Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

با زبان بدن افراد خود*شیفته آشنا شوید!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روان شناسي شخصيت
Konu Başlığı با زبان بدن افراد خود*شیفته آشنا شوید!
نویسنده موضوع *SiMiN*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *SiMiN*

*SiMiN*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Feb 16, 2014
ارسالی‌ها
5,086
پسندها
1,974
امتیازها
113
محل سکونت
تهران
تخصص
نقاشی کردن،نت
دل نوشته
همه ی انسانها برابر آفریده شده اند
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

تا به حال طاووس را دیده*اید؛ نوع ایستادن، راه رفتن، نگاه کردن يا خودنمایی*هایش در قلمرو حیوانات. طاووس دائما در پی بزرگنمایی توانایی*ها و موفقیت*هایش است و از هیچ فرصتی برای جلب توجه سایرین به استعدادهایش دریغ نمی*کند. این روزها کم نیستند افراد مغرور و خود شیفته*ای شبیه طاووس*ها که روابط ديگران با خودشان را سخت می*کنند. ارتباط برقرار کردن با این نوع افراد سخت است، افراد ناخواسته سعی مي*کنند تا از این نوع افراد دوری کنند. تحمل افراد خودشیفته سخت است؛ «من این اخلاق را دارم »، «ما خانوادگی اینطوریم»، «من هر طور دوست داشته باشم رفتار می*کنم» و هزاران جمله دیگری که با من شروع می*شوند و همگی رنگ و بویی از خودخواهی و خودپسندی دارند. آیا ما هم از نظر دیگران خودشیفته هستیم؟ افراد مغرور را چگونه تشخیص دهیم و با آنها چگونه رفتار کنیم؟ این سؤالات را با مشورت از دکتر علی دربانی کارشناس ارشد مشاوره خانواده پاسخ می*دهیم.
نازپرورده*های مغرور
خودشیفتگی صفتی شخصیتی است که با احساس قدرت، بزرگنمایی، حق به جانب بودن و سلطه*جویانه حرکت کردن همراه است. کمی به اطراف خود نگاه کنید آیا کسانی را می*شناسید که انتظارات فراوانی از شما دارند و مدام در پی شنیدن تعریف و تمجید از سوی شما هستند.

کشف این افراد خیلی سخت نیست، کافی است این 3 علامت را در آنها ببینید:
1. داشتن حس خودمهم*بینی مطلق
2. تمایل بیش از حد به شنیدن تعریف و تمجید از دیگران
3. عدم توانایی در ابراز همدردی با دیگران یا حتی شنیدن یا درک کردن نظرات آنها اگر با چنین افرادی در ارتباط هستید اغلب اوقات حس می*کنید، این افراد دائما در حال خودستایی و کذب*گویی در مورد خود و توانایی*هاي​شان هستند و از این رو دیگران آنها را افرادی متکبر و گاه نفرت*انگیز می*دانند.
عده*ای از روانشناسان بر این باورند افرادی که بر اثر تربیت ناز پرورانه بزرگ شده*اند و هر چه در کودکی خواسته*اند برای*شان فراهم بوده است، والدین آنها را به*اصطلاح لوس و نونور بار آوردند که درصد این افراد در جامعه ما کم نیست. همچنین روانشناسان بر این باورند كه دسته دیگری هم امکان خودشیفته شدن را دارند و آنها افرادی هستند که با زجر و محرومیت بزرگ شده*اند، اینها برای جبران افراطی احساس حقارت دست به رفتارهای خودشیفتگی می*زنند. ازدواج با فرد خودشیفته یعنی بردگی
در واقع كسی كه تصمیم می*گیرد با فردی خودشیفته ازدواج كند باید بداند كه در زندگی مشترك تنها نقش یك برده را ایفا کند و به دنبال حق و حقوق همسری نباشد. به همین دلیل است كه شناخت افراد خودشیفته و اجتناب از ازدواج با آنهایكی از مسائل مهم زندگی محسوب می*شود. یادتان باشد در ارتباط با یک خودشیفته قرار نیست بتوانید خودشیفته*ای را که در زندگی شما قرار دارد درمان یا اصلاح کنید، خودشیفته*ها کمک شما را نمی*خواهند. به معجزه اعتماد نکنید و دست کم در مورد همسر خودشیفته خود چنین باوری نداشته باشید.

افراد خودشیفته خوش سر و زبان هستند
انسان خودشیفته قادر به دوست داشتن دیگران نیست و دوست داشتن برای او نامفهوم است (مشاهده می*کنید که دائم دیگران را مورد تمسخر قرار می*دهد و با زیر دستان خود رابطه تحقیرآمیز دارد). البته در اوايل ارتباط برای فریب دادن دیگران و صید آنها از این مفهوم (دوست داشتن) استفاده می*کند ولی همه* فیلم و نقش بازی کردن است. باید توجه داشته باشید که افراد خودشیفته خوش سر و زبان هستند و در برخورد اول شما را جذب خود می*کنند و در ضمن ظاهرا از اعتمادبه*نفس بالا و شاید کاذبی برخوردار باشند و حتی برای موفق جلوه دادن خود دروغ می*گویند و بسیار بلوف می*زنند.

