Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ماه میلاد سه ماه عالمین/سید سجاد و عباس و حسین مبارک باد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اطلاعیه و مناسبت ها
Konu Başlığı ماه میلاد سه ماه عالمین\/سید سجاد و عباس و حسین مبارک باد
نویسنده موضوع parivash
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

parivash

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 1, 2014
ارسالی‌ها
1,664
پسندها
1,287
امتیازها
113
محل سکونت
شیــــــــراز
دل نوشته
فقط یه ابــــانی میتونـــه با وجود قلـب شکستش، همه ی قلبای شکستــه رو آروم کنه...
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :


امشب شب میلاد علمدار حسین است/میلاد علمدار وفادار حسین است
گر بود علی محرم اسرار محمد/عباس علی محرم اسرار حسین است
میلاد حضرت عباس مبارک باد


تولد امام حسين

تولدامام حسین - پس از گذشت مدتى از ولادت حضرت مجتبى عليه‏السلام علائم و نشانه‏ ها، نشانگر اين بود كه دومين فرزند گرانمايه‏ ى «فاطمه» در راه است و آنگاه پس از شش ماه همانگونه كه پيامبر پيش از آن مژده‏ى آمدنش را داده بود، ديده به جهان گشود.



آنگاه فرشته ‏ى وحى فرود آمد و به آن حضرت پيام خداى را تقديم داشت و خواست كه نام پسر دوم «هارون» را- كه به زبان عبرى «شبير» و به زبان عرب «حسين» گفته می‏شد براى نوزاد مبارك برگزيند.

و از پى آن انبوهى از فرشتگان فرود آمدند و طلوع خورشيد وجود حسين عليه‏السلام را به نياى گرانقدرش تبريك گفتند و در همان ساعت، شهادت پرافتخارش را نيز به پيامبر خدا تسليت عرض كردند.




در مورد ولادت امام حسين عليه‏السلام از امام صادق آورده‏اند كه: روزى همسايگان بانوى باايمان «ام‏ايمن» نزد پيامبر آمدند و گفتند: اى پيامبر خدا! شب گذشته «ام‏ايمن» تا سپيده‏دم بيدار بود و می ‏گريست و همه‏ى ما را نيز ناراحت ساخته است.



پيامبر كسى را به خانه‏ ى او گسيل داشت و او به محضر پيامبر شرفياب شد. آن حضرت به او فرمود: «ام‏ايمن»! خداى چشمانت را نگرياند! همسايگانت به من گزارش كرده‏اند كه تو سراسر شب گذشته را ناراحت و گريان بوده‏اى، چرا؟



پاسخ داد: اى پيامبر خدا! خوابى سخت و سهمگين ديدم و بخاطر آن تا سپيده‏ دم گريه كردم. پيامبر فرمود: خوابت را برايم بازنمی ‏گويى؟ بگو كه خدا و پيامبرش به پيام آن داناترند. «ام‏ايمن» گفت: اى پيامبر خدا! بيان آن برايم گران است.



پيامبر فرمود: آنگونه كه تو فكر می كنى نيست، روياى خويش را بازگو.آن بانوى باايمان گفت: «ديشب در عالم رويا ديدم كه برخى از اعضاء پيكر مقدس شما در خانه‏ ى من افتاده است...»

پيامبر فرمود: خواب خوشى رفته ‏اى و خواب نيكويى ديده ‏اى. پيام خواب تو اين است كه دخت گرانمايه ‏ام «فاطمه»، «حسين» را به دنيا خواهد آورد و تو هستى كه او را پرستارى و نگهدارى خواهى كرد و «حسين» همان پاره‏اى از وجود من است كه در خانه‏ ى شما قرار می ‏گيرد.



آفرين خدا بر اين كودك نورسيده،اين جريان گذشت و پس از مدتى حسين عليه‏السلام از افق‏سراى امامت و رسالت طلوع كرد. «ام‏ايمن» حسين (ع) را در آغوش گرفت و نزد نياى گرانقدرش پيامبر آورد. آن حضرت حسين عليه‏السلام را از او گرفت و فرمود:



«آفرين خدا بر اين كودك نورسيده و بر او كه او را در آغوش فشرده و بسوى من آورده است.»

آنگاه فرمود: ام‏ايمن اين پيام آن رؤياى توست.


علاوه بر خواب «ام‏ايمن» همسر «عباس»، عموى پيامبر نيز خوابى نظير اين خواب ديده بود و پيامبر گرامى نيز پيشگويى فرموده بود.



لحظات ولادت حسين عليه‏السلام گروهى از بانوان مسلمان، از جمله صفيه، دختر عبدالمطلب و عمه‏ ى پيامبر و نيز «اسماء بنت عميس» و «ام‏سلمه»... حضور داشتند. پس از طلوع خورشيد جهان افروز وجود حسين عليه‏السلام پيامبر فرمود: عمه! فرزندم را بياور!

