Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کشف علمی 2 محقق ایرانی درباره کنترل رفتار مرموز گرافن

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار تکنولوژی و فناوری اطلاعات
Konu Başlığı کشف علمی 2 محقق ایرانی درباره کنترل رفتار مرموز گرافن
نویسنده موضوع R Ǿ ღ ღ Ǿ Y A
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan R Ǿ ღ ღ Ǿ Y A

R Ǿ ღ ღ Ǿ Y A

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Aug 26, 2013
ارسالی‌ها
1,139
پسندها
842
امتیازها
113
محل سکونت
همــدان
وب سایت
dreamy95.blogfa.com
تخصص
خــــرابکاری :|
بهترین اخلاقم
مهـــربون
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

گرافن های ساده در زمره مرموزترین مواد شناخته شده در جهان قرار دارند. اکنون تیمی از محققان بین المللی که در میان آنها دو محقق ایرانی نیز حضور دارند شیوه ای نوین برای کنترل یکی از رفتارهای عجیب این ماده کشف کرده اند. در این پروژه گسترده علمی بین المللی که به سرپرستی دانشگاه آرکانزاس آمریکا صورت گفته است، علی صادقی از دانشگاه بازل سوئیس و مهدی نیک عمل از دانشگاههای آنت ورب بلژیک و دانشگاه شهید رجایی نیز حضور پررنگی داشته اند.

این محققان کشف کرده اند که با استفاده از تکنیک حرارت دادن می توان خمیدگی یا انحنای امواج در ساختار گرافن های ساده را تحت کنترل درآورد. این کشف علمی از آن جهت از اهمیت خاصی برخوردار است که ساختار انحنادار گرافن های ساده همواره برای محققان چالش برانگیز بوده به طوریکه پروژه های تحقیقاتی فراوانی برای کنترل انحنای امواج در این ماده انجام شده است.

آنچه که این محققان موفق به انجام آن شده اند به درک دانشمندان از به کارگیری حرارت و تأثیر آن بر دینامیک گرافن های ساده کمک چشمگیری می کند. تا پیش از این دانشمندان تنها دریافته بودند که با استفاده از ولتاژ مشخصی از جریان الکتریسیته می توان تغییرات مورد نیاز را در انحنای امواج گرافنهای ساده پیاده کرد اما با این روش جدید به نظر می رسد کار برای دانشمندان ساده تر از گذشته شود.

در حالیکه گرافن های ساده به عنوان جایگزینی ارزشمند برای سیلیکن گرانقیمت و سایر مواد مورد نیاز در ساخت ریزپردازشگرها همچنین نسل بعدی دستگاههای مولد انرژی در نظر گرفته می شود اما دانش بشر درباره مکانیک و ویژگیهای حرارتی این ماده محدود است و حالا این یافته جدید دریچه ای روشن به روی دانشمندان گشود.
 
بالا پایین