Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کوچکترین زیباترین و خوش رنگ ترین غورباقه های جهان

  • نویسنده موضوع @r@h
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گالری عکس حیوانات
Konu Başlığı کوچکترین زیباترین و خوش رنگ ترین غورباقه های جهان
نویسنده موضوع @r@h
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan @r@h

@r@h

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
312
پسندها
236
امتیازها
0
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن
دل نوشته
تو شاهکار خالقی.... تحقیر را باور نکن.... بر روی بوم زندگی هر چیز می خواهی بکش....... زیبا و زشتش پای توست...... تقدیر را باور نکن..... تصویر اگر زیبا نبود....... نقاش خوبی نیستی . . . . از نو دوباره رسم کن....... تصویر را باور نکن.... خالق تو را شاد آفرید..... آزاد آزاد آفرید...... پرواز کن تا آرزو........ زنجیر را باور نکن........
بهترین اخلاقم
احترام ....
سیم کارت
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

[h=2]کوچکترین زیباترین و خوش رنگ ترین غورباقه های جهان[/h]

محققان موفق به شناسایی یکی از کوچکترین قورباغه های جهان به اندازه ناخن انگشت در برزیل شده اند که اندازه آن تنها یک سانتیمتر بوده و از سه انگشت برخوردار است.


یک تیم تحقیقاتی پس از پنج سال بررسی مداوم در جنگلهای وسیع استوایی جنوب برزیل، گونه جدیدی از قورباغه را کشف کرده اند که به دسته Brachycephalusها تعلق دارد. این گونه بسیار کوچک دارای پوست سمی به رنگهای درخشان و زنده است.

این قورباغه، یکی از کوچکترین جانوران مهره دار است که روی خاک زندگی می کنند.

آناتومی قورباغه به خوبی برای بدن کوچک آن ساختاربندی شده و اکثر این موجودات دارای سه انگشت پا و دو انگشت دست هستند که در مقایسه، سایر قورباغه ها از پنج انگشت پا و چهار انگشت دست برخوردارند.

پارس ناز :به دلیل نادر بودن این موجودات، کشف آن ها بسیار دشوار است و دانشمندان با پیگیری صدای آن ها توانستند این قورباغه ها را شناسایی کنند.

البته Brachycephalus کوچکترین قورباغه کشف شده تاکنون محسوب نمی شود و این عنوان به Microhyla nepenthicola از جزیره بورنئو و Paedophryne amanuensis از پاپوآ گینه نو با اندازه 0.8 سانتیمتر تعلق دارد.

کشف این گونه، تعداد قورباغه های شناخته شده این چنینی را به 28 مورد رسانده است. دانشمندان هشدار داده اند که به دلیل تاثیرات ناشی از تغییر آب وهوا، نخستین حیواناتی که به احتمال قوی در معرض انقراض قرار می گیرند، قورباغه ها و سمندرها خواهند بود.

تحقیقات این محققان درباره قورباغه جدید در مجله PeerJ منتشر شده است.
 
بالا پایین