Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

برخي نقدها به برجام غيرمنصفانه و لجبازانه است

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار داخلی
Konu Başlığı برخي نقدها به برجام غيرمنصفانه و لجبازانه است
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

عباس عراقچي در جلسه مجلس خبرگان رهبري:
برخي نقدها به برجام غيرمنصفانه و لجبازانه است




دکترسيدعباس عراقچي، معاون وزير امورخارجه و عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي به عنوان ميهمان ويژه صبح ديروز در جلسه سوم هجدهمين اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري سخنراني کرد.

به گزارش دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري،دکترسيد عباس عراقچي ضمن قدرداني از تدبيرهيات رئيسه مجلس خبرگان براي دعوت به عمل آمده از دکتر جليلي، رئيس سابق تيم مذاکره کننده هسته‌اي از پيگيري هاي مجلس خبرگان رهبري پيرامون روشن شدن مذاکرات و توافق هسته اي تقديركرد.عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي با تشريح سابقه مذاکرات هسته اي در طي 12 سال گذشته به عنوان يک مسأله ملي، ضمن بيان زياده خواهي هاي طرف مذاکره کننده از تلاش‌هاي جمهوري اسلامي براي احقاق حق ملت و عدم پذيرش خواسته هاي نابه حق کشورهاي غربي 1+5 سخن گفت و افزود: «ما در مذاکرات با دست پر در ابعاد مختلف فني، حقوقي، سياسي و پشتيباني مقام معظم رهبري و مردم مقاوم کشورمان وارد شديم و همين امر موجب تحقق اقتدار نظام ما شد».

وي افزود: «خواسته ما در مذاکرات احترام به اجراي حق هسته اي و پذيرش حق کشور براي حرکت در مسير تحقيق و توسعه، پيشرفت و تحقق غني سازي صنعتي و استفاده از ماشين هاي نسل نو غني سازي ir6و ir8 براي رسيدن به اهداف صنعتي تا ميزان يک ميليون سو ظرف 15 سال بوده که در اين توافق به آن دست پيدا کرده ايم».

وي دستاوردهاي توافق هسته اي را اين طور تبيين کرد: «مهمترين دستاوردهاي ما در طول اين مذاکرات، پذيرش حق غني سازي کشور از سوي شوراي امنيت، تثبيت اراده هسته اي و رفع تحريم هاي اقتصادي و مالي به صورت يکجا و بقيه تحريم ها از جمله تحريم تسليحاتي در يک فاصله زماني معقول بوده است که سه خواسته اصلي و کلان ما به شمار مي رود و به آن ها رسيديم».

معاون وزير خارجه با اشاره به روند بررسي توافق در شوراي عالي امنيت ملي گفت: «ما تمام مفاد توافق را بند به بند در شوراي عالي امنيت ملي و کميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي مورد بحث قرار داده ايم تا اعضاي محترم شوراي عالي امنيت و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي با اشراف بر متن برجام تصميم گيري كنند».

عراقچي همچنين از پذيرش برخي محدوديت ها از سوي کشور سخن گفت و خاطر نشان كرد: «هيچ يک از محدوديت هاي پذيرفته شده ابدي نيست و در قالب يک مدت زماني مشخص تعريف شده است. به علاوه، تمام تدابير لازم براي جلوگيري از سوء استفاده طرف غربي در اعمال اين گونه محدويت ها يا نظارت‌ها، در نظر گرفته شده است».

وي در ادامه با قدرداني از مقاومت مردم و مسئولين نظام در برابر تهديدهاي دشمنان، به توان تدافعي، نظامي و قدرت مقابله به مثل نيروهاي نظامي جمهوري اسلامي اشاره کرد و گفت: «رهبري خردمندانه مقام معظم رهبري، مديريت شايسته رئيس جمهوري، ديپلماسي فعال نظام، توانمندي‌هاي نظامي و دفاعي، مقاومت و ايستادگي ملت ايران در مقابل تحريم ها و توانايي‌هاي منطقه اي ما باعث شد دشمن پاي ميز مذاکره بيايد و مطالبات ما را بپذيرد. ديپلماسي مي تواند توانايي هاي بالقوه را به فعليت در آورد و اين قدرت ملت ايران بود که موجب شد ما در يک مذاکرات نفس گير با رعايت خطوط قرمز، منافع نظام را تأمين کنيم».

عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي، ضمن تقدير از نظرات کارشناسي شده و سازنده برخي منتقدان توافق هسته اي گفت: «ما الحق و الانصاف از برخي انتقادها تشکر مي کنيم چرا که طرح انتقادات موجب شد ما با دقت نظر و حساسيت بيشتري مواضع خود را در مذاکرات مطرح کنيم و همين موجب تقويت قدرت ما در مذاکرات بود، در عين حال از طرح برخي نقدهاي غيرمنصفانه که بيشتر جنبه لجبازي دارند آزرده خاطر هستيم».

طرح افزايش تعداد نمايندگان مجلس خبرگان راي نياورد

براساس اين گزارش،بر اساس مصوبه ديروز نمايندگان مجلس خبرگان پس از بحث و بررسي طرح افزايش تعداد نمايندگان مجلس خبرگان رهبري و صحبت‌هاي مخالفين و موافقين،اين طرح به تصويب نرسيد.

