Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چند نکته مهم قبل از خرید هاست

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مفاهیم حرفه ای طراحی سایت
Konu Başlığı چند نکته مهم قبل از خرید هاست
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,083
پسندها
913
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

خرید از نماینده ی نماینده ( Reseller ) یا خود نماینده یا ارائه دهنده اصلی؟!

باید توجه کنید که همیشه علی رغم وجود برخی مزایا، مشکلات زیادی به خاطر وجود واسطه ها و دلال ها به وجود میاد. وقتی که شما از نماینده فروشی که خود نماینده فروش یک شرکت دیگه هست فضایی رو خریداری می کنید باید برای گرفتن پشتیبانی مطلوب هم دو برابر حالتی که از فروشنده اصلی فضایی رو تهیه می کنید زمان بگذارید. در بیشتر مواقع نماینده های فروش خرده پا از پاسخگویی جامع و لازم معذورند و در این میان زمان به سرعت هدر میره تا مشکل حل بشه. در این میان بسیاری از نماینده های فروش آگاهی و دانش کافی از مسئولیتی که بر عهده دارن ندارند و تنها اهداف اقتصادی و صرفا چند تجربه کوچک موفق اون ها رو به این کسب و کار سوق داده. باید در حین تهیه میزبان به سوابق شرکت نماینده به خوبی دقت کرد.
کیفیت و کمیت پشتیبانی
این فاکتور رو شاید همه شماها باهاش آشنایی داشته باشید. اما همین فاکتور مهم و الزامی بعضا در بیشتر مواقع بیشترین دردسر رو ایجاد خواهد کرد. همون طور که توی پاراگراف قبلی مطرح کردم بسیاری از شرکت های ارائه دهنده میزبانی موجود تنها نماینده فروش هستند و دامنه اختیارات اون ها محدود هست. مشکل وقتی خیلی به چشم میاد که اون ها به دلیل محدود بودن توانایی پاسخگویی به نیاز ها و مشکلات شما رو ندارن و در این شرایط یا سعی می کنن مشتری رو به قول خودمون فریب بدن یا بپیچونن و یا برای مدتی آفتابی نمیشن. حال سوال اینجاست که ما چطور می تونیم چنین شرکت هایی رو راحت تر شناسایی کنیم؟ من چند مورد در این باب به ذهنم میرسه که به صورت لیست بیانش می کنم:

- به روش های پشتیبانی و ارائه شده از جانب شرکت توجه کنید. آیا شماره موبایل برای پشتیبانی اعلام شده و یا نه چند شماره تلفن ثابت و گویا.
- آیا شرکت سرویس پشتیبانی از طریق چت ارائه می دهد و اگر اینطور هست بررسی کنید که تا چه حد در پاسخگویی به سوالات در دسترس هستند.
- آیا شرکت سیستم جامع پشتیبانی و پاسخگویی ( Help Desk و مشابه آن) که دارای ابزارهای لازم برای پیگیری و نوبت دهی و امثال هم هست رو دارا هست یا خیر.
- آیا آدرس و سایر مشخصات شرکت ارائه دهنده خدمات در سایت اونها قابل دید و دسترسی هست یا خیر.


بهای خدمات ارائه شده
قیمت شاید برای خیلی از مشتری ها در نگاه اول یا در تمام اوقات حرف اول رو بزنه در انتخاب یک سرویس دهنده. اما بر اساس یک گفته قدیمی که “هیچ گرونی و یا ارزونی بی دلیل نیست” باید دید بهتری نسبت به این فاکتور مهم داشته باشیم. ما باید همیشه بهای سرویس های ارائه شده رو بر اساس سایر فاکتور های موجود ( همچون دو فاکتور مطرح شده در قبل) بررسی و ارزیابی کنیم. خیلی از سرویس دهنده های قیمت های رویایی و وسوسه کننده ای رو اعلام می کنند اما پشت پرده چند فاکتور دیگه فدای این قیمت فریبنده شدند. لیست زیر به شما کمک میکنه که دید بهتری نسبت به بهای ارائه شده داشته باشین:

