Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

دستبرد دزدان شب‌رو به خانه‌های چراغ خاموش

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار حوادث
Konu Başlığı دستبرد دزدان شب‌رو به خانه‌های چراغ خاموش
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دزدان شبانه راهی شمال تهران می‌شدند وبه خانه‌هایی که چراغشان خاموش بود، دستبرد می‌زدند.
آنها پیش از این به چند شهرستان دیگر سفر كرده و دست به سرقت زده بودند.خرداد‌ماه امسال مردی به كلانتری ۱۶۳ولنجك رفت و خبر از دستبرد دزدان به خانه‌اش داد. وی گفت: برای شب‌نشینی همراه خانواده‌ام به خانه یكی از دوستانم رفته بودیم و وقتی برگشتیم با صحنه عجیبی روبه‌رو شدیم. قفل در خانه تخریب شده و همه وسایل خانه به‌هم‌ریخته بود. در بررسی‌ها مشخص شد كه سكه و طلاهایی كه زیر ویترین جاسازی كرده بودیم به‌سرقت رفته است.با این شكایت تیمی از مأموران تحقیقات خود را در این خصوص شروع كردند. بررسی‌ها حكایت از این داشت كه مجتمع مسكونی مجهز به دوربین مداربسته است. آنجا بود كه مأموران به بازبینی تصاویر آن پرداختند و موفق شدند شماره پلاك خودروی پراید متهمان را كه چند دقیقه قبل‌تر مقابل خانه شاكی پارك كرده بود شناسایی كنند.
  • دستگیری
شماره پلاك متهمان در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت تا اینكه اول تیرماه امسال مأموران در منطقه امامزاده داوود، به یك دستگاه خودروی پراید سفید رنگ مشكوك شدند و به راننده دستور توقف دادند.پس از انجام عملیات تعقیب و گریز راننده مجبور به توقف شد كه كارآگاهان پس از بازرسی ماشین، نیم گرم شیشه به همراه ۲ قبضه سلاح سرد كشف كردند. از سوی دیگر پس از استعلام شماره پلاك خودرو مشخص شد كه مدتی قبل تر، دستور توقیف آن از سوی قاضی پرونده صادر شده است.۲ سرنشین خودرو كسی جز اعضای باند سارقان منزل نبودند كه از مدتی قبل پلیس در جست‌وجوی آنها بود.هرچند دربازجویی‌های نخست خود را بیگناه دانستند اما وقتی تصاویر دوربین مداربسته سرقت از خانه شاكی پیش روی آنها قرار گرفت، ۲ مرد جوان چاره‌ای جز اقرار به سرقت ندیدند.هر دو سابقه‌دار بودند و در بازجویی‌ها اقرار كردند كه از مدتی قبل با ۲ نفر از دوستان دیگرشان باند سرقت از منازل را تشكیل داده‌اند. آنها اقرار كردند كه شبانه راهی مناطق شمال تهران می‌شدند و ۲ نفرشان نقش نگهبان و ۲ نفر دیگر وظیفه ورود به خانه و سرقت اموال را به‌عهده داشتند.اعضای این گروه خانه‌هایی كه چراغ هایشان خاموش بود را انتخاب كرده و پس از اینكه زنگ خانه را می‌زدند و مطمئن می‌شدند كسی داخل آن نیست، از طریق روش توپی زنی و شكستن قفل در وارد خانه می‌شدند.پس از اعتراف این دو متهم و اطلاعاتی كه آنها در اختیار پلیس قرار داده بودند ۲ عضو دیگر این باند دستگیر شدند.این دو متهم سابقه سرقت از مراسم عروسی در پرونده خود را دارند كه وقتی پیش روی قاضی علی وسیله ایرد موسی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت قرار گرفتند علاوه بر اقرار به سرقت‌های سریالی در تهران، مدعی شدند كه پیش از این به شهرستان‌های كرج، ‌همدان، اراك، خرم‌آباد و شهرهای دیگر سفر كرده و با همین شیوه به خانه‌ها دستبرد زده‌اند. آنها انگیزه خود را از سرقت‌های سریالی، اعتیاد به شیشه و تأمین هزینه مواد‌مخدر عنوان كردند.به‌گزارش همشهری، اعضای این باند برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پایگاه اول پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و شاكیان احتمالی می‌توانند برای شكایت به پایگاه اول پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند.
 
بالا پایین