Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تیتر امشب/ علل افزایش آمار طلاق در جامعه

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار روز ایران و جهان
Konu Başlığı تیتر امشب\/ علل افزایش آمار طلاق در جامعه
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

[h=2][/h]
زمان انتشار خبر: سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱


به عقیده کارشناسان کمبود اکسیژن عاطفی در خانواده باعث می شود هر عامل بیرونی، فضای خانوادگی را با بحران مواجه کند. اینکه در اسلام زن و شوهر به تکریم و رعایت رفتارهای عاطفی سفارش شده اند برای این است که فضای میان زن و مرد مسموم نشود.

به گزارش خبرنگار شبکه خبر، دکتر سید محسن فاطمی روانشناس در برنامه تیتر امشب درباره علل افزایش آمار طلاق در جامعه با اشاره به اینکه این موضوع را باید در دو سطح کلان و خرد بررسی کرد گفت: فقر، اعتیاد، هم کفو نبودن در مورد سن، درآمد، تحصیلات و خانواده همگی مواردی است که باید در سطح کلان بررسی شود.

دکتر فاطمی در تشریح ابعاد خرد این موضوع اظهار داشت: سبک زندگی بدون آگاهی و بصیرت، زندگی همراه با چشم و همچشمی، تشدید احساسات منفی و توهین های پی در پی مواردی است که همگی به طلاق در خانواده منجر می شود.



این روانشناس درباره تاثیر فضای مجازی و اعتیاد به اینترنت بر زندگی خانوادگی گفت: اعتیاد از نظر شناختی و فیزیولوژیکی آثار نامناسب و گزنده ای دارد و به هر اندازه اعتیاد بیشتر باشد، آسیب زننده تر است. یکی از اشتباهات افراد این است که همواره گمان می کنند اعتیاد برای آنها اتفاق نمی افتد و زمانی متوجه قضیه می شوند که خودشان نیز معتاد شده اند.

این روانشناس با تاکید بر اینکه افراد افسرده در فضای مجازی بیشتر تهدید می شوند گفت: این دعوا کردن نیست که به طلاق منجر می شود بلکه کیفیت دعوا یا گفتمان مسموم است که فرآیند طلاق را سرعت می بخشد.

در بخش دیگری از این گفتگو دکتر علی مظفری کارشناس حقوق خانواده گفت: یکی از معیارهای انتخاب همسر در میان جوانان، به چند معیار شناخته شده محدود می شود بدون اینکه جوانان مفهوم یا جزئیات این معیارها را بدانند.




مظفری افزود: آرامش در ازدواج و زندگی مشترک بنا به قول قرآن کریم زمانی حاصل می شود که زوجین انتخابی هم کفو و همسان داشته باشند که این هم کفو بودن هیچ جا آموزش داده نمی شود.

این کارشناس حقوق خانواده ادامه داد: امروزه در ازدواج ها شرایطی همچون حق طلاق، حق سفر، حق حضانت و ... تعیین می کنند که با اصل ازدواج نقض غرض می کند. زیرا بیشترین متقاضیان ثبت طلاق، از همان ابتدا سیر ازدواج خود را از مسیر تکاملی به مسیر انحرافی سوق داده اند.
[h=4][/h]
 
بالا پایین