Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

جوجه کشی اردک در دستگاه جوجه کشی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پرندگان
Konu Başlığı جوجه کشی اردک در دستگاه جوجه کشی
نویسنده موضوع zahra71
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zahra71

zahra71

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Sep 8, 2015
ارسالی‌ها
145
پسندها
22
امتیازها
18

اعتبار :

جوجه کشی اردک در دستگاه جوجه کشی
اردک یکی دیگر از پرندگانی است که می تواند در دستگاه جوجه کشی تبدیل به جوجه شود. در خرید دستگاه جوجه کشی برای جوجه گیری تخم اردک باید دقت داشته باشید که تخم این پرندگان از تخم مرغ بزرگتر است بنابراین نسبت به تخم مرغ، دستگاه جوجه کشی بزرگتری نیاز دارد. علاوه بر این موضوع، تخم اردک برای تبدیل شدن به جوجه به زمانی بین 28 تا 35 روز احتیاج دارد، حتما توجه داشته باشید که دستگاه جوجه کشی مورد نظر شما توانایی کار مداوم و صحیح در طول این مدت را داشته باشد.
برای شروع فرآیند جوجه کشی ابتدا مانند جوجه گیری تمام انواع پرندگان، باید یک تا دو روز قبل از قرار دادن تخم ها در داخل دستگاه جوجه کشی، دستگاه جوجه کشی را روشن و شرایط داخلی آن را تنظیم کنید. این شرایط شامل : دما (37.5 درجه سانتی گراد)، رطوبت (55 درصد) و تهویه است.
تخم اردک نیز مانند تخم مرغ برای قرار گرفتن در دستگاه جوجه کشی باید دارای ویژگی هایی باشد که به شرح زیر است:

  • تخم ها باید دارای نطفه باشند
  • دارای شکل متعادل باشند.
  • وزن تخم ها باید متناسب باشد (نه خیلی زیاد و نه خیلی کم)
  • تخم ها باید عاری از آلودگی باشند
  • پوسته تخم ها باید سالم و بدون ترک خوردگی باشد
پس از بررسی تمام این شرایط باید تخم ها را داخل دستگاه جوجه کشی قرار دهید. این کار باید به آرامی انجام شود علاوه بر این علامت گذاری تخم ها را فراموش نکنید و هر روز تخم ها بچرخانید. یک هفته بعد از قرار دادن تخم ها در دستگاه جوجه کشی برای بررسی جوجه ها به دستگاه جوجه کشی مراجعه کنید. منظور از بررسی، چک کردن شرایط تخم اردک، نطفه داشتن و یا نداشتن آنها و بررسی حیات جنین در داخل تخم است. رنگ روشن ویا خیلی تیره تخم ها می تواند نشان از جنین مرده و یا عدم نطفه باشد. تخم های دارای این شرایط را از دستگاه جوجه کشی خارج کنید. پس از گذشت مدت 25 روز عمل چرخاندن تخم ها را متوقف کنید و دستگاه را در حالت هچ قرار دهید.

در این شرایط باید دما، رطوبت و تهویه دستگاه جوجه کشی را برای عمل هچ تنظیم کنید. تنظیم این شرایط معادل درجه حرارت 37 درجه سانتی گراد، رطوبت 65 درصد است. با تغییر حالت یکی از تخم ها رطوبت را تا 80 درصد بالا برده و تهویه را نیز افزایش دهید. و در ساعات پایانی هچ ( 6 تا 12ساعت قبل از پایان هچ) دما را به اندازه یک درجه سانتی گراد کاهش داده و تمام دریچه های تهویه دستگاه جوجه کشی را به منظور تبادل هوا باز کنید تا تخم های اردک تبدیل به جوجه شوند.

منبع: دستگاه جوجه کشی

 
آخرین ویرایش:
بالا پایین