Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

حزب الله: اسد پیروز انتخابات سوریه است

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار خارجی
Konu Başlığı حزب الله: اسد پیروز انتخابات سوریه است
نویسنده موضوع *SiMiN*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *SiMiN*

*SiMiN*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Feb 16, 2014
ارسالی‌ها
5,086
پسندها
1,974
امتیازها
113
محل سکونت
تهران
تخصص
نقاشی کردن،نت
دل نوشته
همه ی انسانها برابر آفریده شده اند
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

معاون دبیر کل حزب الله لبنان پیش بینی کرد بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه کاندیدا و پیروز خواهد شد و مخالفان و غرب باید با این واقعیت تعامل کنند.

به گزارش عصر ایران، "نعیم قاسم" معاون سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مخالفان حکومت سوریه و حامیان آنها در کشورهای عربی و غربی باید این موضوع را بپذیرند که بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری امسال سوریه کاندیدا خواهد شد و در این انتخابات پیروز خواهد شد حتی اگر مخالفان مسلح بتوانند موفقیت هایی را در جنگ کسب کنند.

او این سخنان را در دیدار با هیاتی از خبرگزاری رویترز در دفترش در منطقه ضاحیه در حومه جنوبی بیروت مطرح کرد.

بشار اسد پس از درگذشت پدرش (حافظ اسد رئیس جمهور وقت) در سال 2000 به قدرت رسید. اسد در این سال به عنوان تنها کاندیدا در همه پرسی ریاست جمهوری سال 2000 به پیروزی رسید. او 7 سال بعد دوباره در همه پرسی رای مثبت اکثر شرکت کنندگان را کسب کرد و دو دوره ریاست جمهوری 7 ساله را گذرانده است.

نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مصاحبه با هیاتی از رویترز

سوریه امسال نیز با انتخابات ریاست جمهوری روبه رو است. با اصلاح قانون اساسی سوریه، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بیش از یک نفر می توانند کاندیدا شوند.

سوریه از سه سال پیش تاکنون با موجی از ناآرامی های خشونت بار روبه رو است که هم اکنون به جنگ داخلی گسترده میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح روبه رو شده است. بخش عمده ای از مخالفان مسلح، گروه های تندروی اسلامی و مرتبط با القاعده هستند. مخالفان خواهان کناره گیری اسد از قدرت هستند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: اسد بعد از گذشت سه سال از بحران در سوریه همچنان با حمایت های مردمی در این کشور روبه رو است.

وی افزود: همه باید بدانند که در سوریه دو گزینه وجود دارد که سومی ندارد. اینکه بشار اسد با توافق و تفاهم با طرف های دیگر به شیوه ای در سمت ریاست جمهوری باقی بماند.
مخالفان نمی توانند جایگزن اسد بشوند و در سوریه حکمرانی کنند زیرا توانایی چنین کاری را ندارند و شانس خود را آزمایش کردند و شکست خورند. به همین دلیل گزینه مشخص است. یا تفاهم با اسد برای دست یابی به نتیجه یا اینکه بحران ادامه یابد و غلبه نیز برای اداره کشور در دستان اسد باشد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: یک واقعیت عملی در سوریه وجود دارد. غرب باید با واقعیت سوریه و نه با امیدها و رویاهایش در این کشور تعامل کند؛ امیدها و رویاهایی که مشخص شد خطا بوده اند. در صورتی که آنها با همین شیوه، 10 سال دیگر هم ادامه بدهند راه حل همین راه حل باقی خواهد ماند.

مقامات مسؤول در سوریه در هفته جاری اعلام کردند فعالیت های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سوریه در ماه جاری آغاز می شود.

تحلیلگران به طور گسترده معتقدند بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه کاندیدا و پیروز می شود تا سومین دوره ریاست جموری اش را آغاز کند. قرار است انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سه ماه آینده برگزار شود.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: من معتقدم بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می شود و پیروز هم خواهد شد زیرا از حمایت گسترده همه بخش های مردم سوریه و در راس آنها اهل تسنن برخوردار است. من فکر می کنم به احتمال زیاد انتخابات ریاست جمهوری سوریه در زمان مشخص شده برگزار می شود. رئیس جمهور اسد، کاندیدا و بدون رقیب جدی، پیروز خواهد شد.

وی ادامه داد: آمریکا و هم پیمانان غربی اش هم اکنون درباره سوریه در حالت هرج و مرج کامل هستند و دارای سیاست یکپارچه ای درباره چگونگی تعامل با سوریه نیستند.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله هم همین گفته بود اسد دیگر با خطر سرنگونی روبه رو نیست و سوریه از خطر تجزیه عبور کرده است.

رویترز می نویسد: به نظر می رسد این نظر روز به روز در کشورهای غربی تقویت می شود.

وزارت خارجه فرانسه در هفته جاری نیز اعلام کرده بود: به نظر می رسد اسد تنها ناجی از سیاست جنایت های گروهی فعلی در سوریه است و این خبر بدی برای مردم سوری است.

نعیم قاسم همچنین گفت باید میان "کاندیداتوری اسد" به عنوان یک واقعیت و موفقیتش در انتخابات به دلیل حمایت های مردمی و "ثبات سیاسی سوریه" مرتبط با دخالت های کشورهای خارجی و برخی کشورهای عربی، تفاوت قائل شد.

وی افزود: در صورتی که حل سیاسی همه جانبه ای در منطقه و با توافق طرف های داخلی صورت نگیرد وضعیت بحران در سوریه ادامه می یابد. سوریه بدون راه حل سیاسی با ثبات نخواهد بود.
 
بالا پایین