- مقدار پهنای باند ارائه شده برای سرویس مورد نظر چقدر است؟ آیا این مقدار برای اهداف من مناسب است یا خیر؟
بسیاری از شرکت های نوپا و نماینده فروش این پارامتر رو بسیار زیرکانه دستکاری می کنن تا قیمت نهایی دستخوش تغییر و کاستی بشه و مشتری رو به سمت خودشون جلب کنه. توجه داشته باشید که حتما می بایست شناخت کافی بر روی اهداف سایت آینده خود داشته باشید تا به این ترتیب بتونین پهنای باند کافی برای بازدید کنندگان خود در دسترس داشته باشید.
- تعداد ایمیل ها و دیتابیس های قابل ایجاد
اگر شما مد نظر دارین که از آدرس ایمیل اختصاصی وب سایت خودتون بهره بگیرید و تعداد این آدرس ها هم برای شما مهم هست، پس باید به هنگام خرید به جدول مشخصاتی که سرویس دهنده به شما در این باب ارائه می دن توجه کافی داشته باشید. این روز ها مد شده که سرویس دهنده ها بیان می کنند که شما به تعداد نامحدود می تونین آدرس ایمیل داشته باشید. خوب این گفته در تئوری درست هست اما در عمل خیر. چون شما می بایست به ازای هر آدرس ایمیل فضایی از کل فضای خودتون رو به هر آدرس ایمیل اختصاص بدین و بدین ترتیب ممکن هست با تنها ساختن تعداد انگشت شمار ایمیل فضای شما تماما مصرف بشه. پس خیلی فریفته این فاکتور نشین.
از طرفی همین شرایط برای ساختن دیتابیس هم وجود داره. به این ترتیب که شرکت تنها شما رو به ساختن تعداد محدودی دیتا بیس وادار می کنه که ممکن هست برای برخی از سایت های پویا این امر مشکلاتی رو به همراه داشته باشه. پس با در نظر گرفتن نیاز های فعلی و نیم نگاهی به نیازهای آتی دقت کافی به این فاکتور داشته باشید. مجاز کردن کاربرا به چند پایگاه داده و تعداد اونها سوال حجمی که مصرف می کنند اصلا فاکتور هزینه بری نیست و بیشتر این بازار رقابتی و بعضا نا سالم هست که باعث تغییر در این آیتم ها میشه.
- تعداد دامین های قابل اتصال به فضا
بر حسب شرایط پیش میاد که ما نیاز داشته باشیم علاوه بر دامین اصلی خودمون چند نام دامنه دیگه رو به فضای خودمون اتصال بدیم تا بتونیم همه رو یکجا متمرکز کنیم. اگر این حالت برای شما مبرم و ضروری هست باید به لیست مشخصات سرویس های ارائه شده به خوبی دقت کنید که تعداد پارامتر Add-On Domain اون ها و یا Parked Domain اون ها چقدر هست. باز هم این آیتم به دلیل اینکه دسته زیادی از افراد بهش توجه کافی ندارن رندانه از جانب سرویس دهنده ها دستکاری میشه تا در نهایت قیمتی پایین تر و یا سرویسی به ظاهر خوب و فریبنده ارائه بشه. در این شرایط تنها نیاز شماست که باید برای ارزیابی چنین فاکتورهایی ملاک قرار بگیره و نه صرفا کمیت.
- کنترل پنل سایت و ابزارهای آن
بنده شخصا اعتقاد دارم که کنترل پنل سایت خیلی مهم هست و نباید کاربر رو اذیت کنه. این روزا سرویس دهنده ها از برنامه های متنوعی برای کنترل پنل های هاست ها استفاده می کنن که یکیشون که از نظر من بهترین هم هست اسمش CPanel هست. اما این روزا به واسطه تحریم ایرانی ها خیلی از سرویس دهنده ها از ارائه این برنامه سر باز میزنن و یا در مقعطی از سایر برنامه ها استفاده می کنند که ممکن هست مشکلاتی رو ایجاد کنه. پس در هنگام خرید حتما دقت کنید که کنترل پنل میزبان چیه و باهاش اتمام حجت کنید که مورد ترجیحی شما چی هست و دوست ندارین که در اثنای کار این کنترل پنل با یه چیز دیگه جایگزین بشه. البته شاید این مورد خیلی برای شما مهم نباشه، اما وقتی پای کارای حرفه ای و آموزش پرسنل در میون باشه قضیه خیلی فرق میکنه.
- ضمانت برگشت وجه پرداختی
چند سالی هست که بازار رقابتی باعث شده که شرکت های ارائه دهنده سرویس میزبانی بیان می کنن که ما در صورت نا راضی بودن شما در مثلا یک هفته یا یک ماه وجه پرداختی شما رو عودت می دیم. اینکه تا چه حد این حرف واقعی باشه بستگی به اعتبار سرویس دهنده ها داره. اما خود من شخصا یکبار این شرایط برام پیش اومد و شرکت سرویس دهنده مبلغ مورد نظر رو به من عودت داد. البته شرکت ایرانی نبود و آمریکایی بود. یاد آوری می کنم که تقریبا مبنای پرداخت بهای سرویس ها ماهیانه هست و همین شرایط هم ممکن هست برای نماینده فروش حکم فرما باشه. پس خیلی فریب حرفای سرویس دهنده های رند رو که بیان می کنن قادر نیستن پول شما رو بازپس بدن نخورید. حداقلش اینه که می بایست بهای زمان استفاده شما رو از کل مبلغ شما کسر کنند و الباقی رو برگردونند.
عقد قرار داد
خب همه ما شاید از بستن قرارداد فراری باشیم. چونکه از منظر خودمون اگر قرار باشه خدماتی رو ارائه بدیم بیشتر میخایم یه راه فرار برامون باز باشه و یا همچین چیزایی. اما اگر کار شما حساس و مهم هست و می بایست حتما شرکت سرویس دهنده به تعهداتش در طول دوره استفاده ملزم باشه من توصیه می کنم که حتما با شرکت در صورت امکان قرار داد رسمی منعقد کنید تا بعدا بتونین بهتر ادعاهاتون رو پیگیری کنید و کمتر توی دردسر بیفتین. هر چند در حدود ۹۰ درصد شرکت های ارائه دهنده خدمات از چنین کاری سرباز میزنن و یا توی روال کاریشون نیست، اما اگر موقعیت کاری شما و سایت شما خیلی حساس هست حتما سرویس دهنده ای رو پیدا کنید که این کار رو انجام بده. معمولا به خاطر بستر ضعیف و قوانین دست و پا شکسته اینترنتی حاکم در داخل شاید نیاز به عمر نوح و صبر ایوب داشته باشید تا بتونین احقاق حق بکنید.
- درصد آپ تایم ( Up Time ) سرور یا در دسترس بودنش در طول مدت استفاده
که معمولا با ۱۰۰% ( !! ) و یا ۹۹٫۹۹% بیان میشه. یه حساب سر انگشتی میگه که ۹۹% از یکسال (۳۶۵ روز) میشه در حدود یک روز. یعنی ارائه دهنده سرویس بر طبق ادعاش نباید بیشتر از یک روز در مجموع از دسترس خارج بشه و یا به اصطلاح Down بشه. از طرفی اصلا فریب زمان در دسترس بودن یا Up Time صد در صد رو نخورین که غیر ممکن هست تقریبا. خصوصا برای این سرویس دهنده های معمولی. اگر جایی در سایت آیکنی درج شده که زمان در دسترس بودن رو صد در صد نشون داده حتما روی آیکن کلیک کنید تا بررسی کنید که این صد در صد از چه تاریخی تا چه تاریخی بوده. چون بعضی از سرویس دهنده های رند میان به محض تغییر این عدد از نو تقاضای نمایش چنین آیکنی رو در سایتشون رو میکنن تا عوامفریبی کنند.
- نمونه مشتریان
حتما لیست نمونه مشتریان سرویس دهنده رو بررسی کنید و به سایت هاشون برین. تنها به لیست اسامی اکتفا نکنید. اگر تنها اسامی ذکر شده بودند و لینکی منتهی به سایت های ادعا شده در دسترس نبود یه جای کار می لنگه که باید با سرچ و تحقیق به صحت ادعا ها پی ببرید. شما برای این کار هم می تونین از سرویس Whois استفاده کنید.
- بک آپ

