Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

فیلم های بخش بین الملل جشنواره حاوی پیام آموزشی هستند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار فرهنگی و هنری
Konu Başlığı فیلم های بخش بین الملل جشنواره حاوی پیام آموزشی هستند
نویسنده موضوع Man$ouR
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Man$ouR

Man$ouR

مدیر کل انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Oct 4, 2013
ارسالی‌ها
1,255
پسندها
2,050
امتیازها
114
محل سکونت
برزیل
دل نوشته
آدم خوبی باش ولی وقتتو برا اثباتش به دیگران تلف نکن

اعتبار :



عضو هیأت انتخاب جشنواره فیلم نوجوان همدان، گفت: در ایران زیادی روی شادی کودک و نوجوان توجه می کنند. درحالی که فیلمهای بخش بین الملل جشنواره نشان داد که حاوی پیام هستند و سعی در آموزش دهی.
به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره و به نقل از مهام نیوز، ابراهیم فروزش، کارگردان شناخته شده سینمای کودک و نوجوان ضمن ابراز خرسندی از درخواست حضور ۸۰ فیلم از ۴۰ کشور جهان گفت: امیدوارم در سینمای ایران و جهان فیلمهای بسیاری برای این گروه سنی ساخته شود.

باید جدا می شدند و چه خوب که شد!
این کارگردان در نکته ای پیرامون تغییر و تحولات امسال جشنواره کودک و نوجوان که باعث تفکیک این دو بخش نیز شد گفت: این دو باید جدا می شد. وقتی نوجوان را بین سنین ۱۲ تا ۱۸ سال جای می دهند مسلما با کودک در مسائل و دغدغه ها تفاوت دارد.
فروزش ادامه داد: گروه نوجوان در یک قدمی جامعه بزرگسال است و مسائل اینها قابل قیاس با کودک نیست چه در مسائل اجتماعی و چه در موضوعات آموزشی. فیلم مورد نیاز اینها هم باید متفاوت باشد.

خوراکشان متفاوت از همدیگر است
وی تأکید داشت: فیلم کودک و نوجوان نیز نباید قاطی شود. خود گروه سنی کودک هم حتی مسائلش با خردسال تفاوت دارد. باز هم خوشبختانه بعد سال ها از برگزاری جشنواره کودک و نوجوان به این جمع بندی رسیدند که اینها را جدا کنند.
این فیلمساز همچنین به «مهام نیوز» گفت: جشنواره های سینمایی خارجی هم این دو را جدا از هم برگزار می کنند چون خوراکشان متفاوت از همدیگر است. پس ما هم کار خوبی کرده ایم.

روی ساخت آثارشان دقت نظر دارند
وی با بیان اینکه تعیین شهر میزبان جشنواره دیگر به عهده مدیریت است و بسته به نظرشان، عنوان کرد: اگر بخواهم ارزیابی خودم را از آثار رسیده به بخش بین الملل بگویم به نظرم آثار درحد جهانی است. مشخص است که روی ساخت آثارشان دقت نظر دارند و فعال هستند.
ابراهیم فروزش تأکید داشت: آنچه مسلم است اینکه همه نوع فیلمی میسازند و صرفا نگاه سرگرمی و تفریحی در ساخت فیلم ندارند. روی آموزش کودک و نوجوان دقت نظر دارند. جالب اینکه هر فیلمی منطبق با شرایط اقلیمی و بومی آن کشور ساخته شده است.

زیادی روی شادی کودک و نوجوان توجه می کنیم
وی با این حال توضیح داد: فیلمسازان ایرانی زیادی روی شادی کودک و نوجوان توجه می کنند. درحالی که فیلمهای بخش بین الملل جشنواره نشان داد که حاوی پیام هستند و سعی در آموزش دهی دارند. ما هم باید این کار را مدنظر بگذاریم.
عضو هیأت انتخاب بخش بین الملل جشنواره نوجوان همدان گفت: سینمای جهان صرفا برای جلب رضایت مخاطب، دنبال شادی در فیلم نیست شاهد این مدعا نیز ۸۰ فیلمی است که به جشنواره امسال رسید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین