Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پیاده به عشق حسین(ع)

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار استانها
Konu Başlığı پیاده به عشق حسین(ع)
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

در این نقطه از جغرافیای زمین، قلب‌ها همه برای عشقی می‌تپد و او با پای پیاده آمده است برای ابراز عشق خود و همه برای بدرقه‌اش ایستاده‌اند.
اینجا خوزستان است؛ نقطه صفر مرزی... انگار حال و هوای مرز امسال کمی فرق کرده... و این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست...
مرز شلمچه مملو از مسافر است، مسافرانی که زائر حسین(ع) هستند. مرز چذابه هم حال و هوایی خاص دارد...
به مرز که می‌رسی هر کس گوشه‌ای از کار را گرفته، یکی اسپند دود می‌کند و سر راه مسافران می‌ایستد و یکی طبق پر از خرمای تازه را بالای دست می‌گیرد و منتظر می‌نشیند. کسی آب می‌دهد تا مسافر کربلای حسین(ع) تشنه نماند، یکی هم جلوی تو را می‌گیرد و تقاضا می‌کند کفش‌هایت را تمیز کند یا واکس بزند... خاک پای زائر حسین(ع) بر دیدگانم...
همه آمده‌اند، همه مهمان‌اند، مهمان یک بزرگ‌مرد عالم. یا برای زیارت آمده‌اند یا برای خدمت. کجای دنیا و کجای تاریخ عالم این همه عشق‌بازی یکجا دیده‌ای؟
مسافر ما زائر حسین(ع) است... آقای من ...
" اربعین پای پیاده حرمت می‌چسبد/ پای تاول زده زیر علمت می‌چسبد همه لذت دنیا به دلم تار شده / یک سفر پای پیاده حرمت می‌چسبد "
در ایام منتهی به اربعین حسینی(ع) برای جویا شدن از وضعیت زائران در مرزهای ایران و عراق‏، با فرج‌الله خبیر معاون سیاسی - اجتماعی استانداری خوزستان گفت‌وگو کردیم.
خبیر در این‌باره اظهارکرد: خوشبختانه عزیمت زوار به کربلا و عتبات عالیات در عراق از مرزهای خوزستان در مقایسه با روزهای گذشته کاهش یافته و با ارایه تسهیلات بهتری از سوی عراق، امور مربوط به تردد زوار به خوبی در حال انجام است.
وی ادامه داد: اکنون به فکر بازگشت زوار به کشور هستیم و فرمانداران دشت آزادگان و خرمشهر با تمام قوا و امکانات و هم‌چنین با پشتیبانی مستمر استان و شهرستان‌های معین، در حال آماده سازی شرایط هستند تا پس از مراسم اربعین، با نظم و انضباط و ارایه تسهیلات مناسب‌تری امکان ورود زائران را به کشور فراهم کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان منطقه خوزستان، جمعیت زواری که از سه مرز شلمچه و چذابه در خوزستان و مرز مهران در استان ایلام تا روز گذشته راهی عتبات عالیات در عراق شده‌اند را 700 هزار نفر عنوان کرد و افزود: این جمعیت نسبت به سال گذشته 200 هزار نفر افزایش یافته است.
خبیر در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به زوار در مرز عراق گفت: دولت عراق آمادگی مناسب‌تری برای پذیرش زوار ایرانی نسبت به سال گذشته داشته است. در مرز ایران نیز ساماندهی زوار در مقایسه با سال گذشته به نحو مطلوب‌تری صورت گرفت و امکانات هم از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و هم‌چنین شرایط بهداشتی و حتی پذیرایی از زوار نیز در مرز ایران با شرایط بهتری نسبت به قبل فراهم شده بود. علاوه بر این، امسال عوارض خروج از مرز، هم از سوی ایران و هم از سوی کشور عراق حذف شد. اینها همه دلایلی هستند که موجب شد جمعیت زوار برای شرکت در مراسم اربعین در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش پیدا کند.
