Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

انتقال سایت به دامنه جدید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مفاهیم حرفه ای طراحی سایت
Konu Başlığı انتقال سایت به دامنه جدید
نویسنده موضوع amirreza.wd
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan amirreza.wd

amirreza.wd

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 17, 2016
ارسالی‌ها
31
پسندها
1
امتیازها
0

اعتبار :

انتقال سایت به دامنه جدید : یکی از مشکلات بسیاری از مدیران سایت و وب مسترها ، این است که در هنگام طراحی سایت از نام مناسبی برای دامنه سایت استفاده نکرده اند ، یا به دلایلی قصد تغییر دامنه سایت خود را دارند و اکنون نگران آن هستند که این تغییر دامنه موجب از بین رفتن ایندکس های دامنه قبلی ، پایین آمدن سئو سایت و بروز ارور 404 و در نهایت موجب تنزل رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو شود .
از سوی دیگر به دلیل آنکه هدف اصلی طراحی سایت ، دیده شدن آن سایت و مطالعه مطلب داخل آن توسط مشتری است ، ممکن است یک سایت برای سال ها و یا حتی برای همیشه با یک دامنه نامناسب فعال باشد .
سایت گوگل برای حل این مشکل تنظیماتی را در گوگل وبمستر در نظر گرفته و اعلام نموده است که هدف از ایجاد این بخش ، کمک گرفتن از وب مسترها برای سرعت بخشیدن به عملیات ایندکس دامنه جدید است . در این مقاله هدف من ارائه توضیحاتی به شما در خصوص انتقال دامنه پس از طراحی سایت است .

برای انتقال سایت به دامنه جدید چه کنیم ؟
یک مساله مهم که نباید فراموش کنید آن است که دامنه قدیمی سایت شما باید حداقل 6 ماه دیگر در اختیار شما باشد . پس دقت کنید که اعتبار آن به پایان نرسد .
حال برای انتقال سایت خود به دامنه جدید باید از انتقال 301 استفاده کنید و صفحات را نیز به صورت 1 به 1 انتقال دهید . یعنی به جای آنکه به یکبار کل صفحات سایت را به دامنه جدید منتقل نمایید ، به ازای هر صفحه در سایت قددیمیتان ، یک صفحه در سایت جدید ایجاد نمایید که دارای همان محتوا باشد و سپس از انتقال 301 برای رفتن از آدرس قدیمی به آدرس جدید استفاده نمایید .
پس از انتقال کامل صفحات وب سایت برای جلوگیری از صدمه خوردن به سئو سایت با دامنه جدید، نوبت لینک های داخلی و بک لینک هاست. باید آن ها را بررسی و ویرایش کنید و در مورد بک لینک هایی که به سایت قدیمی شما وارد شده بهتر است که با مدیران سایت ها صحبت کنید تا این لینک ها را اصلاح کنند ، در غیر این صورت لازم است آدرس هایی که با سایت قدیمی وارد می شدند را در سایت جدید ایجاد نموده و با انتقال 301 به سایت جدید منتقل نمایید تا سئو سایت خود را همچنان در حد گذشته حفظ کنید .
اکنون وقت آن رسیده که وارد گوگل وب مستر شوید و سایت با دامنه جدید خود را به آن معرفی کنید . سپس در قسمت site configuration گزینه Change of Address را انتخاب نموده و در کادری که ظاهر می شود ، آدرس سایت با دامنه جدید را به گوگل معرفی نمایید .
سپس در اولین فرصت نقشه ای از سات خود تهیه نموده و در گوگل قرار دهید تا عملیات انتقال دامنه با سرعت صورت گیرد .
 
بالا پایین