Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سامسونگ بر سر دو راهی تایزن یا گوگل

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı سامسونگ بر سر دو راهی تایزن یا گوگل
نویسنده موضوع Ertebatat
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ertebatat

Ertebatat

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Oct 27, 2014
ارسالی‌ها
598
پسندها
202
امتیازها
0

اعتبار :

بسیاری دلیل کاهش سهم سامسونگ را نقص سخت‌افزاری می‌دانند، اما عده‌‌ای معتقدند سامسونگ به ایجاد تغییراتی در بخش نرم‌افزار نیاز دارد.

سامسونگ با وجود رقبایی همچون شرکت‌های چینی سال سختی را پشت سر گذاشت.

کارشناسان می‌گویند اگر این غول کره‌ای همواره به تولید محصولات گران‌قیمت آندروییدی ادامه دهد، به زودی جایگاه خود را در بازار موبایل دنیا از دست می‌دهد بنابراین لازم است ابتکاری در زمینه نرم‌افزار و خدمات به خرج دهد تا تمایزی بین محصولات خود و سایرین ایجاد کند.

به این ترتیب شایده پروژه تایزن راهی برای سامسونگ باشد تا خود را از آندرویید گوگل جدا کند.

آندرویید سیستم‌عامل پیشرفته‌‌، کد باز و رایگان است، اما تولیدکنندگان سخت‌افزاری ملزم به استفاده اجباری از بسته خدمات گوگل شامل جیمیل، گوگل مپس، گوگل پلی و غیره هستند. بنابراین تفاوت چندانی بین یک گوشی هوشمند ساخت سامسونگ با سایر شرکت‌های تولید کننده نیست. در واقع شرکت‌های چینی با ساخت محصولات آندروییدی ارزان قیمت مشتریان را جذب می‌‌کنند و این امر باعث کاهش شدید سود این غول کره‌ای شده است. آمارها نشان داده، در حال حاضر پس از سامسونگ و اپل، شیائومی سومین برند پرفروش گوشی‌ هوشمند در دنیا است و همواره فاصله خود را با سامسونگ و اپل کاهش می‌دهد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد سامسونگ سال سختی در پیش دارد. این غول کره‌ای مجبور است روی گوشی‌های سری گلکسی کار کند و به مشتریانش ثابت کند که این سری از گوشی‌هایش امکانات و قابلیت‌هایی ارایه می‌کنند که گوشی‌های آندروییدی ارزان قیمت این ویژگی‌ها را ندارند و سیستم عامل تایزن می‌تواند گزینه‌ای برای اثبات این مدعا باشد.

تایزن شباهت و عملکردی مشابه آندرویید دارد اما دارای اکوسیستمی نیست که بتواند با نرم‌افزارها و خدماتی که گوگل ارایه می‌کند، رقابت کند و این امر احتمالا رضایت مشتری را جلب نمی‌کند و باعث می‌شود آنها همچنان یک گوشی آندروییدی را به تایزن ترجیح دهند. این درست همان نکته‌ای است که بلک‌بری را به انزوا کشاند و از سوی دیگر اجازه نداد محصولات ویندوزفونی رشد چشمگیری داشته باشند. بدون تردید مردم گوشی‌های هوشمندی را که خدمات و نرم‌افزارهای مناسبی نداشته باشند، انتخاب نمی‌کنند.

البته سامسونگ تلاش کرد تا خدماتی را برای گوشی‌های آندروییدی خود ارایه کند که البته موفقیت چندانی هم در این زمینه نداشت. مثلا ChatOn پاسخ سامسونگ به iMessage، واتس‌اپ و سایر نرم‌افزارهای محبوب ارسال پیام بود که موفقیت چندانی نداشت.

البته پروژه تایزن سامسونگ هنوز راه زیادی پیش رو دارد و احتمالا در سال جدید میلادی چند مدل پایین‌رده تایزنی در بازار کشورهایی مانند هند عرضه خواهد شد. همچنین تایزن در ساعت‌های هوشمند سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته و از آنجا که سامسونگ هنوز هم به دنبال معرفی یک ساعت هوشمند است که به رقم فروش قابل توجهی دست یابد، احتمال معرفی چندین ساعت هوشمند جدید در سال 2015 وجود دارد چرا که به نظر می‌رسد سامسونگ هنوز هم در دنیای ساعت‌های هوشمند در حال آزمایش و خطا است.
 
بالا پایین