Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

روش تغییر اندازه تعداد زیادی عکس به صورت هم‌زمان در فتوشاپ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آموزش فتوشاپ
Konu Başlığı روش تغییر اندازه تعداد زیادی عکس به صورت هم‌زمان در فتوشاپ
نویسنده موضوع بانو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan بانو

بانو

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
May 13, 2014
ارسالی‌ها
118
پسندها
63
امتیازها
0
محل سکونت
بالا شهر
بهترین اخلاقم
لبخند مدام

اعتبار :

روش تغییر اندازه تعداد زیادی عکس به صورت هم‌زمان در فتوشاپ

Batch photo Resize method in Photoshop


در صورتی که تعداد زیادی عکس دارید که می‌خواهید همه آن‌ها را تا اندازه مشخصی کوچک و یا بزرگ کنید، فتوشاپ می‌تواند این کار را به‌راحتی برای شما انجام دهد





مقدمه
در صورتی که تعداد زیادی عکس دارید که می‌خواهید همه آن‌ها را تا اندازه مشخصی کوچک و یا بزرگ کنید، فتوشاپ می‌تواند این کار را به‌راحتی برای شما انجام دهد. یک اسکریپت پردازنده تصویر (image processor script) در فتوشاپ وجود دارد که می‌تواند با سرعت بسیار زیاد، تعداد زیادی از عکس‌ها را باز کرده، تغییر اندازه داده، و برای شما ذخیره کند.

مراحل
مرحله اول


در داخل فتوشاپ به ترتیب زیر عمل کنید
FileScriptsImage Processor
پنجره پردازش تصویر باز می‌شود که از چهار قسمت تشکیل شده و شما می توانید برای تغییر اندازه عکس‌های خود از آن استفاده کنید.

مرحله دوم


در پنجرة بازشده انتخاب کنید که می‌خواهید از عکس‌هایی که از قبل در فتوشاپ باز کرده‌اید (گزینه Use Open Images)، و یا عکس‌هایی که در داخل یک فولدر در داخل رایانه ذخیره کرده‌اید ، استفاده کنید. در صورتی که عکس‌ها در داخل یک فولدر در داخل رایانه قرار دارند، گزینه Select Folder را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید اندازه عکس‌های موجود در همه فولدرهای دیگری که در داخل آن فولدر اصلی قرار دارند را نیز تغییر دهید، گزینه Include all Subfolders را نیز انتخاب کنید.

مرحله سوم


در قسمت دوم پنجره Image Processor باز می شود، مکانی که می‌خواهید عکس‌های جدید در آنجا ذخیره شود را انتخاب کنید. برای راحت شدن کار می‌توانید گزینه Save in same Locaton را انتخاب کنید، با این کار فتوشاپ در داخل فولدر عکس‌ها، یک فولدر دیگر ساخته و عکس‌های جدید را در آن ذخیره می‌کند. البته می‌توانید هر جای دیگری را که مایل باشید برای ذخیره شدن عکس‌های جدید خودتان انتخاب کنید.

مرحله چهارم


در قسمت سوم پنجره، فرمت فایل خروجی را تعیین کنید. برای استفاده در اینترنت ، فرمت Jpeg، یک انتخاب بدیهی است. کیفیت فایل خروجی را بین 0 تا 12 انتخاب کنید که 12 بالاترین کیفیت است و صفر پایین‌ترین. برای داشتن رنگ بهتر برای استفاده از اینترنت، گزینه Convert profile to sRGB را انتخاب کرده و مطمئن شوید که تیک Include ICC Profile نیز در انتهای پنجره زده شده باشد.
برای تغییر اندازه عکس‌ها ، گزینه Resize to Fit را تیک زده و عرض (W) و ارتفاع (H) حداکثر برای عکس‌های خروجی را تعیین کنید. به طور مثال اگر شما برای عرض و ارتفاع، عدد 300 را وارد کنید، تصویر طوری کوچک خواهد شد که بزرگ‌ترین وجه آن، 300 پیکسل باشد، و به این معنی نیست که همه طول و هم عرض عکس، 300 پیکسل خواهد شد. اندازه عکس‌ها به شکلی متناسب تغییر می‌کند تا دچار به‌هم‌ریختگی نشوند.
قاعدتاً اندازه‌هایی که برای عرض و ارتفاع وارد می‌کنید، لازم نیست که اندازه هم باشند؛ به طور مثال شما می‌توانید برای عرض عکس، اندازه 500 پیکسل و برای ارتفاع آن، 300 پیکسل را در نظر بگیرید، و اندازه تصاویر اولیه شما طوری تغییر خواهد کرد که طول و یا عرض نهایی آن به این اندازه برسد ( هر کدام که زودتر رسید).
اگر دوست داشته باشید، می‌توانید با زدن تیک Save as PSD و/یا Save as TIFF، عکس‌های خروجی را در این فرمت‌ها نیز ذخیره کنید. علاوه بر این، می‌توانید کار (Action) های دیگری را نیز بر روی عکس‌های خودتان انجام دهید.
زمانی که انتخاب خود را انجام دادید، دکمه Run را کلیک کنید. با این کار، عکس‌ها به صورت خودکار باز شده (اگر از قبل باز نشده بودند)، اندازه آن‌ها تغییر می‌کند، ذخیره می‌شوند، و در نهایت بسته می‌شوند.
برای دیدن تصاویر با اندازه جدید، به قسمتی که برای ذخیره کردن عکس‌ها انتخاب کرده بودید مراجعه کنید. اگر فرمت فایل خروجی را JPEG انتخاب کرده بودید، عکس‌های خروجی در داخل فولدری با نام JPEG ذخیره خواهند شد، برای PSD، PSD و برای TIFF، نام فولدر TIFF خواهد بود.


پس بار بعد که خواستید تعداد زیادی از عکس‌ها را برای استفاده در اینترنت کوچک کنید، اسکریپت پردازش تصویر فتوشاپ این کار را تقریباً برای شما آسان خواهد کرد.
 
بالا پایین