Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

باقلوای قزوین

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı شيريني و كيك
Konu Başlığı باقلوای قزوین
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

مواد لازم برای خمیر باقلواشیر: نصف پیمانه (80 گرم)بیکینگ پودر: یک دوم قاشق چایخورینمک: یک هشتم قاشق چایخوریکره: سه قاشق غذاخوریزرده تخم مرغ: دو عددآرد الک شده: 225 گرممواد لازم برای داخل باقلواپودر پسته: دو پیمانهگلاب: دو قاشق غذاخوریپودر قند: یک پیمانههل: یک قاشق چایخوری(برای مواد داخل باقلوا می‌توان به همراه پودر پسته از پودر بادام نیز استفاده کرد ولی قبل از تهیه پودر بادام باید پوست آن را گرفت)مواد لازم برای شربت باقلواشکر: یک پیمانه (150 گرم)آب: نصف پیمانه (70 گرم)گلاب: یک چهارم پیمانه (40 گرم)جوهر لیمو: یک چهارم قاشق چایخوریطرز تهیهبیکینگ پودر و نمک را در شیر حل کرده و با سه قاشق کره و زرده تخم مرغ خوب مخلوط می‌کنیم سپس آرد را کم کم به آن اضافه می‌کنیم تا خمیر لطیفی به دست آید. خمیر را در کیسه فریزر قرار داده و به مدت دو ساعت آن را در دمای محیط قرار می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا خمیر وَر بیاید. پس از طی این مدت، به اندازه یک گردو از خمیر برمی‌داریم و با وَردَنه به شکل مربع باز می‌کنیم. مواد داخل باقلوا را با هم مخلوط نموده و به اندازه یک قاشق از آن را روی خمیر باز شده قرار داده و چهارگوشه خمیر را به طرف بالا جمع کرده و به آن یک پیچ می‌دهیم و لبه‌های آن را برمی‌گردانیم تا به شکل گل رز درآید. تا اتمام خمیر این عمل را تکرار می‌کنیم. پس از پیچیدن باقلواها، آن‌ها را در سینی و در طبقه وسط فر قرار می‌دهیم تا به مدت 20 دقیقه با حرارت 300 درجه بپزد (بهتر است قبل از گذاشتن باقلواها در فر، کمی روغن روی آن‌ها ریخته شود). کمی که لبه نان باقلوا تغییر رنگ داد، از فر خارج می‌کنیم و در شربت می‌اندازیم تا شیره به خورد آن برود و در نهایت روی باقلواها پودر قند یا پودر پسته می‌پاشیم.
برای تهیه شربت باقلوا مواد لازم اعم از شکر، آب، گلاب و جوهر لیمو را مخلوط می‌کنیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا اندکی بجوشد و غلیظ شود. باید اجازه دهیم شربت کاملاً سرد شود زیرا اگر شربت داغ باشد باقلواها خمیر می‌شوند.در استان قزوین انواع دیگری از شیرینی باقلوا تهیه می‌شود که عبارتند از باقلوای لوزی، باقلوای سه رنگ و باقلوای پرچمی.
 
بالا پایین