Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

انتخاب مدرسه

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بایگانی
Konu Başlığı انتخاب مدرسه
نویسنده موضوع hamidweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan hamidweb

hamidweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Mar 4, 2017
ارسالی‌ها
58
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

چه معیارهایی برای انتخاب مدرسه مهم هستند؟

کادر مجرب و دلسوز

اصلی ترین معیار برای انتخاب مدرسه معلمان و کادر اجرایی دلسوز می باشد. چرا که شغلشان را از ته دل و مسئولیت پذیری پذیرفته اند و به آن فقط به عنوان یک شغل یا حرفه نگاه نمی کنند. در مدارس دولتی کم توجهی و ارج ننهادن به زحمتی که معلمان می کشند سبب بی انگیزگی آن ها در امر آموزش می گردد. البته در همین مدارس دولتی نیز معدود معلمانی هستند که بر عهد خود پایدار می‌مانند اما جوّ غالب مدرسه این گونه نمی باشد.

داشتن رویکرد تربیتی مناسب

لازمه ی شغل معلمی داشتن معلومات و فنون تدریس در کنار عشق و علاقه به این شغل می باشد. هیچ کس به صرف اینکه به تدریس علاقه دارد معلم موفقی نمی شود. عشق و دانش در آموزش و پرورش لازم و ملزوم یکدیگرند. مدارس چهارچوب مشخصی در پیشبرد اهداف آموزشی خود دارند به این ترتیب از سردرگمی ها و هرج و مرج جلوگیری می شود. بعد از کادر دلسوز دومین چیزی که در انتخاب مدرسه باید به آن توجه شود همخوانی اعتقادات و فرهنگ خانواده ها با مدارس می باشد.

مدارس پادگانی

برخی مدارس در امر آموزش یک رویکرد سفت و سخت و انضباط پادگانی در پیش گرفته اند. این مدارس مجهز به دوربین مدار بسته هستند و تمامی اعمال دانش آموزان در مدرسه ثبت شده و به خانواده گزارش داده می شود. سخت گیری این گونه مدارس تا حدی است که اگر متوجه شوند خانواده ای در منزل ماهواره دارد به سرعت فرزندشان را از مدرسه اخراج خواهند کرد. مدارس مشهوری مانند نیکان، علوی و صلحا در تهران از این قبیل هستند. این روش گرچه دارای اشکالات فراوانی است ولی طرفداران خاص خود را نیز دارد.

مدارس شناختی

در مدارس شناختی کادر مدرسه و مربی در فرآِیند یادگیری کمترین دخالت را دارند به این ترتیب که کودک را در موقعیتی قرار می دهند که خودش با تجربه کردن بیاموزد. این مدارس شاید ساده و جذاب به نظر برسند ولی اداره کردن آن ها به دانش و صبر بالایی نیاز دارد. مدارس مفید و بادبادک در تهران از این قبیل مدارس هستند.

نزدیک بودن به محل سکونت

یکی دیگر از شاخص های مهم در انتخاب مدرسه نزدیک بودن به محل سکونت می باشد آن هم به دو دلیل: 1- کوتاهی زمان تردد که دانش آموز خسته نشود 2- وجود همکلاسی ها در نزدیکی محل سکونت که اگر دانش آموز غیبت داشت یا قرار بر انجام کارگروهی شد بتواند به منزل همکلاسی اش برود.

فعالیت‌های فوق برنامه

وجود فعالیت های فوق برنامه در مدارس برای رشد و بارور ساختن استعدادها و خلاقیت‌های کودک بسیار مثمر ثمر و مؤثر خواهد بود. متاسفانه در مدارس دولتی کمتر به فعالیت های فوق برنامه پرداخته می شود و چه بسا استعدادهایی که در این مدارس نهفته خواهند ماند.

ساعت کاری مدرسه و شغل مادر

مسئله مهم دیگر در انتخاب مدرسه هماهنگی ساعت کاری مادران شاغل با ساعت تعطیلی مدرسه می باشد. اغلب مدارس دولتی بین ساعت ۱۲ تا ۱۳ تعطیل می‌شوند که برای مادران شاغل زمان مناسبی نیست. مدارس غیرانتفاعی به دلیل اینکه ساعت تعطیلی آن ها حدودا ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰ است راحت تر با زمان بازگشت مادران هماهنگ می شوند.
*سعی کنید انتخاب مدرسه فرزندتان به درستی انجام گیرد زیرا محیط آموزشی با تربیت کودک و دانش آموز رابطه مستقیمی دارد.انتخاب مدرسه
 
بالا پایین