Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

لامبورگینی برای دست یافتن به علوم جدید با مهندسان پزشکی همکاری می کند

  • نویسنده موضوع xixer
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار جهان خودرو
Konu Başlığı لامبورگینی برای دست یافتن به علوم جدید با مهندسان پزشکی همکاری می کند
نویسنده موضوع xixer
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan xixer

xixer

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2017
ارسالی‌ها
26
پسندها
2
امتیازها
0

اعتبار :

فیبر کربن یک ماده ی بسیار مفید برای کاهش وزن و متقابل آن بالا بردن استحکام ساختاری درخودرو های اسپرت امروزی، مثل خودرو های لامبورگینی است. سودمندی فیبر کربن به همین جا محدود نمی شود و علاوه بر این حتی توانسته ارزش های خود را در ساخت ایمپلنت های پروتزی و دیگر وسایل پزشکی که نیاز به وزن کم و استحکام بالا دارند، نشان دهد.
با اینکه مدت زیادیست که فیبر کربن در صنعت پزشکی حضور دارد، بخش های تحقیقاتی در این زمینه و شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، به اندازه ی تولید کنندگان خودرو های سوپر اسپرت در مورد استفاده از فیبر کربن تجربه و تبهر ندارند.شرکت های خودروسازی مثل لامبورگینی، سالهاست که خودشان فیبر کربن را قالب ریزی، فشرده، خم و کشیده می کنند و تجربه ی کار با آن را دارند. بر همین اساس، شرکت لامبورگینی اعلام کرده است که یک همکاری جدید با موسسه ی تحقیقاتی هوستون متدیست “Houston Methodist” را آغاز کرده و قرار است که تجربیات خود در مورد فیبر کربن را در اختیار این موسسه قرار دهد.این همکاری لامبورگینی و هوستون متدیست، مشارکت در یک پروژه ی تحقیقاتیست که تمرکزش بر روی “مطالعه ی زیست سازگاری بر روی مواد کامپوزیت برای استفاده از آنها بصورت عمده در ساخت پروتز، و البته تمام وسایل و دستگاه های زیر جلدی” است. مهندسان فیبر کربن لامبورگینی تحقیقات و تجربیات خود را در اختیار این موسسه قرار خواهند داد تا بتوانند با همکاری یکدیگر به مواد جدیدی که سبک تر باشند و توسط بدن انسان بهتر تحمل شوند و مقاومتشان در طول زمان بیشتر از موادی باشد که در حال حاضر استفاده می شوند، دست یابند.دکتر “مائورو فراری” مدیر عامل موسسه ی هوستون متدیست، در حال حاضر در حال تحقیق بر روی فناوری نانو و مهندسیه زیستیست و در مورد استفاده از کامپوزیت فیبر کربن در ساخت تجهیزات پزشکی، از تجربیات شرکت لامبورگینی استفاده خواهد کرد.
به گفته ی لامبورگینی، در حال حاضر این کمپانی بجز مشارکت با هوستون متدیست، با واحد پزشکی حرفه ای بیمارستان دانشگاه بولونیا، بخش جراحی مغز و اعصاب IRCCS موسسه ی مغز و اعصاب بولونیا، موسسه ی علوم اعصاب CNR و موسسه ی ارتوپدی بولونیا هم در حال همکاریست. پس بزودی باید منتظر شنیدن نام لامبورگینی در عرصه ی پزشکی هم باشیم!
منبع : مجله ماشین
 
بالا پایین