Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مراحل سرویس کولر گازی توسط سرویسکار

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آرشیو گفتگوی آزاد و سرگرمی
Konu Başlığı مراحل سرویس کولر گازی توسط سرویسکار
نویسنده موضوع keyvan5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan keyvan5280

keyvan5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 27, 2021
ارسالی‌ها
59
پسندها
16
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
وب سایت
technology.b88.ir
تخصص
نرم افزار
دل نوشته
هی روزگار
بهترین اخلاقم
صبورم
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

یکی از مواردی که با شروع به کار کولرهای گازی به آن دقت کافی نمی شود، سرویس کولر گازی می باشد. در حالی که با جذب غبارهای موجود در هوا بر روی فیلتر و اواپراتور کولر گازی انتقال حرارت به طور کامل انجام نمی شود و بازدهی کولر بین 5 الی 15 درصد کم شده و سرمای مناسب در داخل واحد احساس نمی شود.
بهتر است قبل از شروع به استفاده از کولر گازی آن را سرویس کنید، خود شما نیز نیز می توانید این کار را به راحتی انجام دهید ولی در صورت نیاز به تعمیرات تخصصی و فنی تر با کمک گرفتن از تعمیرکار یا سرویسکار حرفه ای کولر گازی مشکل خود را حل کنید.

در ادامه عمده ترین سرویس های مورد نیاز کولر گازی را توضیح خواهیم داد تا خودتان به عنوان سرویسکار کولر گازی آن را انجام دهید. قبل از شروع به سرویس کولر گازی برق ورودی آن را قطع کنید که دچار برق گرفتگی نشوید.

  • شستشوی فیلترها

فیلترهای کولرگازی که در دسترس ترین جزء برای سرویس هستند، اهمیت خاصی دارند. برای انجام این کار قاب جلوی پنل داخلی را باز کنید، فیلترها را درآورده و با آب گرم بشویید تا تمیز شده و جریان هوا به خوبی انجام شود و جلوی عبور گرد و غبار را بگیرد.

در صورت تمیز نبودن، فیلترها از گرد و خاک اشباع شده و سطح اواپراتور را گرد و خاک می گیرد و مانع از خنک کردن هوا توسط کولر می شود. در نظر داشته باشید که این فیلترها باید پس از مدتی تعویض شوند. فیلتر کولر گازی قیمت زیاد بالایی ندارند و کار تعویض آنها هم اصلا کار مشکلی نیست.

  • شتشوی اواپراتور
کویل هایی را که به شکل رادیاتور پشت فیلترها می بینید، اواپراتور نامیده می شوند. اواپراتور وظیفه اصلی انتقال حرارت را بر عهده دارد. گاز سرد درون آن با عبور هوای گرم محیط و گرفتن حرارت هوای محیط به بخار تبدیل شده و هوا عبوری محیط خنک می شود. هر چقدر سطح مقطع این کویل ها تمیزتر باشند، انتقال حرارت هوای گرم به گاز سرد کامل تر انجام شده و کولرگازی سرمای بهتری دارد.

  • شستشوی کندانسور:

کندانسور همان دستگاه خارجی است که در پشت بام نصب شده، کندانسور نیز مانند اواپراتور از کویل هایی تشکیل شده که با حرکت هوا آزاد از میان آن باعث انتقال حرارت گاز درون به هوای بیرون می شود.

شستشوی آن نیز مانند اواپراتور است، فقط در زمان شستشو دقت شود که به قطعات برقی آسیب زده نشود. پس از آن پره های فن را نیز به خوبی تمیز نمایید که راندمان کاری بهتری داشته باشند.

  • سرویس پره های کویل اواپراتور و کندانسور
اواپراتور و کندانسور دارای پره هایی هستند که اگر نظم خود را از دست بدهند، باعث خواهند شد که جریان هوا مختل شود.

به راحتی با مراجعه به یک فروشگاه کولر گازی می توانید ابزاری به نام شانه پره را تهیه کنید و با استفاده از آن پره های اواپراتور و کندانسور را به حالت اولیه باز گردانید.

  • بررسی مجرای تخلیه
مجرای تخلیه در پنل داخلی کولر گازی تعبیه شده و برای خارج کردن آب و رطوبت درون دستگاه استفاده می شود. اگر این مجرای مسدود شود آب در دستگاه تجمع می کند و باعث نشتی آب از زیر پنل خارجی می شود.

در نظر داشته باشید که اگر کولر گازی شما به لوله کشی مجهز است و آب را رد نمی کند، این احتمال وجود دارد که گرفتگی در مسیر لوله باشد. این کار را باید به تعمیرکار کولر گازی واگذار کنید. توضیحات بیشتر در خصوص علت خشک بودن لوله تخلیه کولر گازی را در کلیپ زیر تماشا کنید.

منبع:‌ فدک تهویه
 
بالا پایین