Ops
مــدیـر بـازنشـسـتـه
- تاریخ ثبتنام
- Jan 24, 2014
- ارسالیها
- 10,600
- پسندها
- 3,164
- امتیازها
- 113
- محل سکونت
- AhWaZ
- تخصص
- SheYtOni
- دل نوشته
- :)
- بهترین اخلاقم
- MehRabOni
اعتبار :
سیاست*های صادرات کشاورزی ایران نتوانسته همگام با روش*های نوین بازاریابی دنیا حرکت کند.
بهاءالدین نجفی - عضو هیات علمی دانشگاه شیراز - اظهار کرد: بازارگرایی یا ارزیابی سلیقه مصرف*کنندگان بازارهای هدف، کمتر مورد توجه تولیدکنندگان بخش کشاورزی بوده است.
وی با بیان این*که سیستم بازاریابی سنتی و اتخاذ روش*های صادراتی بر اساس مازاد تولید نمی*تواند ما را به توفیق برساند، گفت: تشکیل تعاونی*های بازاریابی بر اساس روش*های تولیدگرایی و بازارگرایی می*تواند به صادرات کشاورزی کمک کند.
نجفی با اشاره به پیشینه کشور در صادرات محصولاتی چون زعفران، خرما و پسته خاطرنشان کرد: در صادرات این محصولات حرف اول را در دنیا می*زدیم اما به مرور به دلایلی همچون نبود شناخت از ترجیحات مصرف*کنندگان و نبود استراتژی درازمدت در صادرات این محصولات با افت مواجه شدیم.
وی با بیان این*که در سال*های اخیر پتانسیل صادرات برخی محصولات باغی در کشور ایجاد شده است، گفت: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، هند، اسپانیا و ... با خرید محصولات باغی ما و بسته*بندی مجدد آن، سود ناشی از ارزش افزوده این محصولات را کسب می*کنند.
این کارشناس کشاورزی برندسازی را از مولفه*های مهم در صادرات کشاورزی دانست و گفت: باید برندهایی که مخصوص کشور ما است را دوباره در جهان احیا و بازارهای از دست رفته را بدست آوریم.
نجفی ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته*بندی در داخل کشور را برای ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی ضروری عنوان کرد.
انتهای پیام
بهاءالدین نجفی - عضو هیات علمی دانشگاه شیراز - اظهار کرد: بازارگرایی یا ارزیابی سلیقه مصرف*کنندگان بازارهای هدف، کمتر مورد توجه تولیدکنندگان بخش کشاورزی بوده است.
وی با بیان این*که سیستم بازاریابی سنتی و اتخاذ روش*های صادراتی بر اساس مازاد تولید نمی*تواند ما را به توفیق برساند، گفت: تشکیل تعاونی*های بازاریابی بر اساس روش*های تولیدگرایی و بازارگرایی می*تواند به صادرات کشاورزی کمک کند.
نجفی با اشاره به پیشینه کشور در صادرات محصولاتی چون زعفران، خرما و پسته خاطرنشان کرد: در صادرات این محصولات حرف اول را در دنیا می*زدیم اما به مرور به دلایلی همچون نبود شناخت از ترجیحات مصرف*کنندگان و نبود استراتژی درازمدت در صادرات این محصولات با افت مواجه شدیم.
وی با بیان این*که در سال*های اخیر پتانسیل صادرات برخی محصولات باغی در کشور ایجاد شده است، گفت: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، هند، اسپانیا و ... با خرید محصولات باغی ما و بسته*بندی مجدد آن، سود ناشی از ارزش افزوده این محصولات را کسب می*کنند.
این کارشناس کشاورزی برندسازی را از مولفه*های مهم در صادرات کشاورزی دانست و گفت: باید برندهایی که مخصوص کشور ما است را دوباره در جهان احیا و بازارهای از دست رفته را بدست آوریم.
نجفی ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته*بندی در داخل کشور را برای ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی ضروری عنوان کرد.
انتهای پیام