Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

محرم جدیدترین سلاح ارتش جمهوری اسلامی ایران

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار داخلی
Konu Başlığı محرم جدیدترین سلاح ارتش جمهوری اسلامی ایران
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,083
پسندها
913
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :


به گزارش تکناز به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان روز شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های روز 29 فروردین (روز ارتش جمهوری اسلامی) و بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی این مطلب را عنوان و برنامه های این نیرو را در سال جاری تشریح کرد.

وی با تشریح ماموریت های عملیاتی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، گفت: مراقبت از مرزها در غرب و جنوب غرب کشور توسط قرارگاه های منطقه ای غرب و جنوب غرب با استفاده از یگان های عملیاتی از وظایف این نیرو است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: حاصل این حضور کشف شمار زیادی سلاح شامل تفنگ های شکاری، سلاح های کمری، مشروبات الکی، قاچاق دام و احشام ، جلوگیری از خروج عوامل غیر مجاز از کشور و جلوگیری ازنفوذ عوامل نفوذی دشمن به کشور است.

امیر پوردستان اضافه کرد: همچنین پشتیبانی بالگردی از قرارگاه های ارتش و سپاه از دیگر ماموریت های این نیروی عملیاتی است که با استفاده از بالگردهای اماده هوا نیروز در موارد مختلف انجام می شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی توضیح داد: همچنین پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره باقیمانده از جنگ هشت ساله با استفاده از توان عملیاتی و مهندسی سه قرارگاه این نیرو از دیگر ماموریت های انجام شده توسط سربازان بوده که منجر به پاکسازی سه میلیون متر مربع از اراضی آلوده به مین و مواد منفجره باقیمانده از جنگ شده است.

امیر پوردستان از دیگر ماموریت های عملیاتی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را استقرار سامانه های پدافندی در کشور عنوان کرد و گفت: وظیفه این سامانه های پدافندی مقابله با هر گونه تهاجم هوایی به کشورمان است.

وی با تشریح فعالیت ها و رزمایش های انجام شده این نیرو در سال گذشته نیز گفت: سال گذشته هر 43 تیپ زیرمجموعه نیروی زمینی یک نوع از تمرینات مختلف نوع یک ، دو و سه را برای افزایش سطح آمادگی خود انجام داده اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به برگزاری پنج رزمایش بزرگ در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این رزمایش های عملیاتی با نام بیت المقدس در اصفهان ، اردوی توپخانه در شمال غرب، اردوی پیاده در شمال شرق، قمر بنی هاشم (ع) در جنوب شرق و رزمایش سایبری در تهران انجام شده است.



**برگزاری نخستین رزمایش تخصصی پهپادی در سال جاری

امیر پوردستان اضافه کرد: در سال جاری نیز چهار رزمایش عملیاتی برای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است که دو رزمایش در مناطق جنوب شرق و جنوب غرب و دو رزمایش تخصصی دیگر نیز تحت عنوان رزمایش تخصصی پهپاد در منطقه عملیاتی علی آباد قم و رزمایش تخصصی سایبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در رابطه با برنامه های فرهنگی این نیرو در روز 29فروردین جاری گفت: دیدار با خانواده های معزز شهدا در تهران و شهرستان ها، تجلیل از جانبازان و آزادگان سرافراز و خانواده های آنان، برگزاری مسابقات ورزشی در تمامی رده های سنی، برگزاری مسابقات قرآن، اذان و حدیث، دیدار از بیماران و جانبازان بستری وابسته به این نیرو در بیمارستان ها و آسایشگاه از دیگر برنامه های نیروی زمینی ارتش است.

وی افزود: دیدار با وابستگان نظامی سایر کشورها مستقر در جمهوری اسلامی ایران، برگزاری جشن فارغ التحصیلی 120 خلبان و مهندس فنی هوانیروز از برنامه های دیگر نیروی زمینی است.

امیر پوردستان تصریح کرد: در آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی که با حضور تمامی یگان های نظامی و انتظامی کشور در جوار حرم ملکوتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و با حضور رییس جمهوری برگزار خواهد شد 60 فروند از بالگردهای عملیاتی هوانیروز در رژه هوایی حضور خواهند داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از رژه هوایی جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی در محل برگزاری این مراسم خبر داد و گفت: همچنین در این روز خجسته و مبارک شناورهای سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی نیز در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان به رژه خواهند پرداخت.

امیر پوردستان همچنین با اشاره به موضوع گروگانگیری پنج مرزبان از سوی گروه های معاند نظام اسلامی در مرزهای شرقی کشور در ماههای اخیر اشاره کرد و گفت: بعد از این ماجرا، ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان تمهیداتی پیش بینی کرد تا دیگر شاهد وقوع این حوادث نباشیم.

وی از آمادگی کامل ارتشیان در رویارویی و مقابله با این گروه های ضد انقلاب خبر داد و افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که در صورت دستور مسئولین و ملاحظات سیاسی، گروهک تروریستی جیش العدل را در پناهگاهش دستگیر و به هلاکت برساند.

امیر پوردستان با بیان اینکه به دنبال گرفتن مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح برای افزایش بُرد موشک های مرتبط با نیروی زمینی هستیم، گفت: این مهم پس از تصویت ستاد کل نیروهای مسلح انجام خواهد شد که در آن موشکهای ویژه زمین به زمین هم در دستور کار قرار دارد که در صورت تصویب عملیاتی خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی همچنین از اجرای طرح مشترکی با ستاد کل نیروی های مسلح و نیروی هوافضای سپاه برای افزایش بُرد نهایی موشک های این نیرو خبر داد.

وی از عموم مردم خواست با شرکت در آیین گرامیداشت روز 29 فروردین(روز نیروی زمینی ارتش) در سراسر کشور موجب دلگرمی سربازان خود در این نیروی رزمی و عملیاتی شوند.
 
بالا پایین