Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

شرح انواع پکیج های شوفاژ دیواری

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات مکانیک
Konu Başlığı شرح انواع پکیج های شوفاژ دیواری
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sakbari

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

نحوه عملکرد پکیج شوفاژ دیواری:
یک دستگاه پکیج شوفاژ دیواری خانه کوچک یا آپارتمان را گرم نموده و آب گرم بهداشتی حمام ، دستشویی،، ظرفشویی را تأمین میکند . فضای کمی را اشغال می نماید و تنظیم دمای آب گرم بهداشتی و گرمایش شوفاژ به طور مستقل می باشد.
انواع پکیج شوفاژ دیواری از لحاظ احتراق
1_پکیج شوفاژ محفظه باز نوع B
2_پکیج شوفاژ محفظه بسته از نوع C
3_پکیج شوفاژ دیواری چگالشی
انواع پکیج شوفاژ دیواری از لحاظ مبدل حرارتی
1_پکیج تک مبدل
2_پکیج دو مبدل
که در صفحات بعد به طور کامل توضیح داده می شود
مزایا و معایب پکیج های دیواری مزایا:
1_مناسب برای خانه های کوچک و آپارتمان ها
2_تأمین آب گرم بهداشتی به صورت لحظه ای و با فشار مناسب برای دوش و سرویس های بهداشتی و ظرفشویی
3_نصب آسان و بدون زحمت
4_عدم اشغال زیربنا (نصب روی دیوار)
5_صرفه جویی انرژی (راندمان حدود 90%)
6_استقلال در تنظیم دمای شوفاژ و آب گرم مصرفی
معایب:
1_برای خانه یا آپارتمانی که به تعداد دو یا بیشتر حمام دارند مناسب نمیباشد.
2_با باز کردن دو عدد شیر مصرف آب گرم یا بیشتر ، میزان خروج آب گرم کاهش می یابد.
با قطع برق یا اشکال در سیستم ، به علت عدم ذخیره آب گرم مصرفی ، استفاده از آب گرم مصرفی مقدور نمی باشد.
مواردی که باید قبل از خرید دستگاه پکیج برای انواع واحد های مسکونی
1_25-24 کیلووات
2_30-28کیلووات
3_35-33کیلووات
4_40 کیلووات
طبق قانون سرانگشتی:یک دستگاه پکیج 24-25 کیلووات برای اکثر آپارتمان ها و خانه های 2الی3 خوابه تا 10 بلوک رادیاتور مناسب است.
یک دستگاه پکیج 30-28 کیلووات برای خانه و آپارتمان متوسط بزرگ 3 الی 4 خوابه تا 15 بلوک رادیاتور مناسب است.
یک دستگاه پکیج 35-33 کیلووات و 40 کیلووات برای خانه یا آپارتمان بزرگ تا 20 بلوک رادیاتور مناسب است.هیچ دستگاه پکیجی بدون مخزن ذخیره قادر به تأمین آب گرم دو عدد دوش حمام یا بیشتر نمی باشد.
محل قرارگیری دستگاه پکیج دیواری در صورتی که قبلا از پکیج دیواری استفاده می نموده اید ، آسان ترین و ارزان ترین جا جهت نصب دستگاه جایگزین ، محل قدیمی دستگاه میباشد و دلیل آن وجود انشعاب لوله ها و خروجی دودکش است .در غیر این صورت بهتر است دستگاه را خیلی نزدیک به دیوار خارجی (دیواری که با فضای خارج در تماس باشد )نصب نمود برای چنین نصبی به لوله کشی سرد و گرم آب مصرفی ، رفت و برگشت شوفاژ ، انشعاب گاز مصرفیو تعبین محل خروجی دودکش نیاز می باشد.
لوله فاضلاب یا دریچه فاضلاب محل نصب پکیج های معمولی باید دارای دریچه فاضلاب باشد و در مورد پکیج چگالشی ، از آنجایی که آب چگالیده اسیدی می باشد خروج آن توسط یک لوله پلیمری مقاوم در مقابل اسید صورت می گیرد و این لوله با یک سیفون وصل می شود و شیبی معادل 5% به سمت پایین دارد .
قطر لوله گاز قطر لوله گاز به پکیج به طور معمول 75/0 اینچ می باشد . مشخصات فنی دستگاه پکیج را مطالعه نموده و قطر مناسب را انتخاب کنید .
قطر لوله سرد و گرم بهداشتی و رفت و برگشت شوفاژ قطر این لوله ها برحسب مساحت زیربنا و محاسبات لوله کشی تعیین میگردد در صورت استفاده از سیستم گرمایش از کف ، افت فشار طولانی ترین مسیر گرمایشی باید با هد پمپ مطابقت داشته باشد
شستشوی مدار گرمایش مدار گرمایش باید کاملا شستشو گردد تا از اشغال و لجن و یا ضایعات باقی مانده تمیز گردد . بنابراین توصیه میشود در مسیر برگشت سیستم گرمایش یک عدد صافی نصب شود تا دستگاه را از اشغال و لجن محافظت نماید
فشار آب فشار آب سرد ورودی باید دارای حداقل دبی و فشار مورد نیاز متناسب با کارکرد دستگاه را داشته باشد . بنابر این قبل از نصب دستگاه ، فشار آب محل نصب را مورد بررسی قرار دهید.
مقایسه پکیج شوفاژ دیواری با موتور خانه مزیت دستگاه پکیج در مقایسه با موتور خانه 1_به علت وجود مخزن ذخیره آب گرم مصرفی در موتور خانه ، این مخزن در صورت نیاز یا عدم نیاغز مصرف کننده به آب گرم ، گرم شده و ذخیره میشود که از لحاظ مصرف سوخت هزینه زیادی را دربر خواهد داشت ولی در مورد پکیج های دیواری با باز کردن شیر آب گرم ، دستگاه روشن شده و به صورت لحظه ای آب گرم را تأمین می کند که از لحاظ اقتصادی به صرفه است .
2_ عدم اشغال فضا : تمام اجزاء مورد نیاز که در موتورخانه نیز بکار رفته است در غالب یک دستگاه که بر روی دیوار نصب می شود تأمین می شود بنابر این نسبت به موتور خانه فضای خیلی کمی را اشغال می کند . 3_ استقلال در بهره برداری :با تنظیم دلخواه آب گرم بهداشتی و مدار گرمایش استقلال در بهره برداری را در پی دارد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://sarma-garma.com/ مراجعه نمایید.
 

sakbari

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Aug 31, 2021
ارسالی‌ها
37
پسندها
4
امتیازها
8

اعتبار :

سلام من از یه سایتی که که نمایندگی پکیج و شوفاژ بوتان هست خرید کردم خیلی راضی بودم خواستم بگم پکیج و شوفاژ بوتان یا ایران رادیاتور میخواید برید یه سری به این سایت بزنید اگه خوشتان اومد نظرتون رو اعلام کنید
 
بالا پایین