Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

علت پایین آمدن سرعت فلش مموری چیست ؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گوشی های موبایل
Konu Başlığı علت پایین آمدن سرعت فلش مموری چیست ؟
نویسنده موضوع sara5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sara5280

sara5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 27, 2021
ارسالی‌ها
57
پسندها
4
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
تخصص
sa

اعتبار :

عوامل متعددی می تواند موجب کم شدن سرعت فلش مموری شود. برای مثال می توان به این نکته اشاره کرد که اگر فایل های شما نامرتب و پراکنده باشند سرعت انتقال آن ها کاهش پیدا می کند و در مقابل فایل و پوشه های فشرده و زیپ راحت تر و سریع تر کپی می شوند.

از طرفی گفتنی است که فلش ها بر دو نوعند COB و NAND. فلش های COB به صورت ON Board بوده و در آن ها تمامی فعالیت ها توسط یک چیپ انجام می شود اما در نوع NAND ، آی سی ها به صورت مجزا روی بورد نصب شده و آی سی های حافظه و برد هر کدام وظایف مربوط به خود را انجام می دهند. به همین دلیل است که مدل NAND از سرعت بالاتری برخوردار می باشد.

نوع پورت فلش هم یکی از نکات مهمی است که در سرعت انتقال اطلاعات بسیار تاثیرگذار است. فلش های مجهز به پورت USB3 سرعت به مراتب بیشتری نسبت به USB2 دارند البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که در صورت استفاده از پورت های USB3 باید درایور آن را نیز بر روی سیستم خود نصب کنید در غیر این صورت سرعت انتقال اطلاعات تا حد زیادی پایین می آید.

برای جدا کردن فلش دو راهکارQuick Removal و Better performance وجود دارد. در نوعQuick Removal با غیر فعال کردن کش موجب می شود که دیگر برای جدا کردن فلش نیازی به حالت Safely Remove Hardware نداشته باشید اما این کار سرعت را به مقدار زیادی کاهش می دهد به همین جهت استفاده از مد Better performance پیشنهاد می شود.
بیشتر بخوانید: اندروید 13 ویژگی های پیشرفته‌ ای برای مانیتورینگ اپ ها و کارکرد باتری دارد

افزایش سرعت فلش با غیر فعال کردن حالت Quick Remove​

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم با غیر فعال کردن حالت Quick Removal می توانید برای افزایش سرعت انتقال فلش مموری اقدام کنید. برای این کار با جست و جو در استارت Device Manager را پیدا کرده و آن را باز کنید. در پنجره ی نمایش داده شده به قسمت Disk Drives رفته و روی فلش یا هارد مورد نظرتان دبل کلیک کنید. اکنون در پنجره ی جدید به تب Policies رفته و گزینه ی Better Performance را فعال نمایید. در آخر هم برای ذخیره شدن تغییرات Ok را بزنید.

افزایش سرعت به کمک Error checking​

شما می توانید با بررسی خطاهای درایو به افزایش سرعت فلش مموری کمک کنید. برای این کار فلش را به سیستم خود متصل کنید و بر روی درایو آن راست کلیک کنید. با انتخاب گزینه ی Properties پنجره ای مانند تصویر زیر نمایش داده می شود. به تب Tools رفته و گزینه ی Check now را از بخش Errorr-checking انتخاب نمایید. در پنجره ی جدید هر دو گزینه را فعال کرده و start را بزنید. با این کار سیستم به صورت خودکار اشکالات را شناسایی و برطرف می کند.
بیشتر بخوانید: safe search چیست؟ چگونه جستجوی ایمن گوگل را خاموش کنیم؟

نرم افزار بالا بردن سرعت فلش مموری​

استفاده از نرم افزار بالا بردن سرعت فلش مموری و انتقال فایل ها یکی دیگر از راههای حل این مشکل می باشد. برنامه های متعددی با هدف بالا بردن سرعت کپی و انتقال اطلاعات طراحی شده اند به عنوان نمونه برنامه UltraCopier این امکان را به شما می دهد تا تنها با چند کلیک فایل های خود را با سرعت بیشتر جابجا کنید. همچنین امکان توقف و ادامه ی عملیات کپی فایل ها نیز در این نرم افزار وجود دارد.
 
بالا پایین