Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چگونه با تور ارزان مشهد سفر کنیم؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بایگانی
Konu Başlığı چگونه با تور ارزان مشهد سفر کنیم؟
نویسنده موضوع cafegardesh
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan finetcoups

cafegardesh

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 8, 2017
ارسالی‌ها
35
پسندها
1
امتیازها
0

اعتبار :

چگونه با تور ارزان مشهد سفر کنیم؟
مشهد که پایتخت مذهبی ایران است، همیشه مورد توجه زائرین بوده و در سال‌های اخیر هم امکانات تفریحی و مراکز تجاری مشهد رو به فزونی گذاشته و همین امر به جنبهٔ سیاحتی این شهر نیز افزوده است. باوجود بسیار بودن دیدنی‌های مشهد و مسافران آن، پیدا کردن تور ارزان مشهد کار سختی نیست.
اگر فکر می‌کنید تور زمینی مشهد ارزان‌تر از تور هوایی مشهد است، بهتر است این را هم در نظر داشته باشید که این تفاوت قیمت‌ چندان زیاد نیست و گاهی با اندکی هزینهٔ بیشتر می‌توانید یک تور ارزان هوایی برای مشهد پیدا کنید و به راحتی سفر خود را انجام دهید.
پس تور ارزان مشهد هم به‌صورت هوایی و هم به‌صورت زمینی دست‌یافتنی است. شکی نیست که تور زمینی ارزان‌تر است اما سختی‌های خود را هم دارد. مثلاً مسیر پنجاه‌دقیقه‌ای پرواز تا فرودگاه مشهد را تا چهارده ساعت طولانی‌تر می‌شود و همهٔ این‌ها به خاطر چیزی حدود ۱۰۰ هزار تومان است. امکانات دیگر این دو نوع تور هم تفاوتی باهم ندارند و همه به هر نوع هتلی منتهی می‌شوند. البته با تور هوایی ممکن است سر از هتل پنج ستاره دربیاورید اما این موضوع در مورد تورهای زمینی بعیدتر به نظر می‌رسد. البته هنگام انتخاب تور همهٔ این انتخاب‌ها در دست شماست و این شمایید که انتخاب می‌کنید با چه وسیله‌ای و به چه هتلی بروید.
کافه گردش هم تورهای زمینی مشهد دارد هم تورهای هوایی. با رفتن به صفحهٔ تور مشهد کافه گردش به‌راحتی می‌توانید قیمت‌های این دو نوع تور را خودتان مقایسه کنید و بهترین را انتخاب کنید.
کافه گردش
 

finetcoups

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 31, 2016
ارسالی‌ها
9
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
finetco.ir

اعتبار :

[h=1] نگاهی به جاذبه‌های گردشگری مشهد
[/h]شهر بزرگ و زیبای مشهد به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) سالانه گردشگران بیشماری را به سمت خود می کشاند. این شهر زیارتی، تقریبا در همه روزهای سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است. اما علاوه بر زیارت، برای سیاحت نیز مکان های متعددی در داخل شهر و اطراف خود دارد که برخی از آنها را به شما معرفی کرده ایم.

حرم امام رضا (ع)


حرم علی بن موسی الرضا، که با نام مرسوم حرم امام رضا (ع) شناخته می‌شود، دربرگیرنده آرامگاه هشتمین امام شیعیان در شهر مشهد، ایران است. این مجموعه در سال ۱۳۹۲ خورشیدی ۷۰ هکتار مساحت داشته و دارای ۲۶ رواق (بنای سرپوشیده) و ۹ صحن (فضای باز) و ۶ مدخل ورودی به نام بست است.




علی بن موسی الرضا در ۱۱ ذیقعده سال ۱۴۸ قمری در مدینه متولد شد و در سن ۵۵ سالگی به دست مامون عباسی کشته شد. در ادب فارسی روضه به معنی باغ و گلستان و گلزار است و محل مضجع و در برگیرنده پیکر علی بن موسی‌الرضا را روضه منوره می‌خوانند. این مکان شامل فضایی مربع شکل که مساحت آن ۱۸۹٫۰۳ متر مربع بوده که از این فضا ۱۷٫۱۵ متر مربع آن مساحت ضریح می‌باشد. روضه منوره از طریق چهار صفه بزرگ در چهار جانب به داخل و خارج حرم مرتبط می‌شود.




سد کارده




این سد در فاصله 40 کیلومتری شمال مشهد و از کیلومتر 16 جاده کلات به سمت چپ منشعب می‌گردد. سد از نوع بتنی دو قوسی متقارن مخزن و متشکل از 15 بلوک 10 متری با ارتفاع 67 متر از پی و حجم 32 هزار مترمکعب بتن‌ریزی می‌باشد. حجم آب آن معادل 36 میلیون مترمکعب می‌باشد. رودخانه کارده با آب دائمی و مناظر زیبای کوهستانی و مجموعه تفریحی دنیای آبی در ساحل سد، یکی از بهترین تفریحگاه‌های خوش آب و هوای مشهد می‌باشد.


