?
!
به گزارش بي باك به نقل از تسنیم ، احمد صادقی در خصوص دلایل تاخیر در راه*اندازی گیت عوارض قطعه 4 آزادراه تهران-شمال، افزود: متاسفانه بنیاد مستضعفان در این قضیه تعلل می*کند و به ضرر خودش تمام می*شود. چراکه بنیاد 50 درصد در این پروژه با وزارت راه و شهرسازی شریک است و این قطعه 4 را ساخته و باید از محل اخذ عوارض اصل و سود سرمایه*گذاری را جبران کند. این*که تا الان گیت نگذاشته است به منافع خودش لطمه می*زند مردم هم عوارضی را پرداخت نمی*کنند.
وی تصریح کرد: آنها به منافع خودشان توجیه نیستند و در حقیقت الان باید گیت بزنند تا بتوانند عوارض بگیرند و از محل عوارض کارهای باقیمانده را انجام دهند که متاسفانه تا این تاریخ علی*رغم مکاتبات متعدد، این کار را انجام نداده*اند.
وی در خصوص میزان عوارض نیز گفت: در این زمینه بنیاد باید هزینه*های انجام شده را به تایید حسابرس خود برساند به وزارت راه اعلام کند و وزارت راه از طریق معاونت برنامه*ریزی وزارتخانه و شورای رقابت با توجه به میزان ترافیک سالانه و هزینه*های انجام شده و این*که تا چند سال این سرمایه*گذاری مستهلک شود، نرخ عوارض را مشخص می*کنند.
این در حالی است که گفته شده مسئولان بنیاد مدعی عوارض 3000 هزار تومانی برای این قطعه هستند و مسئولان وزارت راه و شهرسازی به*عنوان شریک عوارض 15 هزار تومانی را برای این مسیر 21 کیلومتری در نظر گرفته اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این ادعا، گفت: خیر، این اعداد هر دو غلط است. هنوز بنیاد هزینه*های خود را اعلام نکرده و این باعث شده این مسئله به شورای رقابت برای طرح شدن نرود. وزارت راه و شهرسازی و مردم از این قضیه آسیبی نمی*بینند و این آسیب صرفا متوجه بنیاد است. با این حال تلاش کردیم و چندین نامه نوشته*ایم ظاهرا بنیادی*ها نه تنها به منافع خودشان بلکه به منافع دولت هم توجه نمی*کنند.
قطعه 4 آزادراه تهران-شمال پیش از آغاز تعطیلات نوروز امسال افتتاح شد و با دستور رئیس*جمهور سابق مردم برای مدتی از پرداخت عوارض عبور از این قطعه معاف شدند.
وی تصریح کرد: آنها به منافع خودشان توجیه نیستند و در حقیقت الان باید گیت بزنند تا بتوانند عوارض بگیرند و از محل عوارض کارهای باقیمانده را انجام دهند که متاسفانه تا این تاریخ علی*رغم مکاتبات متعدد، این کار را انجام نداده*اند.
وی در خصوص میزان عوارض نیز گفت: در این زمینه بنیاد باید هزینه*های انجام شده را به تایید حسابرس خود برساند به وزارت راه اعلام کند و وزارت راه از طریق معاونت برنامه*ریزی وزارتخانه و شورای رقابت با توجه به میزان ترافیک سالانه و هزینه*های انجام شده و این*که تا چند سال این سرمایه*گذاری مستهلک شود، نرخ عوارض را مشخص می*کنند.
این در حالی است که گفته شده مسئولان بنیاد مدعی عوارض 3000 هزار تومانی برای این قطعه هستند و مسئولان وزارت راه و شهرسازی به*عنوان شریک عوارض 15 هزار تومانی را برای این مسیر 21 کیلومتری در نظر گرفته اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این ادعا، گفت: خیر، این اعداد هر دو غلط است. هنوز بنیاد هزینه*های خود را اعلام نکرده و این باعث شده این مسئله به شورای رقابت برای طرح شدن نرود. وزارت راه و شهرسازی و مردم از این قضیه آسیبی نمی*بینند و این آسیب صرفا متوجه بنیاد است. با این حال تلاش کردیم و چندین نامه نوشته*ایم ظاهرا بنیادی*ها نه تنها به منافع خودشان بلکه به منافع دولت هم توجه نمی*کنند.
قطعه 4 آزادراه تهران-شمال پیش از آغاز تعطیلات نوروز امسال افتتاح شد و با دستور رئیس*جمهور سابق مردم برای مدتی از پرداخت عوارض عبور از این قطعه معاف شدند.