Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

دکوراسیون اداری و مبلمان اداری

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دکوراسیون
Konu Başlığı دکوراسیون اداری و مبلمان اداری
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

دکوراسیون اداری دارای سبک و قانون های است که نسبت به نیاز و سلیقه های متفاوت در مبلمان اداری هر زمانی قابلیت تغییر پذیری را دارد.


هماهنگ کردن محیط کاری با ایده ها و سلیقه های جدید برای خلق فضایی اثرگذار و زیبا تردر محیط اداری به مبلمان اداری وابسته است.


طراحی داخلی محیط اداری و مبلمان اداری نقش به سزایی در كيفيت فضای ساختمان ايفا مي كند. نحوه چيدمان مبلمان اداری و تقسيم بندی فضا ها برای مبلمان اداری، جنسيت و رنگ پوشش كف، سقف و ديوارها نور پردازی، مبلـمان اداری و دیگرقسمت ها تعيين كننده زيبايي و كار آمدی محیط کار و فضاهای داخلي هستند. امروزه تاثير طراحی داخلی در محیط اداری بر آرامش ومجموعه هنجارهای عصبی در فضاهای اداری اثر بخشی بسيار بديهی دارد..


عملکرد
عناصری که باید در نگاه اول مدنظر قرار گیرد عملکرد و نوع پردازش آن فضا است. یک چهار دیواری می‌تواند به عنوان، اتاق خواب، اتاق خواب کودک یا والدین،پذیرایی،حال،آشپزخانه، سالن ورزش،اتاقی از اداره کارمندان و مدیران اداری برای فعالیت مشخص باشد. ضروری می باشد با استفاده ازاستانداردهای معماری مثل نورپردازی ورنگ و چیدمان صندلی اداری ومبلمان اداری تقسیم گردد تا نوع فعایت مبلمان اداری کارمندان و مبلمان اداری مدیران مبلمان اداری مراجعه کنندگان درهر مکان دقیقآ مشخص شود.


افراد
نیازهای افراد یک خانواده یا یک سازمان اداری با دیگر اعضای آن مساوی نیست. وجود افراد مختلف از نظر جنسیت و سنی اصولا در محیط اداری نوعی تزئین خاص را به همراه دارد. خصوصیات روحی و روانی افراد یک خانواده یا محیط کار در زمانی که با هم یا باهم نیستند نیز از عواملی بسیار مهم در چیدمان خانه یا مبلمان اداری و صندلی های اداری و میز های اداری بشمار می رود به همین علت داشتن طرح های متنوع در چیدمان مبل و صندلی اداری در مبلمان اداری و یا حتی دانستن سلیقه اعضای آن محیط برای اعمال نظر آنها ضروری است.


آسایش
در نظر گرفتن آسایش راحتی افراد محیط اداری در مبلمان اداری بیشتر از زیبائی در دکوراسیون داخلی اداری مبلمان اداری اهمیت دارد. دکوراسیون زیبا وقتی آسایش افراد در آن لحاظ نشده باشد عملا آن اتاق را تبدیل به انباری یا فضایی بدون کارایی تبدیل می کند. محیط کار و استراحت کارمندان اگر مناسب وآرمش بخش نباشد دارای محیطی کسالت بار می شود. نقش مهم معماری و دکوراسیون داخلی اداری و مبلمان و صندلی اداری در واقع ایجاد محیطی آرام برای کار کارمندان است.


ویژگی ها
وییو و دید اتاق، نور طبیعی و انتخاب رنگ مناسب محیط اداری نسبت به نوع کاربری از آن محیط از دیگر خصوصیات معماری ساختمان اداری و مبلمان اداری و صندلی اداری از دیگر عواملی هستند که قبل از شروع طرح باید درنظر گرفته شود.این عوامل قسمت های ثابتی هستند که تغییر آنها پس از اتمام کار دیگر امکان پذیر نیست به همین خاطر ترکیب این عوامل را طوری باید انجام داد که از نکات مثبت این عوامل بهره برد.


سبک های معماری اداری


معماری اداری سبک های گوناگونی دارد که هر سبک بیان گر یک ایده و سلیقه است . این سبک ها عبارتند از مدرن . کلاسیک. فولدینگ. اسلامی . ارگانیک و....


تعاریف برخی ازسبک ها اداری:


دکوراسیون مدرن اداری :
یکی از اصل های دکوراسیون مدرن سادگی وسایل مبلمان اداری و صندلی های اداری است. در دکوراسیون مدرن هر چه مبلمان اداری و صندلی اداری کمتر باشد، جلوه زیبا تری دارد.
بیش از هر چیز سادگی و خلوتی مبلمان اداری و صندلی اداری مورد بررسی است و اغلب مبلمان اداری و صندلی اداری از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود.


همچنین با دقت برانتخاب رنگ در مبلمان اداری و صندلی اداری میتوان به سبک مورد نظر نزدیک شد.


دکوراسیون کلاسیک اداری:


مبلمان اداری کلاسیک به فضا احساس شکوه و بزرگی و اعتبار می‌بخشد. دکوراسیونی جذاب و دل‌انگیز می سازد با نظم


همچنین باعث می شود برای مهمانان خود حس وارد شدن به مکانی دارای اعتبار وقدمت قابل اطمینان را فراهم سازد.


سبک فولدینگ اداری:


مبلمان اداری فولدینگ عمودگرایی و طبقات را مردود می داند و به جای آن افقی گرایی را مطرح می کند .در این سبک همه چیزمسطح می باشد


سبک اسلامی اداری:


هر طرح معماری و مبلمان اداری به سه عنصر اجتماعی بستگی دارد. 1


1جامعه ای که به آن طرح نیازمند است


2 شخص یا اشخاصی که از اجرای طرح پشتیبانی می کنند


3 معمارانی که طرح را اجرا می کنند.


اهمیت معماری اسلامی و مبلمان اداری اسلامی وقتی آشکار می شود, که بدانیم در ساخته های این دوره به کاربرد مادی و معنوی بناها که از مهمترین ویژگی های آن است توجه شده است.


سبک ارگانیک اداری:


معماری و مبلمان اداری فقط نوعی فعالیت یا رویداد یا قسمت های از دست سازها نیست حتی هنر صرف هم نیست . معماری و مبلمان اداری برای تمام امور انسانی بنیادی است و از همان آغازبدون آن امکان بوجود آمدن تمدن یا فرهنگی وجود نداشت. معماری اجتناب ناپذیروبی پایان و نیازاست .


منبع : مبلمان اداری
 
بالا پایین