Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

دانلود چگونه از کیت تست اعتیاد استفاده کنم؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پزشکی عمومی
Konu Başlığı چگونه از کیت تست اعتیاد استفاده کنم؟
نویسنده موضوع hamyar
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan hamyar

hamyar

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 24, 2021
ارسالی‌ها
15
پسندها
1
امتیازها
1

اعتبار :

با استفاده از کیت تست اعتیاد داروهای تجویزی و یا غیرقانونی در ادرار فرد نشان داده می شوند. این کیت ها در واقع مصرف داروهایی از جمله ماری‌جوانا، کوکائین، تریاک، شیشه، فن‌سیکلیدین (PCP)، بنزودیازپین، باربیتورات، متادون، داروی ضدافسردگی سه حلقه‌ای، اکستازی و اکسی‌کدون را در فرد تشخیص می دهند.
آزمایش اعتیاد در دو مرحله انجام می شود. اولین مرحله تست سریعی است که در خانه و با استفاده از کیت های تست اعتیاد انجام می شود. اگر نتیجه آزمایش نشان دهد که فرد دارویی مصرف کرده، در مرحله دوم نمونه‌ای را برای آزمایش‌های ثانویه به آزمایشگاه می فرستند.
How-to-do-a-triple-drug-test.jpg

روش استفاده از کیت تست اعتیاد​

داخل این تست ها معمولا یک محفظه لیوانی برای جمع‌آوری نمونه ادرار، یک کیت تست دارو (که ممکن است به صورت کارت، نوار یا کاست باشد) و یک برگه یا دفترچه دستورعمل قرار می دهند. شخصی که تست را انجام می دهد باید قبل از جمع‌آوری نمونه ادرار حتما دستورالعمل داخل جعبه که طریقه استفاده از کیت اعتیاد را نوشته، بخواند، زیرا نباید بین زمان جمع‌آوری ادرار و زمان انجام تست فاصله زیادی بیفتد و میزان آن معمولا داخل دستورالعمل نوشته شده است.
طبق دستورالعمل، برای انجام تست باید ادرار فرد را داخل محفظه نمونه‌گیری جمع‌آوری کنید. اگر تست در وهله اول حضور یک یا چند ماده مخدر را نشان دهد، باید در مرحله بعدی نمونه را به آزمایشگاه بفرستید تا با انجام تست‌های شیمیایی، نتیجه نهایی را به شما نشان دهند.

آزمایش اعتیاد چقدر دقیق است؟​

بخش اول تست که در خانه و با استفاده از کیت تست اعتیاد انجام می شود، نسبت به داروهای موجود در ادرار به نسبت حساس است. پس اگر دارویی را در ادرار مشاهده کند، نتیجه تست به صورت اولیه (پیش‌فرض) مثبت می شود. وقتی تست اولیه نتیجه مثبت را نشان دهد، باید نمونه ادرار را برای تست ثانویه به آزمایشگاه ببرید تا از دقت آن مطمئن شوید.
مرحله دوم آزمایش از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بعضی از غذاها، مکمل‌های غذایی، نوشیدنی ها یا داروها می توانند بر نتیجه تست اولیه تاثیر بگذارند و نتیجه غلط را نشان دهند. تست‌های آزمایشگاهی برای تایید مصرف مواد مخدر منبع موثق‌تری به حساب می آیند.
دقت این آزمایش ها تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • نحوه انجام تست
  • نحوه ذخیره تست یا ادرار
  • اینکه فرد قبل از انجام آزمایش چه غذاهایی خورده یا نوشیده است.
  • داروهای تجویزی یا بدون نسخه‌ای که فرد قبل از تست مصرف کرده است.

چه عواملی باعث مثبت شدن کاذب نتیجه آزمایش می شود؟​

بر اساس تحقیقات انجام شده در برخی از مواقع ممکن است فرد مواد مخدر مصرف نکرده باشد اما به دلیل خوردن بعضی از مواد قرص های مسکن یا مواد غذایی نتایج آزمایش آن ها مثبت شود. این موارد عبارتند از:
✔ خوردن دانه های خشخاش، که می تواند به عنوان مصرف تریاک در یک آزمایش مواد مخدر ظاهر شود
✔ استفاده از سایر داروها مانند داروهای سرماخوردگی
✔ نوشیدن مقدار زیادی قهوه یا سودا کافئین دار که به نظر می رسد آمفتامین هستند
✔ قرار گرفتن در دود مواد مخدر، مانند قرار گرفتن در معرض دود ماری جوانا

سایت منبع: تجهیزات پزشکی فانی استور
 
بالا پایین