Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چگونه سرمایه لازم برای تولید اسباب بازی را محاسبه کنیم ؟

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش کودک و کودکیاری
Konu Başlığı چگونه سرمایه لازم برای تولید اسباب بازی را محاسبه کنیم ؟
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :



بخش اول : هزینه های طراحی مفهومی اسباب بازی



با توجه به اینکه دوستان زیادی در مورد تولید اسباب بازی با سرمایه اندک و هزینه ها و فروش اون سوال داشتند تصمیم گرفتم مطالبی را در زمینه این موضوع و در چند بخش بنویسم تا شما رو با واقعیت های تلخ و شیرین تولید اسباب بازی آشنا کنماکثر ما وقتی می خواهیم اسباب بازی تولید کنیم ، فقط هزینه قطعات به کار رفته در اون رو حساب می کنیممثلا برای تولید عروسک، فقط هزینه مواد اولیه به کار رفته یا حداکثر هزینه قالب پلاستیک رو محاسبه می کنیم اما برایتان توضیح می دهم که هزینه تمام شده این کار چند برابر تخمین شماست و به نظر من عامل عمده ورشکستگی تولیدکنندگان نوپای اسباب بازی همین کم توجهی به تخمین درست هزینه تمام شده استخب برای شروع فرض کنیم که شما یک ایده ناب برای تولید اسباب بازی مثلا منچ دارید
در مرحله اول این هزینه ها دیده می شوندهزینه طراحی و تولید قالب مهره های اسباب بازیهزینه مواد اولیههزینه چاپ و برش مقوا
چند سئوال کلیدی از علاقمندان به تولید اسباب بازی

حالا چند تا سوال مهم می پرسم
قصد دارید اسباب بازی خودتون رو در چه ابعادی تولید کنید ؟
یه منچ کوچیک و جیبی با یه منچ بزرگ و گسترده خیلی تفاوت داره
جنس اسباب بازی شما از چیست ؟
مقوایی ساده ؟ پلاستیک ؟ چوب ؟ پارچه ؟ یا ترکیبی از آنها ؟
تیراژ تولید شما چقدر است ؟
به عنوان مثال برای چاپ مقوا ،‌چاپخانه هزینه 5000 عدد کار را از شما دریافت می کند و فرقی نمیکند که 5000 عدد چاپ می کنید یا 1000 عدد . در نتیجه هزینه چاپ برای تیراژ 1000 عدد 5 برابر هزینه چاپ برای تیراژ 5000 عدد تمام می شود
طراحی مفهومی اسباب بازی

