Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چگونه به قصه های کودکانه جدید برای کودکان دسترسی داشته باشیم؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı داستان و حکایت
Konu Başlığı چگونه به قصه های کودکانه جدید برای کودکان دسترسی داشته باشیم؟
نویسنده موضوع niniweb
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan niniweb

niniweb

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 3, 2021
ارسالی‌ها
74
پسندها
3
امتیازها
8

اعتبار :

سیری ناپذیری کودکان نسبت به قصه صوتی کودکانه​

یکی از راه هایی یادگیری کلمات جدید توسط کودکان، مطالعه کتاب داستان کودکانه و گوش دادن به قصه صوتی کودکانه است. کودکان کم سن و سال عاشق شنیدن داستان های مورد علاقه خود هستند که به آنها در یادگیری کلمات جدید کمک می کنند.

برای بسیاری از والدین این سوال پیش می آید که آیا خواندن همان داستان ها و یا گوش دادن به قصه صوتی کودکانه می تواند به کودکان پیش دبستانی کمک کند تا کلمات جدید را یاد بگیرند. تحقیقاتی در مورد اینکه آیا بهتر است قصه صوتی کودکانه مشابه را بارها و بارها گوش داده شود یا از چندین قصه صوتی کودکانه مختلف برای کودکان خود پخش کرد، صورت گرفته است. نتایج تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد بچه های پیش دبستانی از گوش دادن مکرر به قصه صوتی کودکانه مشابه و یکسان کلمات بیشتری یاد می گیرند. این تحقیقات حاکی از این است که زمانی که کودکان یک قصه صوتی کودکانه را قبلا شنیده باشند و و از روند داستان و اتفاقاتی که قرار است رخ دهند مطلع باشند، یادگیری کلمات جدید از آن قصه صوتی کودکانه را آسان ‌تر می کند.

چه چیزی به یادگیری از قصه صوتی کودکانه کمک می کند؟

کودکان از قصه صوتی کودکانه هایی با موضوعاتی که به راحتی قابل درک و ارتباط هستند، بهتر یاد می‌گیرند. دقیقا همانند وقتی که از کتاب های دارای عکس نسبت به کتاب های متنی و بدون عکس، بهتر یاد می گیرند. ما می دانیم که اشاره به چیزهای موجود در داستان های کودکانه به بچه ها کمک می کند تا کلمات را از قصه صوتی کودکانه یاد بگیرند. ارائه تعاریف از کلمات جدید نیز مفید است، و همچنین سوال پرسیدن از کودکان در مورد موارد ذکر شده در داستان نیز مفید است. هرچه تعداد دفعاتی که کودک کلمات جدید را بشنوند شانس بیشتری برای یادگیری آنها دارند، بنابراین تکرار کلمات در قصه صوتی کودکانه واقعا مفید است.

اکثر کودکان عاشق شنیدن قصه صوتی کودکانه با موضوعات مشابه و یکسان هستند، بنابراین ممکن است این تصور پیش آید که آیا این قبیل قصه صوتی کودکانه برای یادگیری کلمات مفید است یا خیر. خوشبختانه، خلاقیت در استفاده از کلمات مناسب و همچنین مزیت تکرار یک کلمه، گوش دادن مکرر به یک قصه صوتی کودکانه را به کاری مفید تبدیل کرده است.

تاثیر قصه صوتی کودکانه بر مهارت شنیداری

تقویت و فعال کردن مهارت گوش دادن، یکی از بزرگترین تاثیرات گوش دادن به قصه صوتی کودکانه می باشد. همه ما اهمیت ارتباط موثر را می دانیم. اما، برای تسلط بر آن از همان ابتدا، ابتدا باید شنونده مؤثری بود. در این راستا، قصه صوتی کودکانه در تمرین صبر و شکیبایی و ارتقای مهارت‌ های گوش دادن فعال به کودکان کمک می‌کند، که باعث تقویت بیشتر مهارت‌ های یادگیری، اجتماعی و آموزشی در کودکان می‌شود. کودکان از طریق گوش دادن به قصه صوتی کودکانه یاد می گیرند که در وهله ی اول شنونده های خوبی باشند. شنونده خوب بودن به کودکان کمک می کند تا به خوبی درباره دیگران آگاهی پیدا کرده و با آنها همدلی کند.
 
بالا پایین