Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درمان سرطان دهان با لیزر و نانوفناوری در ایران

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار پزشکی
Konu Başlığı درمان سرطان دهان با لیزر و نانوفناوری در ایران
نویسنده موضوع *SiMiN*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *SiMiN*

*SiMiN*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Feb 16, 2014
ارسالی‌ها
5,086
پسندها
1,974
امتیازها
113
محل سکونت
تهران
تخصص
نقاشی کردن،نت
دل نوشته
همه ی انسانها برابر آفریده شده اند
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

پژوهشگران دانشگاه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش با استفاده از ویژگی*های سلول*های سرطانی به کمک لیزر و نانو فناوری روشی را برای درمان سرطان دهان ارائه کردند که با اجرای فاز دوم تحقیقات امیدوارند گام*های موثری در جهت درمان این بیماری در کشور بردارند.
دکتر رضا فکرآزاد - مجری طرح در گفتگو با خبرنگاران گفت: در این مطالعات با استفاده از فناوری نانو و لیزر روشی را برای مهار و از بین بردن سلول*های سرطان دهانی ارائه کردیم.
وی با اشاره به جزئیات این طرح اظهار داشت: در سطح سلول*های سرطانی یکسری مولکول*هایی چسبنده است که تعداد این مولکول*ها نسبت به تعداد مولکول*های چسبیده به سلول*های طبیعی بیشتر است.
با توجه به این شرایط آنتی بادی را طراحی کردیم. فکرآزاد با بیان اینکه این آنتی بادی*ها به یکسری از نانو ذرات چسبانده شد، ادامه داد: آنتی بادی*های تولید شده در مجاورت این مولکول*ها قرار داده شدند و پس از آن اقدام به تابش لیزر بر روی این آنتی بادی کردیم.
دانشیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش با تاکید بر اینکه نانو ذرات استفاده شده شامل توپک*های سیلیسی هستند که به دور آنها 10 لایه نانو ذرات طلا کد شده است، خاطر نشان کرد: تعداد مولکول*های چسبیده به سلول سرطان دهانی که با نام HER-2 شناخته می*شوند 50 مولکول است که این تعداد در سلول*های طبیعی به 10 مولکول می*رسد.
وی اضافه کرد: نانو ذرات همراه با آنتی بادی به دور سلول*های سرطانی چسبید و زمانی که لیزر به این نانو ذرات که گوی های سیلیسی هستند تابانده می*شود این گوی*ها شروع به گرم شدن می*کنند.
فکرآزاد یادآور شد: زمانی که پرتو لیزر به سلول*های سرطانی تابانده می*شود تعداد 50 گوی داغ می*شوند ولی در سلول*های طبیعی 10 گوی داغ خواهد شد که این امر باعث می*شود که به صورت انتخابی سلول*های سرطانی به دلیل اینکه درجه حرارت آنها بالاتر است و در آستانه دمای غیر طبیعی قرار می*گیرند، از بین بروند.
مجری طرح با بیان اینکه این طرح در فاز آزمایشگاهی اجرایی شده است، خاطر نشان کرد: در فاز بعد قرار است بر روی حیواناتی که سیستم ایمنی آنها ضعیف شده این روش به کار برده شود و در صورت تایید نتایج در آینده می*توانیم گامی موثر در جهت درمان سرطان دهان به عنوان سومین عامل مرگ و میر در کشور برداریم.
وی با بیان اینکه فاز دوم این مطالعات بر روی موش*های "رت مایس" در حال اجرا است، اظهار داشت: سیستم ایمنی این موش*ها ضعیف شده است و امیدواریم به زودی نتایج آن بر روی انسان قابل اجرا باشد.
 
بالا پایین