Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

استیضاح شهرداران همچنان در اختیار شوراهاست

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار اجتماعی
Konu Başlığı استیضاح شهرداران همچنان در اختیار شوراهاست
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

رییس شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه برخی به دنبال کاهش اختیارات اعضای شوراهای شهر بودند، تاکید کرد: علی رغم این تلاش ها استیضاح شهرداران همچنان در اختیار شوراهای شهر است.
غلامرضا بصیری پور با اشاره به طرح کاهش تعداد اعضای شوراهای شهر در مجلس گفت: متاسفانه برخی در مجلس کار خود را در این باره انجام داده‌اند اما ما دراین‌باره اعتراض‌هایی داشته و این اعتراض‌ها را به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز فرستاده‌ایم.
وی افزود: برخلاف نظر مجلس مبنی بر ایجاد یک هیئت برای استیضاح شهردار، این اختیار در دست شورای اسلامی شهر باقی ماند.
بصیری پور همچنین با اشاره به برگزاری نخستین همایش بانوان شورایی کشور در مشهد گفت: امیدواریم شاهد شورا باوری در بدنه وزارت کشور باشیم. بی تردید اگر این شورا باوری ایجاد شود مجلس هم نمی تواند اینگونه اختیارات شوراها را تغییر دهد.
وی افزود: شاهد مشکلاتی در شهرداری های کشور به ویژه شهرهای کوچک هستیم. با وجود پیگیری هایی که از طریق خندان دل معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور صورت گرفته است؛ باید پیگیری‌های مستمر نیز صورت گیرد تا با بهره گیری از ظرفیت قانون اساسی به اهداف اصلی برسیم.
بصیری پور ادامه داد: در این همایش از وزیر کشور خواستم تا به فرمانداریها و بخشداریها سفارش شود تا با شوراها همکاری ها لازم را داشته باشند و جایگاه این نهاد مردمی را ارج نهند.
وی همچنین با اشاره به 23 سفر استانی خود گفت: با توجه به شوراباوری در فرمانداریها ما انتظار داریم وزیر کشور پرچمدار شوراباوری در بدنه وزارتخانه باشد.
انتهای پیام
 
بالا پایین