وی هم‌چنین درباره شرایط کنونی عراق گفت: شرایط در عراق به گونه‌ای بود که مردم ایران احساس کردند می‌توانند با حضور در مراسم اربعین از شأن و منزلت اهل بیت(ع) تجلیل کنند و از مذهب شیعه دفاع و با جریانات تکفیری و جریاناتی که در منطقه ایجاد شده‌اند، مقابله و ابراز انزجار کنند.
هم‌چنین ولی‌الله حیاتی، فرماندار خرمشهر گفت: برای ایام اربعین تمهیدات ویژه‌ای در مرز بین‌المللی شلمچه اتخاذ شده و مرز به صورت شبانه‌روزی جهت تردد زائران عتبات عالیات باز است.
عبدالرحیم ناطقی فرماندار دشت آزادگان هم اظهار کرد: علی‌رغم این‌که همه امکانات در این سوی مرز در چذابه فراهم شده اما در آن سوی مرز در عراق، همه امکانات لازم برای زائران ایرانی فراهم نیست. بنابراین انتظار داریم زوار خود با مسئولان همکاری بیشتری داشته باشند و به صورت مرحله‌ای وارد مرزهای عبوری چذابه، مهران و شلمچه شوند تا بتوان این وضعیت را به خوبی سامان‌دهی کرد. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده؛ توانایی مدیریت برگشت زوار به کشور را تا 5 روز پس از ایام اربعین حسینی(ع) خواهیم داشت.
یاسر ساعدی، رییس جمعیت هلال احمر دشت‌آزادگان نیز در خصوص خدمات‌دهی به زائران در مرز چذابه، گفت: به منظور اسکان موقت زائران در مرز چذابه، 2 اردوگاه در یادمان شهدای چذابه و مرکز مین‌زدایی چذابه راه‌اندازی شده‌ است. ارایه خدمات به زائران هم‌چنان ادامه دارد و تا یک هفته پس از ایام اربعین نیز برای بازگشت زوار از این مرز، خدمات رسانی خود را ادامه خواهیم داد.
هم‌چنین محمد خیاط‌زاده، رییس جمعیت هلال احمر خرمشهر درباره امکانات مرز شلمچه در ایام اربعین، به ایسنا گفت: یک درمانگاه شبانه‌روزی به همراه پزشک و آمبولانس از سوی هلال احمر در این مرز مستقر شده و در هر شرایطی آماده خدمت‌رسانی به زائران است.
وی افزود: خدمات‌رسانی و پوشش امدادی زائران اربعین حسینی(ع) در مرز شلمچه توسط هلال احمر خرمشهر تا 5 روز پس از ایام اربعین ادامه دارد و بازگشت زائران به کشور را نیز پوشش خواهیم داد.
اینجا همه چیز مهیا است، مُهر ورود که بر گذرنامه می‌خورد، انگار مُهر بهشت بر دل آدم زده‌اند. مسافر ما بی‌قرار است، چشمانش برق می‌زند، میان گریه و خنده تردید دارد، ته دلش چیزی ناشناخته است.
جوانان با کوله‌پشتی‌هایشان، پدرها و مادرها دست در دست فرزندان‌شان، پدربزرگ و مادربزرگی را هم دیدم که سعی دارند تند قدم بردارند و بی‌قرارند که نکند از بهشت جا بمانند.
و بوی غذای نذری می‌آید، می‌گویند نذر امام حسین(ع) است و غذای نذری به دل مسافر می‌چسبد.
آدم گریه‌اش می‌گیرد وقتی این همه شوق، این همه عشق و این همه ارادت را یک‌جا می‌بیند. عکاس چقدر می‌تواند به تصویر بکشد این همه اشتیاق و هیاهو را...
گزارش از مریم سبحانی‌فرد، خبرنگار ایسنای خوزستان
انتهای پیام
 
بالا پایین