Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سالک را بهتر بشناسیم

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طب سنتی
Konu Başlığı سالک را بهتر بشناسیم
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

بيماري سالك را بهتر بشناسيم
1-سالك چيست:


سالك يك عفونت انگلي پوست است كه توسط پشه خاكي منتقل مي شود و ايجاد ضايعه پوستي مي كند.

2- افراد چگونه به اين بيماري مبتلا مي شوند؟

پشه هاي خاكي پس از گزش افراد مبتلا به سالك يا جوندگان مبتلا، آلوده مي شوند و در گزشهاي بعدي موجب انتقال انگل به افراد سالم مي گردد. معمولاً پس از چند روز تا چند ماه محل گزش مختصر قرمز سپس متورم و حالت جوش مانند مي شود و بتدريج از وسط زخمي ايجاد مي شود و اطراف آن قرمز مي گردد. ممكن است اين ضايعه خشك يا داراي ترشح باشد. بدنبال چند بار گزش ممكن است چندين زخم در فرد ايجاد شود. اشكال ديگر بيماري هم ممكن است ايجاد شود.

3- عوارض بيماري سالك چيست؟

محل زخم سالك(داغ) پس از بهبودي ايجاد بد شكلي بخصوص در صورت مي كند. بعلاوه عفونت محل زخم با ساير ميكروب ها گاهي منجر به عوارض شديد مي شود.بعضي مواقع نيز سالك در اعضاء حساس مثل بيني، پلك، گوش موجب سوراخ شدگي و تغيير شكل قابل توجه آنها مي شود.

بعلاوه ورود بيماري سالك در هر منطقه موجب ابتلاء بسياري از افراد بخصوص كودكان مي گردد.

4- آيا از عوارض سالک مي توان پيشگيري نمود؟

با انجام اقدامات مراقبتي، مراجعه به موقع و سريع و درمان بيماري مي توان از عوارض بيماري پيشگيري نمود. به شرط آنكه درمان منظم ، كامل و به مدت كافي باشد. درمان ناقص موجب مقاوم شدن انگل و شدت عوارض مي گردد. بهبودي كامل بيمار به همكاري خوب و مراجعه منظم بيمار به مركز درمان كننده بستگي دارد.





5- چگونه از انتقال بيماري به افراد خانواده و سايرين پيشگيري كنيم؟

درمان منظم و به مدت لازم موجب از بين رفتن انگل در زخم و بهبودي مي شود و مانع از انتقال بيماري به ديگران مي شود. بعلاوه پيشگيري ازگزش پشه و پوشاندن دائمي زخم مي باشد. ساير اقدامات لازم شامل استفاده از دوركننده هاي حشرات در اطراف زخم، اسپري حشره كش داخل خانه،استفاده از پشه بند آغشته به سم بخصوص در زمان غروب و طلوع خورشيد، نصب توري در پنجره ها، استفاده از پرده هاي آغشته به سم در مقابل پنجره ها و دربهاي ورودي، معدوم و مدفون كردن صحيح زباله ها و نخاله هاي ساختماني ، بهسازي محيط.
برای درمان سالک دارویی موجود است که ظرف مدت 5 روز این بیماری ریشه کن می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09133636094 تماس بگیرید.
 
بالا پایین