از اين رو، بر اساس مصوبه ديروز مجلس خبرگان، تعداد نمايندگان اين مجلس در دوره پنجم 86 نفرخواهد بود . همچنين مقرر شد در آخرين سال هر دوره بحث افزايش تعداد اعضاي اين مجلس به راي گذاشته شود و در صورت تصويب نمايندگان مجلس خبرگان به وزارت کشور ابلاغ شود.

تاکيد آيت‌الله يزدي براجراي قانون امر به معروف و نهي از منکر

رئيس مجلس خبرگان رهبري اظهارداشت: اميدواريم قانون امر به معروف و نهي ازمنکرکه در مجلس تصويب شده است به خوبي اجرا شود و تسامحي در اجراي آن صورت نگيرد.به گزارش ايسنا ، آيت‌الله محمد يزدي كه درجلسه اختتاميه هجدهمين اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري سخن مي‌گفت،افزود: بيشتر مسائلي که در جلسات اين دو روز مطرح شد نگراني نسبت به امور فرهنگي بود که در جامعه احساس مي شد. وي اضافه کرد:‌ بحمدالله مجلس قانوني را براي امر به معروف و نهي از منکر تصويب کرده كه سه مرحله دارد که مرحله اول قلبي است يعني بايد افراد و مسلمانان در دل و فکرشان از بدي بدشان بيايد.

وي با بيان اين‌که مرحله دوم قانون امر به معروف و نهي از منکر، زباني است، خاطر نشان کرد: در مرحله زباني يعني نبايد بي تفاوت باشيم و بايد با توجه به شرايطي که امر به معروف و نهي از منکر دارد تذکر دهيم. مرحله سوم هم اجرايي است که براي عامه مردم نيست بلکه اجرا به عهده دولتمردان و متکي به قدرت مجريه است و به وسيله امکانات قوه مجريه بايد انجام شود. البته معتقد نيستيم که هر کس را به خاطر هر کار کوچکي که انجام داد بگيرند.

رئيس مجلس خبرگان درادامه اظهارداشت: برخي فکر مي‌کنند خبرگان فقط همين جلسه را برگزار مي‌کنند و کارشان تمام مي‌شود در حالي‌که ما هر هفته کميسيون داريم و در کميسيون‌ها بحث و جدل مي‌شود.

قدرداني مجلس خبرگان از زحمات دولت

هجدهمين اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري شب گذشته با صدوربيانيه اي در9بند به كارخود پايان داد.

در بخشي از اين بيانيه ،اعضاي مجلس خبرگان رهبري بيعت مجدد خود را با ولايت فقيه و آرمان هاي والاي بنيانگذار انقلاب اسلامي اعلام كرده اند.

در ادامه اين بيانيه ازآحاد ملت، خواسته شده است كه پرشورتر از گذشته در صحنه دوانتخاب مهم و سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبري ومجلس شوراي اسلامي با حفظ انسجام، همبستگي و هوشياري و سالم نگاه داشتن فضاي جامعه و پرهيز از تفرقه حضوريافته و نمايندگاني متعهد به قانون اساسي و ارزش هاي اسلامي، ملتزم به ولايت فقيه، عالم و متخصص، باتقوا و شجاع و مدافع حقوق محرومان را انتخاب كنند. اين بيانيه همچنين از شوراي محترم نگهبان خواسته است که با اعمال نظارت استصوابي در راستاي صيانت از شرع مقدس و قانون اساسي، در بررسي صلاحيت ها دقت لازم را به عمل آورد.مجلس خبرگان رهبري دراين بيانيه با تقديراز زحمات دولت در کاهش تورم، اجراي طرح تحول سلامت، برنامه‏ريزي براي ادامه حرکت علمي کشور، تلاش براي مديريت مصرف آب و غيره با گراميداشت ياد و خاطره دولتمردان شهيد، رجايي و باهنر؛ از رئيس جمهوري و مسئولان نظام اسلامي خواست نسبت به حفظ، صيانت و تعميق فرهنگ اسلامي ايراني، تقويت هويت ملي و انقلابي، پاسداري از فرهنگ ايثار، شهادت، حجاب و عفاف، ترويج ارزش ها، اهتمام به قانون امر به معروف و نهي از منکر و بيان صريح مواضع انقلابي، تلاش کنند.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: از مسئولان مي خواهيم با تکيه بر شعار «ما مي توانيم» و اتکاء به توانمندي هاي داخلي، نسبت به حمايت از بخش خصوصي، توليدکنندگان و صنعتگران داخلي، شرکت هاي دانش بيان، کاهش وابستگي‏ بودجه کشور به نفت، تلاش براي کاهش فاصله طبقاتي و جلوگيري از ورود کالاهاي قاچاق، تشريفاتي و تجملاتي و همچنين کالاهايي که مشابه داخلي‏ دارند؛ اهتمام ويژه داشته باشند.

درادامه اين بيانيه با تشكراز تلاش هاي تيم مذاکره کننده هسته‏اي، از شوراي عالي امنيت ملي و نمايندگان مجلس خواسته شده است تا با حفظ وفاق ملي و دقت نظر در مفاد «برجام»، رعايت اصول قانون اساسي، خط قرمزهاي نظام، رهنمودهاي مقام معظم رهبري و مصالح عاليه کشور را سرلوحه کار خود قرار دهند.

اين مجلس همچنين بر تقويت قواي سه گانه در سال «همدلي و همزباني ملت و دولت» تأکيد كرده و تضعيف هر يک از ارکان حاکميت را از سوي مسئولان و جريانات سياسي را برخلاف مصالح عمومي جامعه و موجب نفوذ دشمنان دانسته است.
 
بالا پایین