صفيه عرض كرد: اى پيامبر خدا! تازه به دنيا آمده است و هنوز آماده نشده است...

پيامبر فرمود: خداوند او را پاك و پاكيزه ساخته است، بياور...



شعبان شد و پیک عشق از راه آمد/عطر نفس بقیه الله آمد
با جلوه سجاد و ابوالفضل و حسین/یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد


 

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

ولادت سه نور ولایت بر شما مبارک ماه میلاد سه پرچم دار عشق دلبر و دلداده و دلدار عشق ماه میلاد سه ماه عالمین سید سجا









ولادت سه نور ولایت بر شما مبارک ماه میلاد سه پرچم دار عشق دلبر و دلداده و دلدار عشقماه میلاد سه ماه عالم ینسید سجاد و عباس و حسین(ع)...سه نور آمد به عالم پر ز احساس معطر هر سه از عطر گل یاسسه نور تابناک آسمانیحسین بن علی ، سجاد و عباس...دامن علقمه را عطر گل یاس یکی استقمر بنی هاشمیان در همه ناس یکی استسیر کردم عدد ابجد و دیدم به حسابنام زیبای اباصالح و عباس یکی است...شعبان شد و پیک عشق از راه آمدعطر نفس بقیه الله آمدبا جلوه سجاد و ابوالفضل و حسینیک ماه و سه خورشید در این ماه آمد...میلاد گل رسول و زهرا و علی است / زیرا که جهان خجسته زین نور جلی استما را دگر از روز جزا بیمی نیست / چون بر دل ما عشق حسین ابن علی است...بوی گلهای بهشتی ز فضا می آید / عطر فردوس هم آغوش صبا می آیدنوگل مصطفوی ، زینت باغ علوی / مظهر پنج تن آل عبـــــــــــــا می آید . . ....ولادت امام حسین (ع)ای دلنواز قاری قرآن خوش آمدی / در بیت وحی با لب خندان خوش آمدیای العطش، ترانه ی قبل از ولادتت / مادر فدات با لب عطشان خوش آمدی . . ....اشکها بین که از این خنده بدامان دارد / ای سلیل اشرف اولاد آدم السلامبهین جشن و سرور شیعیان است / دیگر زنخل رسالت پدید شد ثمریسرور معنوی بر پاست هر جا / سلام ای صفای دل عاشقان . . ....ولادت حضرت عباس (ع)مـیـلاد مسعـود اباالفضل جوان است / هـنگام شـادی و سرور شیـعـیـانــسـتاز دامـن ام البنین ماهی عیان است / کز روی وی شرمنده مـاه آسـمـانست . . ....شب به کاخ مرتضى ماهى پدیدار آمدهماهى که پیش نور وى خورشید و مه تار آمدهماهى که بر حسن صدها خریدار آمدهاى طالب دیدار مه هنگام دیدار آمدهفلاکیانش سر به سر حیران رخسار آمدهاکو نور بخش عالم و، هم نور الاءنوار آمده...چه عباس آنکه در حشمت امیر راستین آمدچه عباس آنکه از همّت پناه مسلمین آمدچه عباس آنکه از اصل و نسب از دوره هاشمچو جان مرتضى و حُسن خیرالمرسلین آمد...ولادت امام سجاد علیه السلامسلام اى چارمین نور الهىکلیم وادى طور الهىتو آن شاهى که در بزم مناجاتخدا مى‏ کرد با نامت مباهاتتو را سجاده داران مى‏شناسندتو را سجده گزاران مى‏شناسند...جشن میلاد امام چارمین آمد پدیدروز وجد مؤمنات و مؤمنین آمد پدیددرّة التّاج فضیلت جوهر علم لدنحضرت سجّاد زین العابدین آمد پدید...چو خورشید جمالش مشرق از برج کمال آمدخدا را شد جلوه گر بر خلق اشراق جمال آمدشد از برج عبودیت عیان شمس ربوبیّتتجلّى جمال آن جا تجلّى جلال آمد

 

dada64

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 7, 2013
ارسالی‌ها
777
پسندها
125
امتیازها
0
محل سکونت
تهرون
تخصص
تراشكاري - محصولات اپل
دل نوشته
دلم دل نيست دلم درياست!
بهترین اخلاقم
صبر
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

چ پستهای زیبایی
از پریوش و گلسنگ کمال تشکر رو دارم
منم این اعیاد رو تبریک میگم ب همه.
 

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

خواهش میکنم داداش مهربون وظیفه است
 
بالا پایین