غار کارده


روستاي «کارده» در فاصلة 48 کيلومتري شمال مشهد واقع گرديده و غار کارده در 3 کيلومتري آن قرار دارد. در محل مذكور كه موسوم به دره آل است دو غار در دو سمت دره قرار دارند.


غار شرقي موسوم به غار اسكلت و غار غربي موسوم به غار كارده است. دهانة غار به صورت يک شکاف سنگي است که عرض تقريبي آن 1 تا 3 متر و طول آن حدود 100 متر مي‌باشد.




اين غار کاملاً خشک است و پرتگاه‌ةايي خطرناک دارد. کوهنوردان، اسکلت‌هايي از انسان مربوط به زمان‌هاي قديم را در درون اين غار مشاهده کرده‌اند.


از مشخصه های این غار تعداد زیاد راه های فرعی است که هر راه فرعی خود به ۲ تا ۵ شاخه فرعی دیگر منتهی می شود. همچنین اغلب راه های فرعی و اصلی دارای یک ارتفاع هستند و گاها راه اصلی ارتفاع و ورودی کوچکتری از راه های فرعی اطراف دارد٬ لذا باتوجه به عدم وجود نشانه گذاری در داخل غار احتمال گم کردن مسیر اصلی وجود دارد.


روستای مج


این روستا در دامنه کوههای بلند واقع و از اطراف به روستاهای مغان، ازغد، مایانات و طرقبه و از سوی دیگر به روستای تجر، سربرج و سد طرق منتهی می شود و در دیگر سو به روستاهای پیوه ژن، زشک و روستای دیزباد راه می یابد.




جاده اصلی روستا از طرف سیدی مشهد به مسافت ۲۸ کیلومتر در منطقه کوهستانی و روستای شلگرد عبور می کند که در فصل بهار پذیرای جشنواره گل های وحشی، شقایق ها و انواع گیاهان دارویی است و انبوه مشتاقان طبیعت را به سوی خود می کشاند. روستای مج در منطقه ای کوهستانی واقع شده و تپه ماهور و دره های زیادی که در دامنه این تپه آثار بجا مانده تاریخی روستا بیانگر سکونت مردمان در سالیان دور می باشد. و همچنین گورستانی قدیمی در منطقه وجود دارد که حکایت از زندگی مردمانی قبل از اسلام و بعد از آن می کند.


روستای دهسرخ


روستای دهسرخ در کیلومتر 45 جاده مشهد- نیشابور در 17كیلومتری شهر ملك آباد در مسير عبور امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام از نيشابور به سمت توس واقع شده است.این روستا بیش از2هزار سال قدمت تاریخی دارد و هم اکنون جمعیتی نزدیک به هزار نفر دارد. این روستا متبرك به قدوم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام است.ابوالصلت روایت كرده: كه چون امام رضا علیه السلام به دهسرخ رسیدند در زمانی كه به نزد مأمون می رفت گفتند: یابن رسول الله ظهر شده است نماز نمی كنید پس فرو آمد و آب طلبید گفتند آب همراه نداریم پس به دست مبارك خود زمین را كاوید آنقدر آب جوشید كه آنحضرت و هر كه با آن حضرت بود وضو ساختند و اثرش تا امروز باقی است.اکنون مؤمنان و شیفتگان حضرت از این آب به عنوان تبرك و شفا استفاده می كنند و باعث شفای بیماران زیادی شده است.و آن چشمه نام زمزم رضوی را تاج افتخار خود نهاده است.




در نزدیك آن چشمه محلی به نام مصلای امام وجود دارد كه محل نماز گذاردن امام رضا علیه السلام و یارانشان بوده است. (لازم به ذکر است این مصلا نزدیک یک متر بالاتر از سطح زمین واقع شده است که مردم منطقه این پدیده را معجزه ای می دانند که که این محل متمایز از زمینهای اطراف مصلاست)


در فاصله سیصد متری چشمه و مصلای امام رضا علیه السلام مرقد مطهرامامزاده سید عبد العزیز که از نوادگان سید الساجدین امام العارفین حضرت علی ابن حسین علیه السلام است؛ واقع شده است که اخیرا باز سازی شده و زائران زیادی را به خود جذب کرده است. این بقعه مطهر در بلندای روستا واقع شده است که چشم انداز بسیار زیبای به طبیعت دارد.





 
بالا پایین