ پرتگاه*های اطراف آبراه*ها باید مرتبا بازدید و در شرایط مناسب نگهداری شود، افزود: همچنین باید از شنا کردن در آبراه*های عمیق، آب*های خروشان، جریان شدید و غیرمجاز پرهیز شود.
معاون پیشگیری سازمان آتش*نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت بازدید دوره*ای از بستر ساختمان*های مجاور آبراه*ها توسط سازمان*های مسؤل و مالکان به منظور پیشگیری و جلوگیری از ریزش احتمالی ، تصریح کرد: قرار دادن تابلو برق و کابل در مجاورت آبراه*ها غیرمجاز است.
وی با اشاره به الزامی بودن نصب تابلوهای هشداری در اطراف آبراه*ها، سدها و دریاچه*ها ، ادامه داد: استقرار ناجیان غریق و تجهیزات مربوطه در حاشیه سدها و دریاچه*ها الزامی است و کلیه قایق*های تفریحی مورد استفاده در دریاچه*ها و سدها باید گواهینامه صحت عملکرد داشته و استفاده از آنها باید تحت کنترل و نظارت دقیق ناظر قانونی باشد.
معاون پیشگیری سازمان آتش*نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد سرنشینان قایق باید مطابق با ظرفیت قایق باشد، تصریح کرد: تمامی سرنشینان قایق باید قبل از سوار شدن جلیقه نجات پوشیده باشند.
به گفته قدیری تمامی پرسنل مجموعه تفریحی آبی لازم است دوره*های غریق نجات را در مراکز مورد تائید فدراسیون نجات غریق بگذرانند.
 

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

معاون پیشگیری سازمان آتش*نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه نصب تابلوی اسامی، تلفن و نشانی نزدیک*ترین مراکز درمانی، اورژانس، آتش*نشانی و ... در حاشیه رودخانه، سد و دریاچه الزامی است، اظهارکرد: رعایت دقیق آیین*نامه اجرایی فدراسیون نجات غریق در احداث و بهره*برداری اماکن تفریحی آبی الزامی است.


وی با بیان اینکه استخرها و دریاچه*های پارک باید دارای گارد محافظ به ارتفاع حداقل 150 سانتی*متر و حریم حداقل دو متر باشد، گفت: عمق دریاچه و استخر پارک نباید بیش از 1.5 متر در نظر گرفته شود و هدایت*کنندگان قایق باید آشنا به فنون شنا و نجات غریق و دارای گواهی مربوطه از سازمان تربیت*بدنی باشند.
به گفته معاون پیشگیری سازمان آتش*نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران انباشت آب در پشت سد و جریان آب زیرین از خطرات پنهان شنا در پشت سد است زیرا جریان شدید آب در قسمت زیرین برقرار بوده و روی آب ساکن به نظر می*رسد و بلافاصله پس از ورود فرد جریان زیرین او را کشیده و می*برد و شخص قادر به کنترل خود نخواهد بود بنابراین لازم است که از شنا کردن در جریان تند و شدید رودخانه*ها جدا خودداری شود.

قدیری با بیان اینکه محل*های خطرناک و مرگ آفرین اطراف سد*ها و آبگیرها اغلب حفاظ*بندی و ممنوعه اعلام شده*اند و نادیده گرفتن این گونه موانع، خطرات جدی و جانی به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: مسئولان ذیربط نیز موظف به اعلام منطقه ممنوعه و گماردن گشتی*های حفاظتی برای جلوگیری از ورود و تردد غیرمجاز افراد هستند.

معاون پیشگیری سازمان آتش*نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: سواحل شنی و ماسه*ای شیب*دار اطراف سدها و آبگیرها بعث لغزیدن به طرف آب می*شوند و برگشت فرد به طرف ساحل نیز مشکل و اغلب امکان*ناپذیر است.

قدیری با اشاره به سواحل خاکی و گلی اطراف سدها و آبگیرها که حالتی باتلاقی دارند، گفت: تابه*حال افراد بسیاری با فرو رفتن و گرفتار شدن در آن جان باخته*اند زیرا با مکان مورد نظر و وضعیت داخل آن آشنایی نداشته*اند.

معاون پیشگیری سازمان آتش*نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در هنگام تفریح و استراحت خانواده*ها در کنار این*گونه اماکن مواظبت از کودکان و نوجوانان ضروری است، اظهارکرد: والدین باید از نزدیک شدن فرزندان خود به ویژه به شکل انفرادی به آب جدا ممانعت و خود نیز به هیچ وجه به تنهایی اقدام به آب*تنی و شنا و سدها و آبگیرها نکنند چراکه در صورت گرفتگی عضلانی و غرق شدن کسی برای کمک حضور نخواهد داشت.

انتهای پیام
 
بالا پایین