Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سشوار برای مغز هم ضرر دارد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پزشکی عمومی
Konu Başlığı سشوار برای مغز هم ضرر دارد
نویسنده موضوع BlueBoy
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan BlueBoy

BlueBoy

کـاربـر ویــژه
کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Oct 16, 2013
ارسالی‌ها
458
پسندها
1,025
امتیازها
93

اعتبار :

امواج الکترومغناطیسی که از ضعیفترین سشوارها هم ساطع میشود، 300 برابر امواجی است که از گوشیهای تلفن همراه ارسال میشود. پس سشوار غیر از مو، برای مغز هم میتواند مضر باشد.

در زندگی پرسرعت امروز همه به دنبال راههایی هستند که هرچه سریعتر به کارهایشان برسند. بسیاری از ما حتی وقت نمیکنیم زمانی را به خشک کردن موهایمان بعد از استحمام اختصاص دهیم و به سرعت سعی میکنیم موهای خودمان و فرزندمان را سشوار کنیم و آماده رفتن به سر کار شویم.

سرمای هوا هم ضرورت استفاده از سشوار را در این موارد بیشتر کرده، اما سوال اینجاست که آیا استفاده مرتب از خشککنهای برقی که در زندگی امروز به یکی از ملزومات تبدیل شده، پوست و موی ما را دچار آسیب نمیکند؟

احسانی، متخصص پوست و مو می گوید:
« استفاده از سشوار با حرارت زیاد به ویژه هنگامی که مو خیس و کاملا سرد باشد، به موها حالت شوک ایجاد میدهد و آسیب را دوچندان میکند.

استفاده طولانی مدت از سشوار داغ سبب شکنندگی و ریزش مو و کم پشت شدن آن میشود.

استفاده بیش از حد از واکس و ژلهای مو، عوامل فیزیکی مخرب مو مانند اتوی مو و سشوار به ایجاد موخوره دامن میزند و چرب نگه داشتن ساقه مو و کوتاه کردن تنها راهکار جلوگیری از موخوره است.»

باد سرد سشوار هم مضر است
بسیاری از افراد فکر میکنند باد سرد سشوار مشکلی ایجاد نمیکند، اما باد سرد سشوار هم باعث ایجاد الکتریسیته در مو میشود و عامل خشکی مو است. اگر شدت باد سشوار زیاد باشد، تفاوتی نمیکند که با باد سرد سشوار بکشید یا از دمای گرم سشوار استفاده کنید. به هر حال مو را شکننده میکند.

در صورتی که از شدت پایین همراه با باد سرد استفاده کنید، میزان آسیب تا حدی کمتر است، اما حتی در این شرایط نیز در اثر استفاده مکرر، مو آسیب میبیند.

شاید بهترین راه این است که حداقل برای خشک کردن روزانه مو از سشوار استفاده نکنید و حولههای میکروفیبر که قدرت خشککنندگی بالاتری دارند، به کار ببرید و هر از گاهی برای حالت دادن به مو سشوار بکشید.

سشوار هم برای مو ضرر دارد، هم برای مغز
امواج الکترومغناطیسی که از ضعیفترین سشوارها هم ساطع میشود، 300 برابر امواجی است که از گوشیهای تلفن همراه ارسال میشود. پس سشوار غیر از ضرری که برای مو دارد، برای مغز هم میتواند مضر باشد. به همین دلیل مخصوصا برای کودکان برای خشک کردن مو تا جای ممکن از سشوار استفاده نکنید.

کودکان موهای ضعیف و ظریفی دارند و چون میزان مراقبت آنها از موهایشان به مراتب کمتر است، آسیب بیشتری میبیند و در برابر باد داغ سشوار سستتر است. سعی کنید ساعاتی از روز بچهها را حمام ببرید که در خانه هستند. بعد نم موها را با حوله بگیرید و اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند. اگر برای بیرون رفتن عجله دارید، از حمام کردن کودک یا لااقل از شستن موهای او صرفنظر کنید.

توصیه های مهم
1- قبل از استفاده از سشوار، ابتدا موها را با حوله کاملا خشک کنید.

2- مجددا با همان حوله، نم مو را از ریشه به سمت پایین بگیرید و اجازه بدهید موها چند دقیقهای لای حوله پیچیده بماند تا رطوبت آن گرفته شود. هر چه مو هنگام خشک کردن با سشوار نم بیشتری داشته باشد، احتمال صدمه دیدن آن بیشتر است. به همین دلیل قبل از کار با سشوار، مو را تا حد ممکن خشک کنید.

3- هرگز روی موی نمدار، اتوی مو یا سشوار داغ نگیرید، زیرا باعث صدمه آن میشود.

4- بهتر است قبل از خشک شدن کامل مو، سشوار کشیدن را متوقف کنید. نگذارید هنگام سشوار کشیدن موها کاملا خشک شود، چون موها به مقداری رطوبت نیاز دارد.

5- یکی از اشتباههایی که بسیاری از آرایشگران مرتکب آن میشوند، نزدیک بردن بیش از حد سشوار و چسباندن آن به مو برای حالت دادن بیشتر به آن است.
6- سشوار باید 12 تا 30 سانتیمتر از مو فاصله داشته باشد و هر دسته مو بیش از چند ثانیه در معرض باد گرم قرار نگیرد و مرتبا جای سشوار عوض شود.

7- اگر مرتب از سشوار استفاده میکنید، ماسک مو را فراموش نکنید.

8- برای پیشگیری از تخریب موهای آسیبدیده، تقویت آنها لازم است.

9- هر از گاهی نیز نوک موها را کوتاه کنید تا زیباتر به نظر برسند.

10- هرگز پشت سشوار و پروانه خنککننده را به سمت مو نگیرید. با این کار ممکن است موها وارد پروانه سشوار شود و نه تنها به دستگاه آسیب برسد و باعث سوختن موتور شود، بلکه موها هم کنده شوند.

11- سشواری را انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و وات داشته باشد تا بنا به نیازتان شدت دستگاه را کم یا زیاد کنید.

12- برخی از انواع سشوار دارای حسگر هستند و وقتی مو داغ میشود، خود به خود خاموش میشوند. این نوع برای کسانی که مرتب مجبورند از سشوار استفاده کنند، انتخاب بهتری است و آسیب کمتری به مو میرساند.

13- فروشندگان به افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش) را توصیه میکنند اما در کل UV برای مو چندان مناسب نیست و حتی توصیه شده آقایان از محصولاتی که SPF دارد و اجازه نمیدهد نور خورشید به مو آسیب برساند، استفاده کنند.

14- برای کسانی که موهایشان الکتریسیته ساکن دارد، به جای استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش)، استفاده از سرمها و اسپریهای مخصوص ضد زبری مو توصیه میشود.

15- کیفیت پایین سشوار یا انتخاب نادرست شدت و میزان حرارت آن، حتی در دست گرفتن اشتباه سشوار میتواند باعث از بین رفتن موهایی شود که سست و آسیبدیده هستند.

16- توجه داشته باشید که هیچ وقت سشوار را در داخل آب قرار ندهید.

17- از به زمین افتادن سشوار جلوگیری کنید، زیرا در این صورت به قسمت الکتریکی آن صدمه وارد شده و عایقبندی آن از بین میرود و این امر موجب برق گرفتگی بدنه آن میشود.

18- سشوار را برای مدت طولانی روشن نگه ندارید. از قطع و وصل کردن سریع و مداوم سشوار نیز خودداری کنید.
 
بالا پایین