Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آموزش آسانسور

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات مکانیک
Konu Başlığı آموزش آسانسور
نویسنده موضوع reza.eloglu
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan reza.eloglu

reza.eloglu

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 10, 2015
ارسالی‌ها
78
پسندها
32
امتیازها
0
محل سکونت
teh
وب سایت
inten.asia
دل نوشته
dunyada ulamnan bashkasi yalan...
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
ماه تولد

اعتبار :

در مبحث آموزش آسانسور ، به ارائه توضیحاتی چند درباره تفاوتهای آسانسورهای دو سرعته و آسانسورهای 3VF می پردازیم:


در کلاس آموزش آسانسور یکی از مباحث پر کاربرد تفاوت الگوریتم های طراحی و ساخت آسانسور ها می باشد ، آسانسورهای دو سرعته آسانسورهایی هستند که کیفیت حرکتی چندان مناسبی ندارند، آسانسورهای 3VF آسانسورهایی هستند که کیفیت حرکتی آنها مناسب بوده و خود به چند نوع تقسیم بندی می گردند : 1_ آسانسورهای3VF CLOSE LOOP و 2_ آسانسورهای 3VF OPEN LOOP





در آموزش آسانسورهای دو سرعته یا AC2 تابلو فرمان برق سه فاز را مستقیما به موتور تزریق کرده و چون موتور دارای دوسرعت است در نتیجه تابلو فرمان بسته به شرایط، برق را به یکی از سرعتها تزریق کرده و در موقع لزوم برق را به سرعت دیگر تزریق کرده و یا اینکه کلا قطع می نماید. در این میان ،هیچ تغییری در برق ( ولتاژ و فرکانس) ارسالی به موتور صورت نمی پذیرد.


اما در آسانسورهای 3VF موتور تنها دارای یک سرعت بوده و تابلو فرمان توسط درایو مانورهایی روی برق (ولتاژ و فرکانس) انجام می دهد تا شتاب حرکتی به حداقل برسد و مسافران هیچ تکانه ای را حس ننمایند. در واقع کلمه 3VF مخفف Variable Voltage Variable frequency که به معنای ولتاژ متغییر و فرکانس متغییر می باشد.


اولین نتیجه گیری این است که موتورهای دوسرعته با موتورهای 3VF متفاوت هستند. موتورهای دوسرعته دارای دو سرعت و موتور های 3VF دارای یک سرعت هستند. موتور های 3VF به دو صورت Open Loop و Close Loop راه اندازی می شوند. در واقع موتورهای 3VF ای که قابلت نصب و کوپل شدن انکدر داشته باشند در حالت Close Loop راه اندازی می گردند.


تفاوت میان تابلو فرمان های آسانسورهای دوسرعته و 3VF به درایو (اینورتر) ، مقاومت ترمز و الگوریتم کلی خلاصه می گردد.
 
بالا پایین