با توجه به پاسخ پرسش های بالا نحوه طراحی اسباب بازی و محاسبه هزینه ها هم فرق می کند. برای اینکه بتوانید طراحی بهتری داشته باشید و هزینه ها را واقع بینانه تر برآورد کنید نیاز به یک طرح و نمونه اولیه یا نسخه :آزمایشی از اسباب بازی دارید که به طراحی مفهومی اسباب بازی معروف است. نکته مهم اینه که
طراحی مفهومی اسباب بازی رو چه کسی و با چه هزینه ای انجام می ده؟
مثلا اگه قرار باشه یک منچ مقوایی ساده با استفاده از عکس های کارتونی موجود تولید کنید طراح شما حداقل باید کار با نرم افزار فتوشاپ را بلد باشه . در مورد مهره های ساده هم کافیست تا توضیحاتی را به قالبساز ارائه دهید و بقیه کار را به وی بسپاریدولی چنانچه بخواهید طرح منچ شما خاص و شخصی باشد و برای مهره ها فرم ویژه ای در نظر بگیرید ، نیاز به یک طراح حرفه ای یا مجموعه ای از طراحان مسلط به نرم افزار های طراحی دوبعدی و سه بعدی و بکارگیری چاپگرهای سه بعدی برای نمونه سازی اولیه را حس می کنیدطبیعی است که هزینه های طراحی در هر حالت می تواند بسیار متفاوت باشدبه عنوان مثال دستمزد یک گرافیست مبتدی از ساعتی 15 الی 20 هزار تومان شروع می شود ولی طراحی مفهومی نمونه آزمایشی اسباب بازی های کمی پیچیده تر ممکن است میلیونها تومان برایتان آب بخوردبنابراین برای طراحی مفهومی حتما این سئولات رو از خودتون بپرسید و با دقت به اونها جواب بدید
اول : مشتری اصلی محصول شما کیه و از چه مشخصاتی در محصول لذت می بره تا بخواد اون رو بخره؟
به یاد داشته باشید که ابتدا باید به خواسته های مشتری نهایی ـ یعنی کودکان و والدین آنها ـ و سپس به خواسته های مشتریان اولیه ـ یا زنجیره فروشندگان اسباب بازی ـ توجه کافی داشته باشید(‌ در مقاله ای جداگانه به موضوع انواع مشتریان اسباب بازی و نیازهای آنان به طور مفصل اشاره می کنم )
دوم : چه محصولاتی مشابه اسباب بازی شما وجود دارد ؟ و این محصولات چه ویژگی هایی دارند؟
ممکنه تصور کنید شما اولین نفری هستید که در جهان یه همچین فکر بکری به ذهنتون رسیده و اگه با سرعت و بی سر و صدا یا برعکس با بوق و دهل و سورنا، اسباب بازی بی نظیر خودتون رو تولید و تبلیغ کنید بارتون رو بستین . خب به هر حال آزادید که تو رویاهاتون هر جوری دوست دارید فکر کنید ولی بالاخره که باید با واقعیت روبرو بشید ! یعنی چی ؟یعنی اینکه به احتمال بسیار زیاد قبل از شما دیگرانی هم فکرشون کار کرده و ایده ای مشابه یا بهتر از ایده اسباب بازی شما به ذهنشون رسیده ، تولیدش کردن و فرستادنش بازار
تا اینجا درستاما مسئله اینه که آیا می دونید این محصولات کدومند ؟ چه ویژگی هایی دارند ؟ قیمتشون چنده ؟ و از چه کانالی وارد بازار شدن ؟و قراره اسباب بازی شما چه ویژگی برتری نسبت به اونها داشته باشه ؟. . . طراحی جذاب تر ؟ کیفیت بهتر ؟ قیمت مناسب تر ؟ یا ‌بسته بندی متفاوت ؟شک نکنید که محصول شما باید یک ویژگی متفاوت نسبت به محصول رقبا داشته باشه و این ویژگی کاملا گویا و عیان در طراحی مفهومی اعمال بشه و گرنه حسابی موقع فروش به دردسر می افتید
به اسباب بازی های مشابه اهمیت دهید
مهم نیست که شما برای این گروه از اسباب بازی ها اهمیت قائل می شید یا خیر ؟ در هر صورت مشتری ها اسباب بازی شما را با اسباب بازی های مشابه مقایسه می کنند و تصمیم می گیرند که اون رو بخرند یا نه . پس آیا بهتر نیست قبل از دیگران خودتان این کار را انجام دهید ؟

سوم : آیا مشتری حاضره برای محصول شما با این مشخصات پول پرداخت کنه؟
فرض کنید متوسط قیمت منچ های موجود در بازار 1000 تومان است و یا بعضی تولید کنندگان آن را به عنوان هدیه رایگان در کنار دیگر محصولات خود ارایه می کنند . از طرفی شما سنگ تمام گذاشته اید و یک منچ بسیار با کیفیت تولید کرده اید که با در نظر گرفتن هزینه ها و افزودن درصد سود متعارف باید آن را 2000 تومان بفروشید ولی آیا مشتری حاضره اسباب بازی شما را با این قیمت بخره ؟ خصوصا که بر اساس نظر برخی از مشتریای محترم " منـــــــــــــــــــــچه دیگه ! مگه غیر از اینه ". به هر حال اینم یه جور قضاوته که باید بهش توجه کرد
: خب پس در مجموع قضیه از این قرارشد(به طور واضح و شفاف چه اسباب بازی می خوای تولید کنی ؟ ( در چه ابعادی ، با چه موادی ، و در چه تیراژی ؟اسباب بازی مد نظر شما چه ویژگی خاصی داره ؟مشتری هم در مورد اسباب بازی مثل شما فکر می کنه ؟مشتری حاضره چقدر بابت این اسباب بازی پول پرداخت کنه ؟برای موفقیت در تولید اسباب بازی ، "پاسخ دادن حرفه ای "به این سئوال ها ضروریه و به خاطر وقت و انرژی که ازتون می گیره هزینه برداره . یادتون باشه که تحقیق و بررسی میدانی به مقدار مناسب یکی از عوامل لازم برای موفقیت محسوب می شه که هزینه های فکری و مالی خودش رو می طلبهمتاسفانه خیلی وقتها این هزینه در محاسبه قیمت تمام شده اسباب بازی لحاظ نمی شه

 
بالا پایین