Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پرسشنامه طراحی وب: گردآوری اطلاعات مهم مشتری قبل از شروع

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مفاهیم حرفه ای طراحی سایت
Konu Başlığı پرسشنامه طراحی وب: گردآوری اطلاعات مهم مشتری قبل از شروع
نویسنده موضوع ehsannasr
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ehsannasr

ehsannasr

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Apr 13, 2016
ارسالی‌ها
53
پسندها
7
امتیازها
0

اعتبار :

طراحی و توسعه وب سایت برای یک مشتری پروژه بزرگی است و می تواند تاثیر زیادی بر روی مشتری داشته باشد.
اگر می خواهید یک مشتری را راضی نگهدارید و مشتری برای کارکردن مجدد با شما تشویق شود، بهتر است که قبل از شروع پروسه، اطلاعات بیشتری از مشتری بگیرید. برای جمع اوری اطلاعات بیشتر بهتر است با این چند سوال درباره طراحی وب شروع کنید چون با این سوالات شما قادرید گام ها و هدف پروژه را تعیین کنید.
ساده ومختصر! پرسشنامه طراحی وب سایت کمک می کند تا روی پروژه تمرکز کنید و تحویل پروژه با کیفیت بالا و موفق را آسان تر می کند.
در پرسشنامه طراحی وب این ۷ سوال را قبل از شروع طراحی از مشتری خود بپرسید:
۱- کسب و کار شما چیست و چه طور با رقبای خود روبه رو می شوید؟
قبل از اینکه درباره طراحی وب سایت خود فکر کنید، باید نیاز‌های مشتری خود را در نظر بگیرید. شاید شما قبل از اینکه مشتری خودتان را ببینید تحقیقاتی انجام داده باشید اما همیشه توصیف مشتری در مورد کار و رقبای خودش بهتر است و بیشتر آگاهتان می کند. از مشتری خود بخواهید ویژگی های منحصر به فرد بودن در بازار کسب و کار را توصیف کند . این می تواند از مزایای مربوط به محصول نسبت به ویژگی های سازمانی می باشد. برای مثال:
محصول برتر یا سرویس
مزیت فناوری
کمترین قیمت گذاری / بیشترین ارزش
صنعت / مخاطبان / جغرافیایی تخصصی
منحصر به فرد / فرآیند کارآمد ترین و یا مدل کسب و کار
تخصص خبرگی یا دانش
سطح قابل توجهی از لحاظ خدمات مشتریان
اگر مشتری شما در توصیف منحصر به فرد بودن با مشکل مواجه شده است برای کمک به آن چند سوال بپرسید، آیا آنها بهترین در ارائه یک محصول و یا خدمات خاصی هستند؟ آیا چیز با ارزش و فوق العاده ای که کسب و کار شما را از رقیب شما متمایز کند وجود دارد؟ پرسیدن این سوال ها به شما کمک می کند تا بفهمید مشتری کار خودش را چگونه می بیند و موقعیت کار آنها چگونه است و امکان تجسم طراحی و محتوای وب سایت را برای مطابقت دادن با خواسته هایش به شما می دهد. علاوه بر این بسیار جالب است که قبل از جلسه رقبا را تجزیه و تحلیل کنید، یا از مشتری خود بپرسید میتواند برای کمک به شما یک مرجع ارائه دهد تا راهنمایی شوید.

۲- چگونه هویت برند خود را توصیف می کنید؟
یکی از مهم ترین جنبه های طراحی یک وب سایت برای مشتری نمایش بر اساس برند است. با این حال، یک سوال خیلی خوب برای انجام این کار این است که از خود مشتری بخواهید برند خود را توصیف کند. به احتمال زیاد مشتری شما درک خیلی خوبی از برند خود دارد، در عین حال ممکن است فهمیدن بیان مشتری برای شما سخت باشد. در عوض، از مشتری بخواهید تصورش را در مورد بازدیدکنندگان سایت بیان کند.
قبل از شروع به طراحی یک وب سایت،از مشتری خود بخواهید تصورش را در مورد بازدیدکنندگان سایت بیان کند.
پاسخ آنها به این سوال به شما کمک می کند تا هویت برند شان را بسازید یا آماده و بیان کنید.علاوه بر اینکه از مشتری می خواهید به این سوال پاسخ دهد ممکن است بخواهید دیدگاهش را در هر مورد دیگری که از جنس برند خود است و در حال حاضر استفاده می کند و دوست دارد را بیان کند، مثلا کارت تجاری و سربرگ یا روزنامه ها و مجلات، به درک بهتر از برند کمک می کند.

