Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

احياي 3 رودخانه در دستورکار قرار گرفت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار داخلی
Konu Başlığı احياي 3 رودخانه در دستورکار قرار گرفت
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

احياي 3 رودخانه در دستورکار قرار گرفت


سرويس سياسي- اجتماعي: معاون رئيس جمهوري ورئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اعلام اين‌که برنامه احياي رودخانه‌هاي کشف‌رود، زردرود و گهررود در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: توقف روند ورود آب به زاينده رود به دليل تعادل نداشتن کشاورزي و محيط زيست رخ داده‌است.

به گزارش ايلنا، معصومه ابتکاردرباره اقدام‌هاي صورت گرفته در دولت براي حل مشکل کم‌آبي موجود در کشورگفت:هم اکنون تلاش خوبي در زمينه تمرکز بر حل مشکل کم آبي، در حوزه‌هاي احياي آب‌هاي زيرزميني، اصلاح الگوي کشت، آبخوان‌داري، آب‌خيزداري و... در حال انجام است.

وي با بيان اين که رويکرد وزارت کشاورزي پس از گزارش‌هايي که در شوراي عالي آب از سوي سازمان محيط زيست ارائه شد، تحول قابل توجهي در زمينه اصلاح الگوي آبياري و حفاظت از منابع آب بوجود آمده است، افزود: اين وزارتخانه به عنوان بزرگترين مصرف‌کننده آب و خاک کشور در ابتدا مسئوليت حفاظت از آب و خاک را بر عهده دارد؛ چراکه يک کشاورز بدون آب‌وخاک و فقط با يک بذر، کاري نمي‌تواند انجام دهد.

معاون رئيس‌جمهوري با بيان‌اين‌که تغيير رويکرد وزارت کشاورزي در برخي مناطق همچون اطراف درياچه اروميه بهتر ديده مي‌شود به چالش‌هاي موجود در اين زمينه اشاره کرد و گفت : براي نمونه ما نسبت به توقف ورود آب به رودخانه زاينده‌رود معترض بوديم؛چرا که معتقديم که اين امربايد ادامه پيدا کند، اما به دليل نبود تعادل لازم ميان کشاورزي و محيط‌زيست و فشار خشکسالي به اين منطقه ، هنوز با مشکل عدم ورود آب به زاينده‌رود روبرو هستيم.

ابتکاردرارتباط با نقش کمبود آب درافزايش بحران گرد وغباردر کشورتوضيح داد: چرخه‌ بين آبِ رودخانه، تالاب و آب‌هاي زيرزميني وجود دارد که رطوبت خاک را تضمين مي‌کند ولي زماني که اين چرخه به هم مي‌خورد و آب رودخانه يا تالاب از بين مي‌رود، منشايي براي گرد و غبار به وجود مي‌آورد. وي با بيان اين‌که بخشي از بحران هاي گردوغباردرکشوربه دليل بي‌توجهي به مساله آب است، افزود: ما در سازمان پيگير وضع تالاب‌ها هستيم؛ چراکه تالاب‌ها نشانگر وضع اکوسيستم هستند به طوري که اگر تالاب آسيب ببيند، زنگ خطري براي آب‌هاي زيرزميني و آب‌ مورد نياز کشاورزي به صدا در مي‌آيد و نشانگر آن از بين رفتن رودخانه است.

ابتکاردرادامه اظهارداشت: ما براي اولين باردردولت رديفي براي احياي تالاب‌هايي همچون بختگان و پريشان، انزلي و هامون اختصاص داديم و براي اولين باراست که در طي سفرهاي استاني براي احياي رودخانه‌ها هم برنامه ريزي کرديم. از جمله براي احياي کشف‌رود مشهد، زرد رود و گهر رود در گيلان برنامه داريم و توجه ويژه‌اي هم به رودخانه کر در استان فارس خواهيم داشت.
 
بالا پایین