Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نکات عمومی جوجه کشی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پرندگان
Konu Başlığı نکات عمومی جوجه کشی
نویسنده موضوع zahra71
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zahra71

zahra71

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Sep 8, 2015
ارسالی‌ها
145
پسندها
22
امتیازها
18

اعتبار :

نکته اولیه: تخم مرغ ها باید در 21 روز به جوجه تبدیل شوند، هر چند برخی ممکن است یک یا دو روز زودتر و یا دیرتر، پس از دوره کمون به جوجه تبدیل شوند. در جوجه کشی "روز" به عنوان یک 24 ساعت کامل در نظر گرفته می شود، بنابراین روز اول، 24 ساعت بعد از قرار دادن تخم مرغ خواهد بود، و روزهای بعدی نیز به همین صورت. اگر برای مثال شما تخم مرغ ها را در روز دوشنبه داخل دستگاه جوجه کشی قرار دادید، در شرایط نرمال تخم ها در روز دوشنبه 3 هفته بعد به جوجه تبدیل خواهند شد.
تخم مرغ های تمیز، بدون شکل و سالم را برای قرار دادن در دستگاه جوجه کشی انتخاب کنید. در صورت امکان، قبل از جوجه کشی، تخم ها را زیاد ذخیره نکنید. در حالت ایده آل تخم مرغ باید در عرض یک هفته پس از ذخیره شدن، داخل دستگاه جوجه کشی تنظیم شوند زیرا بعد از روز دهم عمل هچ به طور قابل توجهی کاهش می یابد.



** نکته ای در مورد حمل تخم مرغ: تخم مرغ ها باید 24 ساعت قبل از قرار گرفتن در دستگاه جوجه کشی حمل شوند، این امر باعث می شود محتویات داخل تخم مرغ به صورت ثابت در بیاید. تخم مرغ ها باید در محیطی صاف، بر روی انتهای پهن خود و در شانه تخم مرغ یا چیزی شبیه به آن قرار بگیرند.

قبل از قرار دادن تخم مرغ در دستگاه جوجه کشی ، آن را به برق وصل کنید و مطمئن شوید که درجه حرارت دستگاه جوجه کشی ثابت است. در دستگاه جوجه کشی که دارای فن است درجه حرارت باید 99-99.5 درجه فارنهایت باشد. در دستگاه جوجه کشی هوا ثابت، درجه حرارت باید کمی بالاتر باشد، 101-102 درجه فارنهایت. بهتر است از یک دما سنج و رطوبت سنج نیز در دستگاه جوجه کشی خود استفاده کنید. در روز های یکم تا هجدهم رطوبت باید معادل 45-50٪ باشد ، و پس از آن برای چند روز آخر به 65٪ افزازایش پیدا کند.
از یک نشانگر غیر سمی استفاده کنید و تخم مرغ ها را با X در یک طرف و O در طرف دیگر علامت گذاری کنید، تا زمانی که آنها را می چرخانید مطمئن شوید که همه تخم مرغ ها چرخانده شده اند.

منبع: http://chickendevice.com/
 
بالا پایین