Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اولین کنترل ریموت توسط چه کسی اختراح شد؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı اولین کنترل ریموت توسط چه کسی اختراح شد؟
نویسنده موضوع ertebatgostaran
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ertebatgostaran

ertebatgostaran

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 18, 2014
ارسالی‌ها
555
پسندها
272
امتیازها
0

اعتبار :

جالب است که تا قبل از اختراع اولین دستگاه ریموت کنترل تلویزیون، افراد مجبور بودند تا موقعی که حال دل کندن از جای خود را پیدا نکرده‌اند به تماشای یک برنامه یا تصویر بنشینند. این حس تنبلی به نوعی هنوز هم با وجود ریموت‌های پیشرفته، در بین انسان‌ها وجود دارد، طوری که اگر باتری کنترل‌مان تمام شود قید عوض کردن کانال‌ها را می‌زنیم!
خالق اولین کنترل تلویزیون شرکت آمریکایی زنیت (Zenith) بود، منتها این ریموت از نوع سیم‌دار بود. شرکت زنیت که مقرش در ایالت ایلینویز بود در سال ۱۹۹۹ به صورت کامل به تملک کمپانی ال‌جی الکترونیکس در آمد. در سال ۱۹۵۰ بود که زنیت دستگاهی به نام Lazy Bones را که کنترلی بود که با یک سیم بلند به تلویزیون متصل می‌شد را عرضه کرد. اما بعدها ثابت شد که استفاده از این سیم نه تنها خطرناک است بلکه از لحاظ بصری هم زیبا نیست.
از این رو در سال ۱۹۵۵ آقای Eugene J. Polley که در جوانی به عنوان یک انباردار طی دوران رکود آمریکا در شرکت زنیت استخدام شده بود نخستین ریموت کنترل تلویزیون بدون سیم را اختراع کرد. وی بعدها مهندس شد و ۴۷ سال در زنیت فعالیت کرد. از او ۱۸ اختراع ثبت‌شده باقی مانده است.
آقای پُلی به تازگی در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ (۲۰ مه ۲۰۱۲) در سن ۹۶ سالگی در گذشت.




منبع :نمایندگی سانترال، سانترال پاناسونیک، خدمات سانترال، تعمیر سانترال
 
بالا پایین