یکی از موارد خیلی مهم بک آپ روزانه هفتگی و ماهانه می باشد که واقعا مهمترین فاکتور در این ضمینه می باشد
ویندوز یا لینوکس
اگر جز دسته ای هستید که نمی دونید سیستم عامل سرور میزبانی شما چی باید باشه بهتر هست با تیم برنامه نویسی و فنی خودتون مشورت کنید و یا مستندات برنامه ای رو که قرار هست روی سرور سایت سوار کنید مطالعه کنید. اگر هیچ کدام از دو راه حال مذکور برای شما کار گشا نبود سعی کنید کمی در اینترنت جستجو کنید و از افراد مطلع بپرسید. در کل باید گفت که اولین شاخصه در تعیین اینکه سیستم عامل لینوکس باشه یا ویندوز به نیاز شما و یا سازمان شما بر میگرده. من هیچ توصیه ای مبنی بر خوب و بد بودن این دو نمیکنم. اما تنها شواهد به من نشون داده که سرویس های لینوکس مجموعا مقبولیت بیشتری داشتند.
مشکل تحریم ایران
به این فاکتور توجه کافی داشته باشید. اگر قرار هست که برای کار حساس و مهمی و برای ارگان و شرکت مهمی فضایی تهیه کنید حتما از اصلیت سرویس دهنده اصلی و محل سرور های شرکت میزبانی اطلاع کافی کسب کنید که در اثنای کار با مشکلات حاد و دیوانه کننده مواجه نشین. تحت هر شرایطی ارائه دهنده های خارجی تابع قوانین کشور مطبوعشون خواهند بود و اگر در حین پرس و جو ادعا کردند که ما با میزبانی ایرانی ها مشکلی نداریم تقریبا ادعایی کذب هست. پس سعی کنید در این مورد با سرویس دهنده به توافق لازم دست پیدا کنید.

رنک وب سایت در گوگل و الکسا
میزان بالا بودن رنبه و رنک وب سایت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب در گوگل و الکسا نیز نشانه معتبر بودن آن وب سایت در خصوص فروش و کیفیت سرویس می باشد .
رنک وب سایت هاست ایرانی ۵ از ۱۰ در گوگل و رتبه الکسا ۸۵۰۰۰ می باشد
 
بالا پایین