۳- چه کسی هدف و یا مخاطب تجاری شما است؟
از مشتری بخواهید هدف مشتری خود یا نوع شخصی که آنها امیدوارند بازدیدکننده وب سایتشان باشد را توصیف کند. اگر مشتری شما در مورد مخاطبان هدف خود مطمئن نیست، شما می توانید با پرسیدن چند سوال به آنها کمک کنید:
چه کاری برای محصول یا قرارداد خدماتى نیاز است؟
چه نوع از مردم(سن و جنس و صنعت) ممکن است به آنها نیاز داشته باشند؟
شرح دادن ویژگی های خاص(مثلا سابقه کار،اولویت شخصی،اهداف)که مردم به آن نیاز دارند؟
جمع اوری این نوع داده ها اساسا یک شخصیت یا مدل از فرد ایده آل شما که می خواهید برای سایتتان جذب کنید را ایجاد می کند. شخصیت به یک حرف فوق العاده مرسوم ، نه تنها در صنعت بازاریابی بلکه در فضای آژانس های دیجیتال تبدیل شده است. تصور کلی میتواند در ایجاد محتوای هدفمند بسیار مفید باشد. ساختن یک شخصیت بسیار ویژه با سوالات فوق به طراحی سایت دلخواه منحصر به فرد در ذهن کمک می کند. طراحی شخصیت محور احتمال رسیدن به هدف مشتری شما برای سایت را افزایش می دهد و میتوان آن را به رهبری و یا حتی آگاهی برند تبدیل کرد.

۴- هدف شما برای طراحی سایت جدید چیست و چگونه موفقیت خود را می سنجید؟
هر وب سایتی به یک هدف نیاز دارد. اگرچه ممکن است مشتری شما آنچه باید از هدفش را معلوم نکند. این کار شما کمک به مشتری برای محدود کردن اهداف خاص آنها برای وب سایت است و برای کمک به آنها مشخص کنید چگونه موفقیت آنها را اندازه گیری می کنید.
هدف مشتری خود را با پرسیدن این که چه چیزی میخواهد مشتری هایش در سایتش ببینند مشخص کنید.
برخی از اهداف برای نمونه عبارت اند از: شناخته شده بودن برند،آموزش مخاطبان هدف خود،جمع اوری پیشرفت ها،فروش و یا سرویس خوب آنها،تشویق در سایت و یا ارتباطات رسانه های اجتماعی. البته،بسیاری از وب سایت ها بیش از یک هدف دارند، اما هدف های آنها بر حسب مهم بودن برای متمرکز شدن و طراحی موفق اولویت بندی شده است(وبه تهیه لیستی از ویژگی های مختلف که به آن نیاز دارند کمک می کند ) علاوه بر این،همان طور که اهداف مشتریانتان را گسترش می دهید، فراموش نکنید که آنها را بعد از اینکه راه اندازی شد باید بسنجید.

۵- مهمترین کاری که وب سایت شما باید انجام دهد چیست؟
چهار سوال اول این لیست اساس ساخت وب سایت هستند و وب سایت مشتری را نقد می کنند. آنها هویت و احساسات وعمق وب سایت شما را برای طراحی جمع آوری می کنند. پس از گرداوری اطلاعات بالا باید بر روی جزییات توابع وب سایت تمرکز کنید. از پاسخ به سوالات قبلی شما به راحتی باید لیستی از ویژگی های بالقوه کشف کنید.
تا زمانی که درک قوی از برند و هدف های مشتری خود پیدا نکردید عملکرد وب سایت مورد بحث نیست.
هرچند با این سوالات، شما می توانید یک لیست بلند از ویژگی ها و قابلیت های “می خواهد” ایجاد کنید و سپس آنها را اولویت بندی کنید. برای توسعه این لیست و کمک به اولویت بندی مشتری که کدام ویژگی مهمتر از آنها است ، دیدن نمونه سایت های دیگر در صنعت از جمله رقبای خود ممکن است کمک کند و ویژگی ای داشته باشد که مشتری اشاره کند دوست دارد یا دوست ندارد. مطمئن شوید که خودشان فهمیدنه اند کدام مشخصه ساده محسوب میشود و چه درخواستی بیشتر از نظر مالی و زمانی سرمایه گذاری می شود. هنگامی که آنها با طرح نهایی پیشنهادی خود آمدند،ممکن است شما بخواهید لیست کامل ویژگی ها را در ذهن حفظ کنید، توجه داشته باشید که ممکن است بعدا امکاناتی اضافه شود و منجر به افزایش هزینه ها شود.

