sting
معـاون ارشـد انجمـن
- تاریخ ثبتنام
- Jun 26, 2013
- ارسالیها
- 27,708
- پسندها
- 5,661
- امتیازها
- 113
- محل سکونت
- تهـــــــــــران
- وب سایت
- www.biya2forum.com
- تخصص
- کیسه بوکس
- دل نوشته
- اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
- بهترین اخلاقم
- نــــدارم
اعتبار :
بازگشت خـودروی خاطـرات به خیـابانها
فارس: افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در چند ماه اخیر ذهن بسیاری از مردم را بار دیگر متوجه "پیکان"، ماشین خاطرات ایرانیان کرد. جهانیان مردم ایران زمین را به قدرشناس بودن میشناسند و این مردم بارها ثابت کردهاند که دیگر ملل در مورد آنها اشتباه قضاوت نکردهاند اما باید اذعان کنیم حداقل در یک مورد این قدرشناسی صادق نیست.
"پیکان" وسیله نقلیهای است که به جرأت میتوان گفت کمتر ایرانی را میشود پیدا کرد که برای یکبار هم که شده سوار آن نشده باشد، خیلیها با آن مسافرت و میهمانی رفتهاند، عروسی کردهاند و عزا گرفتهاند؛ "پیکان" ماشین خاطرات نسل دیروز ایران است.
ترمز ABS و کیسه هوا نداشت، شیشههایش هم با یک دستگیره زمخت بالا و پایین میشد، نه از کولر خبری بود و نه از فرمان هیدرولیک، این همراه 38 ساله ایرانیها کمکم کارش به جایی رسیده بود که بچههای امروزی با زدن اتهام بیکلاس بودن، هر ماشینی را به "پیکان" ترجیح میدانند؛ شیشههای برقی و دودی بنز و ماکسیما و موهاوی و جنسیس، این روزها با بزرگ و کوچک چهها که نمیکند.
آن روزها از مدیرکل و کارمند بانک و بازاری که پولدار باشند گرفته تا معلم و مسافرکش و جوان بیکار، همه "پیکان" داشتند و از پشت شیشههای این همسفر مهربان و البته جانسخت دنیا را یکرنگ میدیدند.
عمر این ماشین خاطرات ایرانیان اما در 38 سالگی به پایان رسید، همه دشمنش شده بودند هرکسی چیزی بارش میکرد؛ "دیگر فرسوده شده"، "ایمنی ندارد"، "هوا را آلوده میکند"، "مصرفش بالا است" و هزار و یک انگ مربوط و نامربوط دیگر که عاقبت نفسش را گرفت. همه به راحتی از کنارش گذشتیم.
در جشن توقف تولید "پیکان" خیلیها حاضر بودند، از وزیر صنایع دولت اصلاحات و معاونش گرفته تا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران؛ خبرنگاران هم طبق معمول یک پای ثابت قضیه بودند.
دولت قاطعانه پای خروج "پیکان" از چرخه تولید ایستاد و حتی تندر 90 را هم بهعنوان جانشین معرفی کرد و بالاخره آقای وزیر صنایع زیر باران فلاش دوربین عکاسان، 25 اردیبهشت 84 روی بدنه آخرین "پیکان" نوشت: "پیکان ارابهای بود که صنعت خودرو بر دوش آن شکل گرفت و امروز به موزه میرود تا نظارهگر اعتلای این صنعت باشد".
فارس: افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در چند ماه اخیر ذهن بسیاری از مردم را بار دیگر متوجه "پیکان"، ماشین خاطرات ایرانیان کرد. جهانیان مردم ایران زمین را به قدرشناس بودن میشناسند و این مردم بارها ثابت کردهاند که دیگر ملل در مورد آنها اشتباه قضاوت نکردهاند اما باید اذعان کنیم حداقل در یک مورد این قدرشناسی صادق نیست.
"پیکان" وسیله نقلیهای است که به جرأت میتوان گفت کمتر ایرانی را میشود پیدا کرد که برای یکبار هم که شده سوار آن نشده باشد، خیلیها با آن مسافرت و میهمانی رفتهاند، عروسی کردهاند و عزا گرفتهاند؛ "پیکان" ماشین خاطرات نسل دیروز ایران است.
ترمز ABS و کیسه هوا نداشت، شیشههایش هم با یک دستگیره زمخت بالا و پایین میشد، نه از کولر خبری بود و نه از فرمان هیدرولیک، این همراه 38 ساله ایرانیها کمکم کارش به جایی رسیده بود که بچههای امروزی با زدن اتهام بیکلاس بودن، هر ماشینی را به "پیکان" ترجیح میدانند؛ شیشههای برقی و دودی بنز و ماکسیما و موهاوی و جنسیس، این روزها با بزرگ و کوچک چهها که نمیکند.
آن روزها از مدیرکل و کارمند بانک و بازاری که پولدار باشند گرفته تا معلم و مسافرکش و جوان بیکار، همه "پیکان" داشتند و از پشت شیشههای این همسفر مهربان و البته جانسخت دنیا را یکرنگ میدیدند.
عمر این ماشین خاطرات ایرانیان اما در 38 سالگی به پایان رسید، همه دشمنش شده بودند هرکسی چیزی بارش میکرد؛ "دیگر فرسوده شده"، "ایمنی ندارد"، "هوا را آلوده میکند"، "مصرفش بالا است" و هزار و یک انگ مربوط و نامربوط دیگر که عاقبت نفسش را گرفت. همه به راحتی از کنارش گذشتیم.
در جشن توقف تولید "پیکان" خیلیها حاضر بودند، از وزیر صنایع دولت اصلاحات و معاونش گرفته تا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران؛ خبرنگاران هم طبق معمول یک پای ثابت قضیه بودند.
دولت قاطعانه پای خروج "پیکان" از چرخه تولید ایستاد و حتی تندر 90 را هم بهعنوان جانشین معرفی کرد و بالاخره آقای وزیر صنایع زیر باران فلاش دوربین عکاسان، 25 اردیبهشت 84 روی بدنه آخرین "پیکان" نوشت: "پیکان ارابهای بود که صنعت خودرو بر دوش آن شکل گرفت و امروز به موزه میرود تا نظارهگر اعتلای این صنعت باشد".