اگر از بین علائم زیر چهار یا پنج علامت در شما یا همسرتان وجود داشته باشد می*توان به احتمال زیاد تشخیص اختلال شخصیت خود شیفته را اعمال کرد:
۱-خودبزرگ بینی و مبالغه در مورد توانايی*های خود و احساس مهم بودن افراطی.
۲-اشتغال ذهنی زیاد و خیالبافی افراطی در مورد پیشرفت و موفقیت*های نامحدود.
۳-این باور که فرد بی نظیر و استثنایی است ولی توسط دیگران درک نمی*شود.
۴-نیاز شدید به تمجید و ستایش شدن توسط دیگران.
۵-احساس حق به جانب بودن در اکثر مواقع بدون شواهد کافی.
۶-استثمار دیگران.
۷ -ناتوانی در همدلی کردن با دیگران (قادر به درک احساسات و رابطه همدلانه با دیگران نیست).
۸-حسادت نسبت به دیگران یا اینکه دیگران به من حسادت می*کنند.
۹-متکبر و خودبین بودن (منم منم کردن).

پنجره*ها را باید شست
یک روز خانم خانه که از پشت پنجره اطاق خود منزل همسایه را مشاهده می*کرد، به همسرش گفت: «نمی*دانم چرا لباس*های این همسایه که روی بند آویزان شده اینقدر کثیف است، انگار او این لباس*ها را با آب کثیف شست*وشو می*کند. هر بار که این خانم از پشت پنجره این لباس*های همسایه را می*دید این مسئله را با شوهرش در میان می*گذاشت. یک روز صبح که خانم طبق معمول به طرف پنجره رفته بود تا لباس*های همسایه را مشاهده کند، با تعجب و خوشحالی به همسرش گفت: «بالاخره انگار صدای نق زدن های من به گوش همسایه اثر کرد، امروز لباس*هایش بسیار تمیز است.» شوهرش لبخندی به لب زد و گفت: «عزیزم لباس*های او همان لباس*هاست، من امروز پنجره اطاقمان را شُستم.»خود شیفتگان به دليل عدم شست و شوی پنجره دیدگاه خودشان همه چیز دیگران را تیره و تار می*بینند. آنها برای پر کردن خلأ اعتمادبه*نفس خود تمام تلاش و کوشش خود را می*کنند تا به دیگران بقبولانند که چقدر مهم هستند.

طبق آمارهای به دست آمده، مردان بیشتر از زنان به دام خودشیفتگی پرتاب می*شوند.

خودشیفته به دنیا آمده*ایم
جهان بینی یک انسان خودشیفته روی خودمحوری قرار دارد. او تشنه است و عطش تشنگی او در جلب توجه دیگران حد و مرزی نمی*شناسد. هر چه بیشتر توجه مردم را به خود جلب کند، عطش او بیشتر می*شود و همیشه یک انسان تشنه باقی می*ماند، رابطه او با دیگران یک رابطه یک طرفه است. او فقط دریافت می*کند. ما همگی با نوعی خودشیفتگی به دنیا آمده*ایم و تقریبا تمام انسان*ها زندگی خود را با خودشیفتگی آغاز می*کنند. یک نوزاد هنگامی که پا به عرصه گیتی می*گذارد، یک دنیای کوچک و محدودی را مشاهده می*کند که فقط خودش در درون آن زندگی می*کند. او فقط نیازهای خود را می*بیند که باید به*وسیله دیگران آنها را برطرف كند ولی زمانی که نوزاد به سنین رشد می*رسد، متوجه می*شود که دنیایی که در آن زندگی می*کند بزرگ*تر و پیچیده*تر از دنیای کوچک و رویایی اوست که همه چیز را در خود می*بیند. در این درک و توجه، والدین و اطرافیان او نقش مهمی را ایفا می*کنند که به بچه*ها تفهیم کنند؛ این دنیا فقط در آنها و خواسته*های*شان خلاصه نمی*شود.

خودشیفتگی در حد متعادل خود، همانند پدیده*های دیگر بد نیست و می*تواند به اعتمادبه*نفس هم کمک کند ولی هنگامی که از حد متعادل خود پا فراتر بگذارد، مشکلات زیادی را فراهم می*کند. در پی معالجه نیستند، چون باور ندارند که بیمار هستند. آنها تصور می*کنند که افرادی استثنایی هستند که هیچ گونه نیازی به کمک و درمان ندارند.
خودشیفته خطرناک
80-71

خودشیفته درجه 1
70-62

خودشیفته درجه 2
61-53

خودشیفته درجه 3
53-44

خودشیفته متعادل
43-40

کم شیفته متعادل
39-36

کم شیفته درجه 4
35-27

کم شیفته درجه 3
26-18

کم شیفته درجه 2
17-9
 
بالا پایین