Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اجرای طرح رجیستری، موبایل را گران می‌کند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı اجرای طرح رجیستری، موبایل را گران می‌کند
نویسنده موضوع Ertebatat
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ertebatat

Ertebatat

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Oct 27, 2014
ارسالی‌ها
598
پسندها
202
امتیازها
0

اعتبار :

به گفته رییس کمیته ارتباطات مجلس اجرای مجدد رجیستر گوشی تلفن همراه در کشور موجب برهم زدن توازن در بازار این کالای ارتباطی و دیجیتالی می شود.

در حالی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش اعلام کرده بود که این وزارتخانه برای رفع مشکل قاچاق گوشی های موبایل قرار است مصوبه ای تدوین کند تا با همکاری اپراتورهای موبایل تمامی گوشی هایی که وارد کشور می شوند ابتدا به ثبت رسیده و رجیستر شوند, اما اجرای این طرح شکسته به ضرر فعالان و مصرف کنندگان است.
وی افزود: طرح اجرای رجیستر گوشی تلفن همراه طی سالیان گذشته با شکست روبرو شد و این مساله نیز باعث افزایش چشمگیر انواع تقلبات و تخلفات در این زمینه شد.
رییس کمیته ارتباطات مجلس گفت: با توجه به جو اقتصادی حاکم در کشور باید راهکارهایی را در نظر گرفت که موجب افزایش قیمت نشد چرا که اجرای رجیستر گوشی طی هفت سال گذشته باعث افزایش قیمت کاذب این کالا شد.
به گزارش موبنا, وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش اعلام کرده بود که این وزارتخانه برای رفع مشکل قاچاق گوشی های موبایل قرار است مصوبه ای تدوین شود تا با همکاری اپراتورهای موبایل تمامی گوشی هایی که وارد کشور می شوند ابتدا به ثبت رسیده و رجیستر شوند.
واعظی در خصوص ثبت گوشی های وارداتی در شبکه ارتباطی کشور گفته بود که از سازمان تنظیم مقررات خواسته ایم با توجه به آنکه حجم زیادی از موبایل هایی که در دست مردم قرار دارد وارداتی است ساز و کاری تهیه شود تا این گوشی ها در شبکه ارتباطی کشور به ثبت برسد و با همکاری اپراتورها بتوانیم در این بخش ساماندهی داشته باشیم که یکی از اقدامات مدنظر رجیستر گوشی های وارداتی قبل از استفاده مردم خواهد بود.
همچنین چندی پیش رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی, با اشاره به تجربه اجرای طرح رجیستر گوشی موبایل در ایران و اظهارات جدید مسئولان وزارت ارتباطات درباره این طرح، اعلام کرده بود که این طرح حتی با هدف مبارزه با قاچاق اگر به صورت واقعی انجام می شد می توانست موفق باشد. همچنان که اکنون در ترکیه یک گوشی تا 10 روز مهلت رجیستری در شبکه را دارد و پس از آن در صورت عدم رجیستری، غیرفعال می شود . اما در آن زمان تقلب برای ثبت سریال گوشی های قاچاق در برخی مراکز دولتی و وزارت ارتباطات به صورت غیررسمی انجام شد.
 
بالا پایین