Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

شرایط لازم برای تخم مرغ به منظور قرار گرفتن در دستگاه جوجه کشی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پرندگان
Konu Başlığı شرایط لازم برای تخم مرغ به منظور قرار گرفتن در دستگاه جوجه کشی
نویسنده موضوع zahra71
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zahra71

zahra71

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Sep 8, 2015
ارسالی‌ها
145
پسندها
22
امتیازها
18

اعتبار :

تخم ها برای قرار گرفتن در دستگاه جوجه کشی باید دارای شرایطی باشند. در این مقاله به طور مختصر این شرایط را برای شما کاربران عزیز توضیح می دهیم.
داشتن نطفه
تخم مرغ ها برای قرار گرفتن در دستگاه جوجه کشی باید دارای نطفه باشند. در صورت عدم دارا بودن نطفه، تخم به جوجه تبدیل نمی شود و موفقیت جوجه کشی کاهش می یابد.
شکل تخم مرغ
تخم مرغ ها باید دارای شکل متعادل باشند. تخم های با شکل نا معمول و کج و معوج برای قرار گرفتن در دستگاه جوجه کشی و اصلاح نژاد مناسب نیستند.
وزن تخم مرغ ها
علاوه بر شکل، وزن تخم مرغ ها نیز باید متعادل و بین 50 تا 60 گرم باشد. البته وزن تخم مرغ ها متغیر است و میزان این تغییر به نوع و سن مرغ مادر بستگی دارد. وزن تخم مرغ با سن مرغ مادر نسبت مستقیم دارد. هرچه سن مرغ مادر بیشتر باشد، وزن تخم مرغ حاصله نیز بیشتر خواهد بود. هرچه وزن تخم مرغ از 50 گرم کمتر باشد جوجه تولید شده ضعیف تر خواهد بود.


پوسته تخم مرغ
پوسته تخم مرغ نباید خیلی کلفت و یا نازک باشد. این نوع پوسته ها در کاهش میزان جوجه درآوری نقش دارند. پوسته ها کلفت، خارج شدن جوجه از تخم را دچار مشکل می کند و پوسته های نازک نیز به دلیل تبخیر زیاد جوجه را دچار کمبود کلسیم می کند.
تمیز بودن تخم مرغ ها
همانطور که قبلا توضیح داده شده است، جوجه در داخل تخم به شدت به آلودگی حساس است. از قرار دادن تخم مرغ های کثیف در داخل دستگاه جوجه کشی خودداری کنید. آلودگی و میکروب به راحتی از طریق پوسته وارد تخم شده و منجر به مرگ جنین داخل تخم می شود. بنابراین حتما تخم ها را قبل از قرار دادن در دستگاه جوجه کشی با روش های مناسب پاکسازی کنید.
بسته بندی تخم مرغ ها برای حمل
تخم مرغ ها باید با دقت بسته بندی شوند و بسته بندی آنها باید مناسب باشد. در بسته بندی درست، قسمت پهن تخم مرغ ها باید رو به بالا باشد.
حمل و انتقال تخم از مزرعه مرغ مادر به محل جوجه کشی
تخم مرغ ها باید بسیار با احتیاط و دقت حمل شوند. ضربات شدید ناشی از انتقال سریع باعث پاره شدن کیسه هوای جنین داخل تخم می شود.

منبع:
دستگاه جوجه کشی
 
بالا پایین