Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کاشت مو

اطلاعات موضوع

Kategori Adı جراحی پلاستیک و ترمیمی زیبایی
Konu Başlığı کاشت مو
نویسنده موضوع clinicrazi
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan دکتر نقیب افشار

clinicrazi

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 3, 2016
ارسالی‌ها
4
پسندها
1
امتیازها
0

اعتبار :

ریزش موی سر از ناخوشایند ترین مواردی است که فرد در طول زندگی خود با آن روبه رو می شود و افرادی که ریزش مو در آن ها به شکل گسترده است ، از نظر ظاهر، مسن تر به نظر می رسند و این موضوع می تواند به افسردگی و عدم اعتماد به نفس در فرد بیانجامد. امروزه پیشرفتهای گسترده ای در زمینه کاشت مو صورت گرفته وآن به این معناست که این عمل به ظاهر ساده همراه با بی حسی موضعی که به صورت سرپایی انجام می شود در عمل بسیار ظریف و حساس بوده و رعایت نکات بسیاری در موفقیت آن لازم است تا بتوان به بهترین نتیجه ممکن و بالاترین میزان رشد موهای کاشته شده رسید.
در گذشته استفاده از روشهای قدیمی پیوند مو، باعث می شد بسیاری از متقاضیان کاندید خوبی برای جراحی نباشند در حالیکه در عصر حاضر با روش های نو اغلب پیوند مو قابل انجامتر شده است.
عوامل موثر بر کاشت مو عبارتند از :
سن کاندید
معمولا آقایان در رده سنی 18 تا 25 ساله متقاضی مناسبی برای
کاشت مو نیستند بجز در موارد خاص با نظر پزشک .
زیرا با بررسی مقدار ریزش موی آنها پیش بینی وسعت طاسی در آینده امکان پذیر نیست .

وضعیت سلامت کاندید
بررسی وضعیت سلامت فرد توسط
دکتر کاشت مو در زمان انجام پیوند و گرفتن شرح حال کامل بیمار و انجام آزمایشات مورد نیاز ضروری است. بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون بالا قبل از انجام کاشت مو باید از مشاوره پزشک متخصص در کلینیک کاشت مو بهره مند گردند. بیماریهای عفونی و مسایل پوستی قبل از عمل باید درمان شوند

میزان مو (کیفیت و کمیت موها ) در ناحیه دهنده مو - بانک مو
افرادی که در ناحیه پشت سرشان فولیکولهای موی متراکمی داشته باشند . در کاشت متقاضی مناسب تری به شمار می آیند .تراکم به معنی تعداد موی سر در واحد سطح است.اگر تراکم خوب باشد موهای قابل استفاده برای کاشت در قسمت جلوی سر بیشتر خواهد بود. موی ضخیم و مجعد ظاهر متراکم تری ایجاد می کند. در افرادی که تراکم مویی خوبی ندارند نتیجه عمل کاملا رضایت بخش نیست.

میزان شلی پوست سر
میزان شلی پوست نمایانگر این است که چه میزان از پوست پشت سر را می توان برداشت تا با کمترین میزان کشش بتوان بخیه زد و احتمال اسکار بخیه به حداقل ممکن برسد. مسلما در پوست های شل تر حد مجاز برداشت پوست ، بیشتر از پوست سفت می باشد
 

دکتر نقیب افشار

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 12, 2021
ارسالی‌ها
52
پسندها
4
امتیازها
8
وب سایت
mehrzadclinic.com
تخصص
دکترای حرفه ای

اعتبار :

انواع روش های کاشت مو چیست؟

- کاشت مو FUT :
این روش یکی از قدیمی ترین روش های اولیه کاشت موی سر بود که در آن فرد با استفاده از مقدار زیادی دارو بیهوش می کردند. بخش هایی از پوست پشت سر که دارای بانک موی مناسبی بود، از جا بریده شده و در نواحی جلوی سر که دچار ریزش مو و یا طاسی شده بود، پیوند زده می شد. این روش عوارض جانبی زیادی از جمله کم بودن تعداد گرفت های کاشته شده، بیهوشی، درد های پس از عمل، بجا ماندن خط بخیه کاشت مو (اسکار مو) بود. از این رو پس از مدتی روش های جدیدتری جهت درمان ریزش مو و کاشت موی سر مورد استفاده قرار گرفت.

- کاشت مو FIT :
پس از مدتی روش کاشت مو FIT توسط محققان و کارشناسان علم کاشت مو عرضه شد که از روش FUT بهتر بود و تعداد گرفت های کاشته شده و نتیجه نهایی کاشت مو بسیار بهتر بود اما این روش هم معایب خاص خود را داشت مانند دوران نقاهت، نیاز به استراحت بعد از عمل، خونریزی، نیاز به جلسات مکرر، تورم در برخی نواحی سر و... که همه اینها موجب شدند این تکنیک هم پس از مدتی از رونق بیفتد. در این تکنیک کاشت مو، تارهای مو از بخش هایی از نواحی مختلف پشت سر جهت پیوند زدن به نواحی دچار ریزش، کنده و در آنجا پیوند زده می شد. در واقع این روش نوع پیشرفته و بهبود یافته تکنیک کاشت مو FUT بود.

- کاشت مو BHT :
این روش مشابه روش های دیگر بود با این تفاوت که در این تکنیک کاشت موی سر، از نواحی دیگر بدن موها کنده و به نواحی از سر که دچار طاسی یا ریزش مو شده بودند، پیوند زده می شد. این روش هم عوارض و معایب خاص خود را داشت و بازدهی لازم و نتایج عالی را در بر نداشت.

- کاشت مو SUT :
این روش کاشت موی سر، در حال حاضر بهترین روش است که برای بسیاری از مراجعه کنندگان و افرادی که دچار مشکل ریزش موهای سر شده اند، بکار گرفته می شود. این روش دارای کمترین عوارض است و عمل جراحی آن بسیار ساده و بی دردسر صورت می گیرد. نتایج عمل ماندگار و عالی بوده و این روش امروزه در بهترین کیلینک های کاشت مو در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف روش های قبلی که عمل به صورت دستی انجام می شد، در این روش از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود.


 
بالا پایین