Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

هیات مدیره در ثبت شرکت تعاونی (بخش اول و بخش دوم)

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آموزش ها و نکات حقوقی
Konu Başlığı هیات مدیره در ثبت شرکت تعاونی (بخش اول و بخش دوم)
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

هیات مدیره در ثبت شرکت تعاونی:
پس از تشکیل اولین مجمع عمومی عادی و پس از اینکه مجمع مذکور اساسنامه شرکت تعاونی را تصویب کرد و اولین هیات مدیره و اولین بازرس یا بازرسان برگزیده شدند و در مورد سایر امور مندرج در دستور جلسه فرم شماره 5 تصمیم مقتضی اتخاذ گردید، وظایف هیات موسس خاتمه می یابد.
اولین هیات مدیره پس از اعلام قبولی مکلف است با تشکیل جلسه نسبت به تعیین رئیس و نایب رئیس و منشی و مدیر عامل اقدام و همچنین اعضایی که حق امضای اسناد رسمی و تعهد آور بانکی را دارند انتخاب و به یکی از اعضای خود یا مدیر عامل ، وکالت با حق توکیل به غیر می دهد که اقدامات لازم برای ثبت را انجام دهد (فرم شماره 6)

اولين هیات مدیره مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ جلسه اولین مجمع عمومی عادی اقدامات ضروری برای ثبت تعاونی را به انجام برساند.
1- اقدام به ثبت
لازمه وجود قانونی تعاونی ، ثبت آن است . همانطور که گفته شد اولین هیات مدیره مکلف است پس از اعلام قبولی ، ظرف یک ماه از تاریخ برگزاری جلسه اولین مجمع عمومی عادی، به ثبت تعاونی مبادرت کند.
2- مجوز ثبت
برای ثبت هر تعاونی لازم است نخست اقدامات انجام شده برای تشکیل آن، از لحاظ مطابقت با مقررات به تایید اداره کل تعاون یا اداره تعاون برسد و برای آن (مجوز ثبت) صادر شود. مجوز ثبت یکی از مدارکی است که باید برای ثبت تعاونی به مرجع ثبت شرکتها تسلیم شود.
3- مرجع ثبت
مرجع ثبت تعاونی ها در تهران (اداره کل ثبت شرکتها) و در شهرستان ها (اداره ثبت) واقع در مرکز اصلی تعاونی است.
یادآوری: هرگونه تغییری که بعدا در اساسنامه یا در اعضای هیات مدیره، بازرسان و مدیر عامل تعاونی یا در سرمایه آن صورت گیرد، باید به مرجع ثبت تعاونی اعلام شود.
4- مدارک لازم برای ثبت و اخذ مجوز ثبت
مدارک و اوراق ذیل بایستی توسط هیات مدیره همراه با درخواست خود تحویل اداره تعاون گردد:
الف)اساسنامه مصوب شرکت
ب) دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی
ج) صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی، دایر بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
د) رسید پرداخت مقدار وجوه لازم التادیه سرمایه تعاونی ، طبق اساسنامه
هیات مدیره در ثبت شرکت تعاونی:

ه) مدارک مربوط به تقویم و تسلیم آن مقدار از سرما که به صورت جنبی بوده است.
و) فهرست اسامی و مشخصات داوطلبان تشکل تعاونی
ز) فهرست اسامی حاضران در اولین مجمع عمومی عادی که حاوی امضای آنها باشد.

ح) فهرست اسامی و مشخصات و نشانی اعضای اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان اعم اصلی و علی البدل و مدیرعامل که حاوی امضای آنها باشد
ط) قبولی کتبی اعضای اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
ی) صورتجلسه راجع به جلسه اولين هیات مدیره دایر بر انتخاب رئیس و نایب رئیس و منشی هیات مدیره، انتخاب صاحبان امضاهای مجاز واسامی و مشخصات آنها و انتخاب مدیر عامل
5- اقدامات اداره تعاون
اداره تعاون مجوز ثبت تعاونی را که عبارت است از درخواست ثبت شرکت یا اتحادیه تعاونی جدیدالتشکیل از مرجع ثبت، به همراه مدارک و اوراق مذکور را به (اداره کل ثبت شرکتها) در تهران و (اداره ثبت) در شهرستان ها ارسال می کند تا به ثبت تعاونی اقدام کند. (فرم شمارهٔ 7)
۶- اقدامات قرارداد ثبت شرکتها
اداره ثبت تعاونی موضوع را به وسیلهٔ درج آگهی در روزنامه رسمی به اطلاع عموم می رساند و رونوشتی از آگهی ثبت و اساسنامه ممهور به مهر خود را به اداره کل یا اداره تعاون ارسال می دارد.
یادآوری: شرکت ها و اتحادیه های تعاونی ، از پرداخت حق الثبت و نصف تعرفه آگهی ثبت در روزنامه رسمی معافند.
7- پروانه تاسیس
هیات مدیره تعاونی پس از ثبت باید از اداره تعاون برای آن پروانه تاسیس بگیرند و پس از اخذ پروانه تاسیس است که شرکت تعاونی می تواند به فعالیت بپردازد.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پروانه تاسیس:
الف) فتوکپی مدرک ثبت تعاونی که از مرجع ثبت دریافت شده است.
ب) نسخه ای از روزنامه رسمی که آگهی تشکیل شرکت تعاونی در آن چاپ شده است.
ج) تقاضانامه برای اخذ پروانه تاسیس که به عنوان اداره تعاون نوشته شده است.(فرم شماره 8)


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://samansabt.com/ مراجعه نمایید.
 
بالا پایین