Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تفاوت تلفن سانترال و تلفن معمولی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı تفاوت تلفن سانترال و تلفن معمولی
نویسنده موضوع ertebatgostaran
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ertebatgostaran

ertebatgostaran

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 18, 2014
ارسالی‌ها
555
پسندها
272
امتیازها
0

اعتبار :

تلفن دستگاهی ارتباطی است که بدون در نظر داشتن فاصله بین افراد این ارتباط را امکان پذیر می سازد. دورگو یا تلفن وسیله ای است که از خطوط شهری و امکاناتی که مخابرات برای افراد فراهم می کنند برای برقراری تماس و ایجاد یک مکالمه استفاده می کنند.
این سیستم های ارتباطی با حضور بیش از 100 سال و حضوری مستمر باعث اند که عضو جدانشدنی هر مجموعه ای باشند. با رشد روز افزون بسترهای ارتباطی و با جهانی شدن استاندارهای مخابراتی تلفن و تماس های تلفنی کاملا آسان و سهل الوصول شده اند. اما بعد از گسترش مجموعه ها و شکل گیری مجموعه های کاری بزرگ استفاده از این تلفن‌ها به عنوان دستگاه هایی تنها و مستقل و دیگر امری سخت و بسیار مشکل به حساب می آید.
تلفن‌ها در ابتدایی ترین شکل خود وارد بازار باشند که این تلفن‌ها دارای حداقل امکانات و ظرفیت های ممکن بودند و فقط جنبه ارتباطی آن ها به وضوح مشخص بود اما به مرور دستخوش تغییراتی مهم و اساسی شد که این تغییرات بنیادین سبب پیشرفت هر مجموعه ای شد که از این سیستم ها استفاده می کنند. این تغییرات ابتدا در ظاهر تلفن بود و به مرور زمان شامل تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری شدند.
با تشکیل مجموعه های کاری بزرگ و کوچک دیگر استفاده از این تلفن‌ها به راحتی و مانند قبل امکان پذیر نبود به همین دلیل استفاده از سیستم هایی ارتباطی پیشرفته مانند دستگاه سانترال جایگاهی خاص پیدا کرد. ورود سیستم های سانترال رونق خاصی به این ارتباطات بخشیدند و شکل نوینی از این ارتباطات را ایجاد کردند. سیستم های سانترال پاناسونیک در سری هایی خاص طراحی شد که هر کدام از آن ها متناسب و مورد نظر شرکتی خاص بود اما استفاده از سانترال و برقراری تماس نیازمند تلفنی است که بتواند این ارتباط را ممکن سازد که انتخاب این تلفن متناسب با جایگاه و سمت فرد، کارایی تلفن، نوع نیاز هر فرد به تلفن، میزان استفاده و حجم تماس های فرد قابل انتخاب است. سانترال ویژگی هایی خاص دارد که متناسب با هر تلفنی که به آن متصل است امکاناتی را به کاربر ارائه می دهد. در واقع تلفنی که به دستگاه سانترال متصل می شود را تلفن سانترال می نامند اما با قابلیت هایی خاص که فقط در هنگام اتصال به سانترال قابل استفاده هستند.
تلفن‌های معمولی یا تلفن‌های آنالوگ تلفن‌هایی هستند که از نظر نرم افزاری تک بعدی می باشند. این تک بعدی بودن به معنای نوع سیستم انتقال و دریافت اطلاعات است که به صورت صدا و یا صوت است. این تلفن‌ها ساده ترین وسیله های ارتباطی هستند که به راحتی با اتصال خطوط شهری به آن ها قابل استفاده هستند. اما تلفن‌های سانترال به 4 دسته کلی تقسیم بندی می شوند که به شرح زیر هستند:


  • تلفن سانترال هایبیرید
  • تلفن سانترال دیجیتال
  • تلفن سانترال تحت شبکه IP
  • تلفن سانترال بی سیم دکت

این 4 سری بیان شده هر کدام دارای ویژگی های خاص هستند که قابل استفاده برای کاربر است. البته استفاده از این تلفن‌ها دارای شرط پیش نیاز است که نوع و مدل دستگاه سانترال است. برای توضیح بیشتر باید این موضوع را بیان نمود که سری های مختلف سانترال هر کدام از تلفن‌هایی خاص پشتیبانی می کنند که به کاربر از بین تلفن‌های موجود قدرت انتخاب می دهد. این 4 دسته ذکر شده در بالا هر کدام دارای دنیایی خاص با امکاناتی مختلف هستند.
تلفن هایبرید، دیجیتال و تحت شبکه هر سه جزء دسته تلفن رومیزی محسوب می شوند که دارای شکل ظاهری تقریبا مشابه هستند ولی گوشی دکت در واقع تلفنی بی سیم و همراه است که به کاربر خود این امکان را می دهد که مکالمه ای بدون دغدغه را محیط شرکت تجربه کند.
این تلفن‌ها به غیر داشتن ظاهری خاص که در یک نگاه به سرعت قابل تشخیص است در باطن نیز با تلفن‌های معمولی تفاوت های زیادی دارند. اولین تفاوت در نوع ارسال و دریافت اطلاعات است و دومین آن وجود کلید های میانبری خاص هم برای برقراری تماس و هم برای انجام تنظیمات خاص بر روی خط داخلی خود است.

نحوه ارسال و دریافت اطلاعات

هر تلفنی متناسب با سری و طبقه ای که به آن متعلق است دارای شرایط متفاوت برای دریافت و ارسال اطلاعات است که به صورت زیر است:


  • در تلفن هیبرید به صورت دیتا و صوت
  • در تلفن دیجیتال به صورت دیتا
  • در تلفن تحت شبکه به صورت دیتا و صوت

کلید میانبر تماس و کلید میانبر برنامه ریزی

از دیگر ویژگی های تلفن سانترال که باعث ایجاد تمایز این سری تلفن و تلفن آنالوگ شده است وجود کلید های میانبر است. هر کلید میانبر دارای کارایی خاص و منحصربه‌فرد است. اگر به این تلفن‌ها دقت کنید کلید هایی با نشانگر نورانی در گوشه تلفن مواجه می شوید که به صورت عمودی بر روی تلفن قرار دارند که کلید DSS نامیده می شود. این کلید قابلیت ثبت و ذخیره شماره هایی خاص را دارد که در روند برقراری ارتباط سرعت می بخشد. هم چنین کلید های میانبر برنامه ریزی دستگاه وجود دارد که هر کدام با توجه به مشخصات کلی که بر روی آن نوشته شده است امکاناتی را به کاربران خود می دهد که می تواند برنامه ریزی های مورد نظر خود را در مورد داخلی خود انجام دهد.


منبع : نمایندگی سانترال، خدمات سانترال، فروش سانترال، تعمیر سانترال
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین