Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

هیأت مدیره

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آموزش ها و نکات حقوقی
Konu Başlığı هیأت مدیره
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

ماده 31 - تعداد اعضای هیأت مدیره
شرکت به وسیله هیأت مدیره ای مرکب ازچند نفر عضو (که به وسیله مجمع عمومی عادی از بین صاحبان سهام انتخاب می شوند) اداره خواهد شد. مدیران کلاً یا بعضاً قابل عزل می باشند.
تبصره 1 - انتخاب مجدد مدیران، توسط مجمع عمومی عادی بلامانع است.

ماده 32 - مدت مأموریت مدیران
مدت مأموریت مدیران دو سال است، مدت مذکور تا وقتی که تشریفات راجع بع ثبت و آگهی انتخاب مدیران بعدی انجام گیرد خود به خود ادامه پیدا می کند و بر اساس ماده 136 لایحه اصلاحی قانون تجارت انجام وظیفه می نمایند.
ماده 33 - سهام وثیقه مدیران
هر یک از مدیران باید در مدت مدیرت خود مالک حداقل سهام از سهام شرکت بوده و ورقه سهم مزبور را به عنوان وثیقه و تضمین خساراتی که ممکن است از تصمیمات مدیران منفرداً یا مشترکاً بر شرکت وارد شود و به صندوق شرکت بسپارد. وثیقه بودن ورقه سهم مانع استفاده مدیر از حقوق ناشی از ان قبیل حق رأی و دریافت سود نمی باشد ولی مادامی که مدیر مفاصا حساب دوره تصدی خود را از شرکت دریافت نکرده، سهم مذکور به عنوان وثیقه در صندوق شرکت باقی خواهد ماند.
ماده 34 - رئیس و نائب رئیس هیأت مدیره
هیأت مدیره در اولین جلسه خود که حداکثر ظرف یک هفته بعد از مجمع عمومی عادی (که هیأت مدیره را انتخاب کرده است) منعقد خواهد شد و از بین اعضای هیأت یک رئیس و یک نائب رئیس برای هیأت مدیره تعیین می نماید.
مدت ریاست رئیس و نائب رئیس، بیش از مدت عضویت انها در هیأت مدیره نخواهد بود. هیأت مدیره می تواند از بین خود و یا از خارج، یک نفر را هم به سمت منشی برای مدت یک سال انتخاب نماید. رئیس و نائب رئیس عزل و تجدید انتخاب خواهند شد. در صورت غیبت رئیس و نایب رئیس، اعضای هیأت مدیره یک نفر از اعضای حاضر در جلسه را تعیین می نماید تا وظایف رئیس را انجام دهد.
ماده 35 - مواقع تشکیل جلسات هیأت مدیره
هیأت مدیره در مواقعی که خود به طور هفتگی یا ماهیانه معین می کند و یا به دعوت کتبی رئیس و یا نایب رئیس و یا دیگر اعضا هیأت مدیره یا به دعوت مدیر عامل در هر موقع که ضرورت ایجاب کند، تشکلی جلسه خواهد داد. چنانچه تاریخ تشکیل جلسه بعدی در صورت جلسه تعیین و ذکر گردد در این صورت ارسال دعوت نامه برای اعضایی که در جلسه مذکور حضور داشته اند، ضروری نخواهد بود.
ماده 36 - محل تشکیل جلسات هیأت مدیره
جلسات هیأت مدیره در مرکز اصلی شرکت یا در هر محل دیگری که در دعوت نام کتبی درج شده است، تشکیل خواهد شد.


منبع : ثبت شرکت
 
بالا پایین