Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پیشنهادی در خصوص فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı پیشنهادی در خصوص فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه
نویسنده موضوع Ertebatat
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ertebatat

Ertebatat

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Oct 27, 2014
ارسالی‌ها
598
پسندها
202
امتیازها
0

اعتبار :

هرچند که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که بخش قابل توجهی طرح، قبل از فراخوان مذکور به این وزارتخانه واصل شده و تایید اولیه را نیز دریافت کرده است.
نکته قابل توجه این که وزارت ارتباطات با انتشار یک خبر قصد حمایت از طرح‌های ict را داشته و خبری از اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتر در این خصوص نیست. موضوعی که این احتمال را تقویت می‌کند که بخشی از طرح‌ها پیش از فراخوان ارایه شده‌اند.
اما فارغ از موارد مذکور در این میان توصیه‌ای نیز می‌توان به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت. ظاهرا این بودجه رقم محدودی بوده و جزییاتی از این که از بودجه مذکور تا چه سقفی به هر پروژه قابل پرداخت است نیز مشخص نیست.
این پرسش‌ها و بی‌شک سوالات متعدد دیگر شرکت‌های متقاضی باقی مانده برای دریافت وام از محل وجوه اداره شده، نیز مطرح است که با انتشار یک خبر روی سایت وزارت ارتباطات نمی‌توان پرونده حمایت از طرح‌های ict را پایان یافته و صحیح تلقی کرد.
در این میان با توجه به محدودیت بودجه مذکور توصیه می‌شود وزارت ارتباطات خود راسا وارد عمل شده و اگر نمی‌توان به تمام این بودجه جهت مشخصی داد، حداقل به بخشی از آن مسیر معینی را داد. به این مفهوم که با توجه به مسایل و مشکلاتی که کاربران ict و نهادهای نظارتی برای کنترل عملکرد اپراتورها دارند، حداقل بخشی از طرح‌ها و پروژه‌ها از طرف وزارت ارتباطات معرفی شده و شرکت‌های متقاضی شناسایی شوند.
به این ترتیب برای یکبار مشخص می‌شود که حداقل ثمره بخشی از میلیاردها تومان بودجه‌های حمایتی به کدام سمت و سو رفته و مشخصا چه گره‌ای از حوزه ict باز کرده است.
در حال حاضر بر اساس آنچه وزارت ارتباطات اعلام کرده است،‌ محورهای تحقیق و توسعه، محورهای توسعه کسب و کار، و محورهای صادارت محصولات و خدمات مد نظر برای حمایت هستند.
همانطور که مشخص است این محورها کلی بوده و با توجه به سقف بودجه، شاید آثار ملموسی در پی نداشته باشد.
از این رو بد نیست به جای آنکه وزارت ارتباطات منتظر دریافت نظرات و پیشنهاد طرح‌هایی باشد که شاید قبلا به شکلی انجام شده و یا تکراری باشند، خود سفارش طرح‌های جدیدی را مشخصا مطرح کند که به کار مردم و کاربران ict نیز بیاید.
 
بالا پایین