۶- پس از آنکه سایت در معرض نمایش قرار گرفت چه برنامه ای برای مدیریت وب سایت دارید؟
انتخاب کردن پلت فرم اصولی برای وب سایت بستگی به کاربردهای قبلا تعیین شده دارد. به عنوان مثال،نیاز به به روز رسانی منظم محتوا و خواستن چندین مدیر برای سیستم مدیریت محتوا(CMS) هنگامی که دراستراتژی تجارت الکترونیک نیاز به نوعی سبد خرید است.
آژانس شما می داند که چگونه توابع سایت را برای بهترین پلت فرم تطبیق دهد، بدون شک،قابلیت های مشتری همانند نیت شما برای مدیریت پس از راه اندازی سایت مهم در نظر گرفته می شود. یک مشتری که هیچ علاقه و یا نیازی به مدیریت وب سایت ندارد ممکن است نیاز به ارائه یک پیشنهاد پس از راه اندازی داشته باشد که چگونه آژانس شما می خواهد به روز رسانی های بعدی سایت را ارائه دهد.
از طرف دیگر، یک مشتری که یا نیاز دارد یا برخی از کنترل های وب سایت خود را پس از راه اندازی برای ساخت وب سایتش می خواهد، نیاز به گردش بین گزینه های مختلف و روش سازگاری تنظیمات نسبت به مدیریت قابلیت ها خواهد داشت . اگر CMS یکی از گزینه های شما است،شما میتوانید از مقاله CMS مناسب پکیج هاستینگ شما چیست در انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا برای کمک به توضیح تفاوت بین محبوب ترین گزینه استفاده کنید همچنین شما میتوانید برای کشف بهتر یک CMS که متناسب مشتری است از مقاله سوالاتی در ارتباط با انتخاب سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید .شما ممکن است به سازماندهی یک بخش آموزشی فکر کنید تا کاربر شما اطمینان پیدا کند که قادر است پس از راه اندازی سایت مدیریت و به روز رسانی کند.

۷- آیا شما یک ثبت کننده هستید ویا میزبانی وب سایت خود را انتخاب کردید؟ اگر نه ،شما به دنبال چگونه میزبان وبی هستید؟
هرگز جزئیات back-end وب سایت را خیلی زود مطرح نکنید، آژانس شما ممکن است یک میزبان وب و ثبت دامین را ترجیح دهد، و این به پیدا کردن میزبانی وب با توجه به اولویت های مشتری(به عنوان مثال نحوه پشتیبانی شرکت هاستینگ،رشد،ثبات ویا هزینه) کمک می کند.
اگر یک وب سایتی پیچیده است و یا ترافیک ترافیک زیادی دارد، انتخاب و خرید هاست با پشتیبانی عالی رمز موفقیت شما است. تعداد زیادی میزبان برای انتخاب وجود دارند، اما یک فکر خوب برای سنجیدن سطح پشتیبانی و قابلیت اطمینان مهم است. از مشتری سوال کنید ترافیک سایت برای آنها چقدر مهم است و چه نوع زیر ساختی برای back-end برای پشتیبانی از ویژگی ها نیاز خواهد داشت. اگر وب سایتشان نیاز به سطح بالایی از پشتیبانی دارد و یا ثبات به دلیل بار ترافیکی و یا پیچیده بودن نیاز دارد( مانند تعداد زیادی دیتابیس و load balancer و سرور )،مهم است که به دقت میزبان وب را بسنجید و بهتر ان است که از سرور مجازی استفاده نمایید.
پرسشنامه طراحی وب باعث میشود تا انتظار مشتری از وب سایت مشخص شود و پرژه در مسیر صحیح هدایت شود و پرژه درستی تهیه شود. و برای توسعه وب سایت این پرسشنامه نیاز است. گرفتن این اطلاعات از مشتری در نهایت هم باعث رضایت مشتری و هم باعث خوشحالی شما خواهد شد.

منبع: وبلاگ پویاسازان
 
بالا پایین